A ProducePay nevű agtech vállalat küldetésének vallja, hogy a globális mezőgazdasági ipart kiszámíthatóbb, összekapcsoltabb és fenntarthatóbb ellátási lánccá alakítsa. E célból jelentette be új Visibility megoldását, amely a friss termékek marketingesei és kiskereskedői számára teljes átláthatóságot biztosít a terepről érkező termékek szállításában egészen a végső céljuk eléréséig. 

A megoldás biztosítja a vásárlók számára a világ minden tájáról szállított kiváló minőségű termékek szállítását, és csökkenti a visszautasítások arányát. A visszautasítások aláássák a termelők gazdasági stabilitását, és jelentős élelmiszer-pazarláshoz vezetnek. 

Az eredmény: a terményt pontos mennyiségben vásárolják meg, a boltba kerülve jobb minőségűek, a friss termékek közül kevesebb megy kárba (Fotó: Pixabay)

A technológia a helyszíni agronómusokkal együttműködve kritikus képességet ad a vállalat előrelátható kereskedelmi programjaihoz, így a termelők és a vásárlók nagyobb kontrollt biztosítanak vállalkozásaik felett az egyre ingatagabb és kiszámíthatatlanabb frisstermék-ellátási láncban. 

A ProducePay Visibility megoldása lehetővé teszi a vevők számára, hogy a termékszállítmányokat  nyomon kövessék és kezeljék – zökkenőmentesen férhetnek hozzá a soha nem látott részletességhez és vezérléshez. Mindezt egy központi, digitális műszerfalon belül, a vállalat platformján keresztül. 

Előnyök és jellemzők

  • Valós idejű, átfogó információk a termékek minőségéről, mennyiségéről, szállítási állapotáról és egyebekről. Ezeket a mezőgazdasági szakemberek a helyszínen és a kiszállításkor rögzítik, biztosítva a  termékek teljes körű, az előírásoknak megfelelő és időben történő szállítását.
  • Valós idejű rendeléskövetés, beleértve a rendelés előrehaladását, a szállítási feltételeket és a helyet, valamint hozzáférést a korábbi tranzakciós adatokhoz – nagyobb átláthatóságot biztosítva a hagyományos terméktranzakciókhoz képest.
  • Teljes körű láthatóság, amely lehetővé teszi, hogy több érdekelt fél hatékonyan kezelje a megrendelés előrehaladását, beleértve az elfogadást, a módosításokat, a számlázást és az elutasításokat – időt és erőforrásokat takaríthat meg a hatékonyabb tervezés érdekében.

A kiszámíthatóság nagyobb jövedelmezőséget jelent

„A kiváló minőségű termékek globális ellátási láncokon való szállítása tele van kihívásokkal, magas elutasítási arányt, gyakori vitákat és csalódott ügyfeleket eredményez – nem beszélve a megdöbbentő mértékű élelmiszer- és gazdasági pazarlásról” – mondta Patrick McCullough, a ProducePay vezérigazgatója. 

„Folyamatosan ezt halljuk ügyfeleinktől – a kiszámíthatóság nagyobb jövedelmezőséget jelent. Azáltal, hogy teljes áttekintést adunk a minőségről és a rendelésekről a gazdaságtól a végső rendeltetési helyig, a kiskereskedők számára beszerzési garanciát vállalunk, feljogosítjuk a marketingeseket arra, hogy teljesítsék kötelezettségvállalásaikat a termékek időben és maradéktalanul történő szállítására, és nagyobb bizalmat adunk a termelőknek abban, hogy termékeiket azután is elfogadják. Ez a kiszámítható kereskedelem definíciója.”  

Tony Fadell , a Build Collective mérnöke, tervezője és igazgatója, a ProducePay egyik befektetője támogatásának adott hangot az áttörést jelentő technológia mellett: „Tudjuk, a mezőgazdaság legfontosabb problémáját: a gyümölcsök és zöldségek megromlanak. Különböző okok miatt eltérő sebességgel romlanak. 

Kevesebb élelmiszer megy kárba

A ProducePay felméri és nyomon követi a termést a szántóföldtől a boltig, így a gazdálkodók hitelesek, a vásárlók pedig az általuk értékelt minőségbiztosítás előnyeit élvezhetik. Az eredmény: a terményt pontos mennyiségben vásárolják meg, a boltba kerülve jobb minőségűek, kevesebb élelmiszer megy kárba. Mindezt úgy, hogy a gazdálkodók előzetes finanszírozáshoz juthatnak, hogy megtermelhessék növényeiket, és megtervezhessék következő betakarításukat anélkül, hogy a kiskereskedők kifizetésére várnának. A gazdálkodók és a kiskereskedők nagyobb nyeresége a gazdálkodók, a kiskereskedők, a friss gyümölcsöt és zöldséget igénylő emberek és bolygónk számára egyaránt előnyös.”  

2023 júliusában a ProducePay együttműködött a világ egyik legnagyobb csemegeszőlő-termelőjével és -forgalmazójával, a Four Star Fruittal a Predictable Commerce Program kísérleti megvalósítása érdekében. A ProducePay Visibility megoldását kihasználva a partnerség segítségével az ország egyik vezető kiskereskedője 1%-nál kevesebb elutasítási arányt ér el csemegeszőlő-szállítmányaiban – ez 80%-os javulás a hagyományos beszerzési programok szokásos elutasítási arányához képest. 

Rálátással a betakarításra és az ellátási láncra

„Soha nem tapasztaltunk még ilyen magas szintű minőségbiztosítást” – mondta Jack Campbell, a Four Star Fruit vezérigazgatója. „Kiskereskedelmi partnereink számára fokozott átláthatóságot biztosítunk – rálátással a betakarításra és az ellátási láncra –, felhatalmazva őket arra, hogy megkerüljék a további közvetítőket, hogy egész évben biztosítsák a kiváló minőségű termékek kínálatát.” 

Megalakulása óta a ProducePay több mint 10 milliárd dollár értékű friss termék kereskedelmét segítette elő 64 árucikkben és 20 országban Észak-Amerikában, Közép- és Dél-Amerikában és Európában. Csak 2024-ben a cég várhatóan több mint 2 milliárd dollárnyi frisstermék-tranzakciót fog finanszírozni. Hatása miatt a vállalat a Világgazdasági Fórum Innovátori Közösségeinek tagja lett, 2023 -ban a világ leginnovatívabb vállalatai közé választották , felkerült a Forward Fooding FoodTech 500-as listájára, és megkapta az AgTech Fenntarthatósági Díját. 

(Forrás: freshfruitportal.com

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

A medvéknél nagyobb veszély hazánkban a kórt terjesztő kullancs és szúnyog

2024.12.02.

A magyarországi medvékkel kapcsolatos tudnivalókról, így a medveészlelésekről is beszélt Gombkötő Péter, a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság zoológiai referense.

Kézikönyvvel segíti a gazdákat az új Agrár-környezetgazdálkodási támogatás igénylésében a NAK

2024.12.02.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara egy kézikönyvben foglalta össze az AKG-val kapcsolatos tudnivalókat.

A világon elsőként Dánia adóztatja meg a tehenek károsanyag-kibocsátását

2024.12.02.

A dán parlament megszavazta a törvényjavaslatot, ami 2030-tól kezdve környezetvédelmi adót vet ki a mezőgazdaságra a károsanyag-kibocsátás után.

Nagy sebességű robotültetők a precíziós palántaneveléshez

2024.12.01.

A holland TTS vállalat kifejlesztett egy sor nagysebességű automata robotot, amelyeket a fiatal palánták hatékony és pontos átültetésére terveztek. Az öt különböző modellt kínáló TTS gépek akár 10 centiméteres sortávolságot is képesek kezelni, így a legkülönfélébb ültetési igényeknek is megfelelnek.

Az ecet, ami több ezer éve velünk van – és még mindig meglepődünk, mire képes

2024.12.01.

Ha kimondjuk az ecet szót ma Magyarországon, többségünknek a zöld flakonos, iparilag előállított ecetsav, egy savanyú, „maró anyag” jut az eszébe. Mire is használjuk az ecetet manapság? Kávéfőző tisztítására, vízkőmentesítésre és óvatosan mérve a jól ismert ételecettel savanyúbb ízt adunk a bablevesnek vagy a lencsefőzeléknek.

Teff: az egészségtudatosak és gluténérzékenyek új gabonája

2024.12.01.

Mérete alig nagyobb egy mákszemnél, de tápértéke kiemelkedő. Az etióp konyhában az „injera" nevű savanykás, lapos kenyér alapanyaga, de lisztként, teljes magként vagy pehelyként is elérhető.

Partnerhírek
Partner

AKG 2025: kiknek érdemes belevágni és hogyan segíthetnek a szakértők?

2024.11.29.

Az agráriumot izgalomban tartó kérdés most az új agrár-környezetgazdálkodási támogatás lehetősége. Minden termelőnek döntést kell hoznia lehetőségei és adottságai függvényében, hogy pályázik-e vagy sem. Ezt a kérdéskört jártuk körbe a Lajtamag Kft. termékfejlesztőjével, Somody Gergővel; Dr. Nagy Idával a Lajtamag Kft. szaktanácsadójával és Nagy Lászlóval, az Agro Profi Kft. vezető szaktanácsadójával.

Partner

Költségcsökkentés helyett az intenzifikációban látja a kiutat a TIMAC AGRO

2024.11.28.

A műtrágyapiac az elmúlt években folyamatos változásokon ment keresztül, amelyek mély hatással voltak az agráriumra. Az árak normalizálódása, a kereslet ciklikussága és a gazdálkodók alkalmazkodó-képessége új kihívásokat teremtett. Tóth Balázs, a TIMAC AGRO ügyvezető igazgatója segít megérteni, hogyan látják a hazai műtrágyapiacot és milyen innovációkat hoz a vállalat az ágazat számára.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 1.100 hirdetés 100 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás