Hirdetés
Ideje új lehetőségeket bevetni a magyar takarmányiparban
Az állattenyésztőknek a legnagyobb problémát jelenleg az okozza, hogy a nagy élelmiszerinfláció miatt 15-20 százalékkal csökkent a fogyasztás - mondta Kulik Zoltán, a Vitafort Zrt. vezérigazgatója a Portfolio Agrárium 2024 Konferencián. A szakember szerint az elmúlt 4 hónapban az ágazatban nem voltak kiugró hullámvölgyek itthon, ám nem mondható el ugyanez a növénytermesztésről, ahol a helyzet most nagyon rossz. Arról beszélt, hogy a cégeknek Európán kívülre is gondolniuk kell, a hazai piac ugyanis kezd beszűkülni, ezért érdemes a távolabbi exportpiacokra is megpróbálni eljuttatni a termékeket.
A költségszerkezetet tekintve az elmúlt négy hónapban semmilyen kiemelkedő változás nem történt az állattenyésztésben Magyarországon, ám nem mondható el ugyanez a növénytermesztésről, ahol jelenleg áll a piac, és elképesztően negatív a helyzet - hangsúlyozta Kulik Zoltán az Agrárszektor beszámolója szerint. Ugyan a makrogazdaság is borús, de az élelmiszerinfláció csökkenése mindenképp pozitívumnak tekinthető - emelte ki. Öröm az ürömben, hogy mindezzel párosult egy zuhanó kereslet, valamint vásárlóerő, a fogyasztás 15-20 százalékkal csökkent.

Most lehet számolni a takarmány költségét
Az biztos, hogy az állattenyésztők költségei most abszolút kalkulálhatók, az elmúlt 10-15 évben nem volt ilyen. Az elmúlt négy hónapban sem a takarmány szintjén, sem pedig az önköltségben nem voltak változások vagy hullámvölgyek, ez pedig mindenképp örvendetes. A felvásárlási árakban voltak kilengések, de jelenleg a tej az, amiért szorítani kell, mert most nagyon az önköltség környékén mozognak az árak.
Hirdetés
Kulik Zoltán szerint abból a szempontból egy nyugodtabb évvel számolhatunk, hogy az inflációról, a toxinokról, a hitelkamatokról és az energiaárakról már nem kell beszélnünk. Ugyanakkor nagy veszélyt jelenleg a fogyasztás csökkenése, valamint a logisztikai növekedés - fogalmazott.
Európa versenyképessége beszűkül, a takarmányipara 5-6 százalékkal csökken, így mindenképp el kell kezdenie a cégeknek Európán kívül is gondolkodni. Nem egy termékben kell tervezni, hanem csomagban, illetve tudástranszferben. Nincs olyan termék a palettán, amit ne tudnánk becsomagolni és közösen eljuttatni az exportpiacokra. Arra sarkallok mindenkit, hogy próbáljunk meg a komfortzónánkból kicsit kitekinteni, és Európán kívül is gondolkozni - mondta.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
A hasonló a hasonlót szereti
2025.05.20.A természet a természetes megoldásokat szereti. A termesztett növények termésbiztonságát innovatív mikrobiológiai készítményünk, az Algafix egészen más módon támogatja, mint a vegyipari-kémiai lombtrágyák.
Ne maradjon le a fiatal gazdák kettős támogatásáról
2025.05.19.2025. július 16. és augusztus 12. között nyílik lehetőség a fiatal, 18 és 40 év közötti gazdák kérelmének benyújtására.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 3.400 hirdetés 206 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés