A világszerte tapasztalható borexport-csökkenés ellenére Magyarország jelentősen növelte kivitelét, miközben az értékesítési átlagárak is emelkedtek. A hazai borágazat azonban komoly kihívásokkal néz szembe: a fiatalokat kevésbé szólítja meg a borfogyasztás, és a felgyorsult életmódó középkorúak is kevesebb időt szentelnek rá.

Bormarketing: hazai és nemzetközi megjelenés

A magyar bor népszerűsítésére egyre nagyobb hangsúly kerül, mind hazai, mind nemzetközi rendezvényeken. Az influenszerek bevonása is fontos eszközzé vált, hogy a kulturális fogyasztást minél tágabb közönség felé tudják közvetíteni.

A felmérésekből kiderül, hogy a magyar borok továbbra is dominálják a hazai piacot, valamint a nők és férfiak egyaránt szívesen választják a bort (Fotó: Pixabay)

A magyar bor dominanciája a hazai piacon

Felmérések igazolják, hogy a magyar borok továbbra is meghatározó szerepet töltenek be a hazai piacon. A borfogyasztás népszerű mind a nők, mind a férfiak körében.

Borkonferencia: kulcsfontosságú témák

A Borkonferencián nemcsak a borászok, hanem a globális piac szempontjából is releváns témák kerültek terítékre. Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára szerint a borágazat alapértékeit egyre gyakrabban megkérdőjelezik, pedig a bor kulturális termék, amely családi gazdaságokra épül.

Kivitel a csökkenő piacon

Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos kiemelte, hogy míg a globális borexport tavaly több mint 8%-kal csökkent, a magyar borexport 12%-kal nőtt. Az export 1,4 millió hektoliterre emelkedett 2024-ben, és az értékesítési átlagár is növekedett, 1,72 euróról 1,8 euróra. A kivitel jelentős részét továbbra is a lédig borértékesítés teszi ki.

Exportcélpont: Dél-Korea

A magyar bor exportjának egyik legdinamikusabban növekvő piaca Dél-Korea volt 2024-ben, ahol a mennyiségi export 88,3%-kal, értékben pedig 75,1%-kal emelkedett. Az értékesítési átlagár is kimagasló volt: 8,74 euró literenként.

Bormarketing fiataloknak

A Közös Agrárpolitika Stratégiai Terve keretében a bormarketing külső piacokra is kiterjed, miközben belföldön is aktív promóció zajlik. A "Buborékok Nyara" és a "Mi folyik itt?" kampányokkal a 26-35 éves korosztályt igyekeznek megszólítani, kiemelten a fesztiválokon és nagykoncert-helyszíneken.

Nemzetközi jelenlét

A magyar bor egyre gyakrabban jelenik meg a világ jelentős boros rendezvényein, hogy növelje ismertségét a nemzetközi közönség előtt. Ennek során kulcsszerepet kap a külföldi influenszerek bevonása is.

Borértékesítés és életmód

Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem marketingprofesszora szerint a borfogyasztás csökkenése inkább az életmód-változásokkal, semmint a borral magával van összefüggésben. A mai, felgyorsult életmód kevésbé kedvez a borfogyasztás hagyományos, elégésben történő átélésének.

(Forrás: agrarszektor.hu) 

Megosztás

További híreink

Az őzbakvadászat idején különösen érdemes megismerni az őzek szezonális viselkedését

2025.04.30.

Az őzbakokra jellemző a területfoglalás, március-áprilisban foglalják el territóriumukat és szigorúan védelmezik azt.

Több tízezer hízópulykát kellett idő előtt levágni a madárinfluenza miatt

2025.04.30.

Madárinfluenza vírus jelenlétét mutatta ki Békés vármegyében a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) laboratóriuma.

A korábban csapadékban bőséges vidékek is küszködnek az aszállyal Székelyföldön

2025.04.30.

Az elmúlt években komoly gondot jelentenek az évről évre visszatérő, egyre hosszabban tartó aszályos időszakok Romániában

Új digitális korszak küszöbén a magyar mezőgazdaság – AXIÁL-NEXT néven indul az agrárdigitalizáció zászlóshajója

2025.04.29.

A hazai agrárdigitalizáció felgyorsítására új márkát indított útjára az AXIÁL Kft. Az AXIÁL-NEXT egy újfajta szemléletet és rendszert is képvisel a digitális technológiák mezőgazdasági alkalmazásában.

Több ezer milliárd forintnyi támogatás, új finanszírozási lehetőségek és sürgető kihívások alakítják a magyar mezőgazdaság jövőjét

2025.04.29.

A 2024-es év számos nehézséget hozott a hazai mezőgazdaság számára, a 2025-ös év azonban fordulópont lehet a szektor modernizációjában és fejlődésében.

Partnerhírek
Partner

A növény- és talajélettanról, a terepi talajvizsgálatról a gyakorlatban

2025.04.29.

Az AGRO.bio Hungary Kft., a Pro-Feed Kft., a Magyar Talajtani Társaság tisztelettel meghívják Önt a Növény- és talajélettanról, a terepi talajvizsgálatról a gyakorlatban Szántóföldi Szemlekörök Szakmai Továbbképzés a gyakorló növénytermesztők számára című szakmai továbbképzésére.

Partner

Green Last Veg és Natural Force – a minőségi búzatermésért

2025.04.29.

Létezik univerzális és biztonságos nitrogénpótlás lombon keresztül perzselés nélkül? Erre alkalmas a Green Last Veg, amely többféle nitrogén-összetevőjének köszönhetően azonnali és hosszú távú támogatást biztosít a növények számára. Gyors segítség a kritikus fenofázisokban, valamint lassú feltáródással a felkészülés, feltöltődés idején.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.400 hirdetés 200 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás