Hirdetés
Csendesen szánt a 160 lóerős, teljesen elektromos traktor
160 LE-s elektromos akkumulátoros traktor nagy hatótávval. Ezt ígéri a francia Seederal cég a 2026-ban bemutatásra kerülő szériaváltozattal. A Future Farming a prototípust egy szántási munkamenetre kísérte el Bretagne-ban, ennek a rendkívül csendes és szívós traktornak a szülőhelyén.

Néhány hónappal ezelőtt a Seederal bemutatta az elektromos traktor prototípusát. Azóta a cég 11 millió eurót gyűjtött össze azzal a céllal, hogy csapatot építsen a szériatraktor fejlesztésére. A Future Farming munkatársai a helyszínen igyekeztek megszerezni első benyomásaikat erről a Bretagne-ban készült traktorról.
Új architektúra a sorozatgyártáshoz
A Seederal jelenlegi prototípusa korlátozott erőforrásokkal is bizonyította a csapat potenciálját. A JCB traktor architektúrára alapozva, főként a prototípus elkészítéséhez ideális főváz megléte miatt, Arthur, a Seederal vezérigazgatója megerősítette, hogy „hagyományosabb architektúra, rövidebb tengelytávval lesz a sorozatban készülő traktor verziója. ”.
Hirdetés
A 2026-ban bemutatásra kerülő sorozatgyártású traktor a végső jellemzőket és felépítést mutatja be. Ennek az új verziónak az első prototípusait prioritásként a régióban vagy országban kell tartani, hogy javítsák a termék érettségét az első kereskedelmi forgalomba kerülő sorozat gyártása előtt. Az első prototípusként a traktor minden funkciójához egy külön motorral fog működni (egy a TLT-hez, egy a hidraulikához és néhány a vontatáshoz…).
A Seederal következő traktorváltozatát sebességváltó nélkül tervezik, de olyan felépítéssel, mint egy hagyományos traktoré, és várhatóan 8 tonnás tömegű lesz. Elöl 28 colos, hátul 38 colos gumiabroncsokkal lesz felszerelve, ami jó stabilitást és tapadást garantál.
Évente körülbelül 10 000 euró üzemanyag-megtakarítás
Arthur szerint még nem lehet pontos árkategóriát megadni. Megerősíti azonban, hogy ez a traktor drágább lesz, mint egy hagyományos modell. Ennek ellenére a Seederal arra számít, hogy az árkülönbséget az üzemanyag-megtakarítások ellensúlyozzák a következő néhány évben. A cél annak biztosítása, hogy a traktor teljes fenntartási költsége alacsonyabb legyen, mint a hagyományos traktoroké. „Eddig úgy becsülhetjük, hogy az egy év alatti üzemanyag-megtakarítás körülbelül 10 000 €/év lehet, ha egy 20 l/h-t fogyasztó traktor üzemanyag-megtakarítását 500 óra/év alapon mérjük.”
Hogy két óra alatt újra lehessen tölteni
A jelenlegi prototípuson a Seederal csapata arra törekedett, hogy valami meglévőből valami újat alkosson, kisebb költségvetéssel. Ez az első prototípus 1 óra 30 és 2 óra közötti hatótávot kínál az 5 elemből álló ekével. A következő, 2026-ban várható verzió kifejezetten mezőgazdasági célokra kifejlesztett akkumulátorokat használ, amelyek 4-szeresére képesek megsokszorozni a traktor fedélzeti energiáját, így 6-8 órán keresztül lehet szántani.
Ezen túlmenően felkínálják a cserélhető akkumulátor opcionális lehetőségét, hogy elkerüljék a felesleges önsúlyt a traktor elején, és további hatótávot adnak hozzá egy csatlakoztatható kapacitással. A traktor hatótávolságának növelése a töltési idők javítását is jelenti egy egyenáramú gyorstöltővel a traktorba, azzal a céllal, hogy a teljes akkumulátorcsomagot 2 óra alatt újra lehessen tölteni.
Ahogy Arthur elmagyarázza, a Seederal célja, hogy „a munka 90%-át el tudja látni a farmon”. A jelenlegi prototípus már bebizonyította, hogy képes ellátni a legtöbb mezőgazdasági feladatot, és a végleges változat célja ennek a hatékonyságnak a maximalizálása, az üzemeltetési és környezetvédelmi költségek minimalizálása mellett.
Csendben vezetni, köszönhetően a villamosításnak
A vezetési kényelem egy másik kulcsfontosságú előny: az elektromos traktor csendes, még a madarakat is hallani, és ez jobb vezetési élményt jelent. Persze még nem minden tökéletes, hiszen prototípusról van szó, és vannak még zajok, például töltéskor, de semmi köze a hagyományos traktorhoz. Még szerencse, hogy aznap egy Fendt 720 szántott közvetlenül a tartott bemutató mellett. Lenyűgöző volt, hogy milyen zajos volt a villanytraktorhoz képest, még a gyorsítási fázisban is.
Fejleszti saját vezetőfülke-élményét
Az elektromos hajtás egyik fő előnye a gázpedál megnövekedett rugalmassága: lehetővé teszi az érzékenység beállítását a működési igényeknek megfelelően. Ez a rugalmasság nagyobb irányítást biztosít a gép felett, és javítja a vezetési kényelmet. Bár a jelenlegi gép még a prototípus-készítés fázisában tart, a Seederal csapatának eltökélt szándéka, hogy fejlessze saját fülketapasztalatát. Ez a fejlesztés a kezelő ergonómiájának és kényelmének optimalizálását célozza, biztosítva, hogy a traktor minden eleme felhasználóbarát legyen, és megfeleljen a legszigorúbb jelenlegi szabványoknak is.
(Forrás: futurefarming.com)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
A hasonló a hasonlót szereti
2025.05.20.A természet a természetes megoldásokat szereti. A termesztett növények termésbiztonságát innovatív mikrobiológiai készítményünk, az Algafix egészen más módon támogatja, mint a vegyipari-kémiai lombtrágyák.
Ne maradjon le a fiatal gazdák kettős támogatásáról
2025.05.19.2025. július 16. és augusztus 12. között nyílik lehetőség a fiatal, 18 és 40 év közötti gazdák kérelmének benyújtására.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 3.400 hirdetés 205 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés