Hirdetés
Az itthon mérséklődő fogyasztással szemben a nemzetközi piacokon hasít a magyar bor
A világszerte tapasztalható borexport-csökkenés ellenére Magyarország jelentősen növelte kivitelét, miközben az értékesítési átlagárak is emelkedtek. A hazai borágazat azonban komoly kihívásokkal néz szembe: a fiatalokat kevésbé szólítja meg a borfogyasztás, és a felgyorsult életmódó középkorúak is kevesebb időt szentelnek rá.
Bormarketing: hazai és nemzetközi megjelenés
A magyar bor népszerűsítésére egyre nagyobb hangsúly kerül, mind hazai, mind nemzetközi rendezvényeken. Az influenszerek bevonása is fontos eszközzé vált, hogy a kulturális fogyasztást minél tágabb közönség felé tudják közvetíteni.

A magyar bor dominanciája a hazai piacon
Felmérések igazolják, hogy a magyar borok továbbra is meghatározó szerepet töltenek be a hazai piacon. A borfogyasztás népszerű mind a nők, mind a férfiak körében.
Hirdetés
Borkonferencia: kulcsfontosságú témák
A Borkonferencián nemcsak a borászok, hanem a globális piac szempontjából is releváns témák kerültek terítékre. Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára szerint a borágazat alapértékeit egyre gyakrabban megkérdőjelezik, pedig a bor kulturális termék, amely családi gazdaságokra épül.
Kivitel a csökkenő piacon
Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos kiemelte, hogy míg a globális borexport tavaly több mint 8%-kal csökkent, a magyar borexport 12%-kal nőtt. Az export 1,4 millió hektoliterre emelkedett 2024-ben, és az értékesítési átlagár is növekedett, 1,72 euróról 1,8 euróra. A kivitel jelentős részét továbbra is a lédig borértékesítés teszi ki.
Exportcélpont: Dél-Korea
A magyar bor exportjának egyik legdinamikusabban növekvő piaca Dél-Korea volt 2024-ben, ahol a mennyiségi export 88,3%-kal, értékben pedig 75,1%-kal emelkedett. Az értékesítési átlagár is kimagasló volt: 8,74 euró literenként.
Bormarketing fiataloknak
A Közös Agrárpolitika Stratégiai Terve keretében a bormarketing külső piacokra is kiterjed, miközben belföldön is aktív promóció zajlik. A "Buborékok Nyara" és a "Mi folyik itt?" kampányokkal a 26-35 éves korosztályt igyekeznek megszólítani, kiemelten a fesztiválokon és nagykoncert-helyszíneken.
Nemzetközi jelenlét
A magyar bor egyre gyakrabban jelenik meg a világ jelentős boros rendezvényein, hogy növelje ismertségét a nemzetközi közönség előtt. Ennek során kulcsszerepet kap a külföldi influenszerek bevonása is.
Borértékesítés és életmód
Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem marketingprofesszora szerint a borfogyasztás csökkenése inkább az életmód-változásokkal, semmint a borral magával van összefüggésben. A mai, felgyorsult életmód kevésbé kedvez a borfogyasztás hagyományos, elégésben történő átélésének.
(Forrás: agrarszektor.hu)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Műtrágya helyett baktériumok? Egy gazda tapasztalatai, amelyeket érdemes megismerni
2025.03.20.Szavai József neve jól ismert a Drávaszabolcs környéki gazdák között. A Baranya vármegyei termelő 90 hektáron gazdálkodik, és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a technológiáját, hogy javítsa a terméseredményeit és csökkentse a költségeit. Bár már régóta foglalkozik növénytermesztéssel, az innovatív megoldásokra mindig nyitott volt: néhány éve kezdett el biológiai készítményeket használni, és jelentős előnyöket tapasztalt a talajegészség és a terméshozam tekintetében.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatDurumbúza C-komplex technológia gombaölő hatással, réz + kén + cink
1 020 HUF
+ áfaMagro.hu Piactér
Több mint 3.400 hirdetés 192 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés