A világszerte tapasztalható borexport-csökkenés ellenére Magyarország jelentősen növelte kivitelét, miközben az értékesítési átlagárak is emelkedtek. A hazai borágazat azonban komoly kihívásokkal néz szembe: a fiatalokat kevésbé szólítja meg a borfogyasztás, és a felgyorsult életmódó középkorúak is kevesebb időt szentelnek rá.

Bormarketing: hazai és nemzetközi megjelenés

A magyar bor népszerűsítésére egyre nagyobb hangsúly kerül, mind hazai, mind nemzetközi rendezvényeken. Az influenszerek bevonása is fontos eszközzé vált, hogy a kulturális fogyasztást minél tágabb közönség felé tudják közvetíteni.

A felmérésekből kiderül, hogy a magyar borok továbbra is dominálják a hazai piacot, valamint a nők és férfiak egyaránt szívesen választják a bort (Fotó: Pixabay)

A magyar bor dominanciája a hazai piacon

Felmérések igazolják, hogy a magyar borok továbbra is meghatározó szerepet töltenek be a hazai piacon. A borfogyasztás népszerű mind a nők, mind a férfiak körében.

Borkonferencia: kulcsfontosságú témák

A Borkonferencián nemcsak a borászok, hanem a globális piac szempontjából is releváns témák kerültek terítékre. Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára szerint a borágazat alapértékeit egyre gyakrabban megkérdőjelezik, pedig a bor kulturális termék, amely családi gazdaságokra épül.

Kivitel a csökkenő piacon

Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos kiemelte, hogy míg a globális borexport tavaly több mint 8%-kal csökkent, a magyar borexport 12%-kal nőtt. Az export 1,4 millió hektoliterre emelkedett 2024-ben, és az értékesítési átlagár is növekedett, 1,72 euróról 1,8 euróra. A kivitel jelentős részét továbbra is a lédig borértékesítés teszi ki.

Exportcélpont: Dél-Korea

A magyar bor exportjának egyik legdinamikusabban növekvő piaca Dél-Korea volt 2024-ben, ahol a mennyiségi export 88,3%-kal, értékben pedig 75,1%-kal emelkedett. Az értékesítési átlagár is kimagasló volt: 8,74 euró literenként.

Bormarketing fiataloknak

A Közös Agrárpolitika Stratégiai Terve keretében a bormarketing külső piacokra is kiterjed, miközben belföldön is aktív promóció zajlik. A "Buborékok Nyara" és a "Mi folyik itt?" kampányokkal a 26-35 éves korosztályt igyekeznek megszólítani, kiemelten a fesztiválokon és nagykoncert-helyszíneken.

Nemzetközi jelenlét

A magyar bor egyre gyakrabban jelenik meg a világ jelentős boros rendezvényein, hogy növelje ismertségét a nemzetközi közönség előtt. Ennek során kulcsszerepet kap a külföldi influenszerek bevonása is.

Borértékesítés és életmód

Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem marketingprofesszora szerint a borfogyasztás csökkenése inkább az életmód-változásokkal, semmint a borral magával van összefüggésben. A mai, felgyorsult életmód kevésbé kedvez a borfogyasztás hagyományos, elégésben történő átélésének.

(Forrás: agrarszektor.hu) 

Megosztás

További híreink

A 6 legjobb hely a muskátlik beltéri nevelésére

2025.03.23.

Bár a muskátlik elsősorban szabadtéri növények, ideális körülmények között beltéren is remekül fejlődhetnek. Összeállításunk szerint a következők a legjobb helyek a muskátlik nevelésére a lakásban.

Csökkentenék a termékkárokat – „népszámlálást” tartanak a majmoknál, páváknál és óriásmókusoknál

2025.03.23.

Srí Lanka vadállatszámlálást indított a majmok, pávák és óriásmókusok populációjának felmérésére, hogy kezeljék a gazdálkodók által jelentett mezőgazdasági veszteségeket.

Önvezető traktort építene a hagyományosból? Adunk hozzá egy kis segítséget

2025.03.23.

Craig Rupp, a Sabanto vezérigazgatója és az autonóm mezőgazdaság úttörője osztja meg nézeteit az autonómia gyakorlati realitásairól a mezőgazdaságban. Mivel az elsők között üzemeltetett autonóm traktorflottát, Rupp egyedi betekintést nyújt abba, hogy egy szabványos autonóm traktor miért lehet gyakran hatékonyabb, mint egy dedikált mezőgazdasági robot.

Centi-pontos térképezés drónnal: új megoldás a precíziós mezőgazdaságban

2025.03.23.

A cseh agtech startup, a Skymaps, fejlett drónalapú térképezési megoldást indított el CultiWise platformján keresztül, alternatívát kínálva a gazdálkodóknak a hagyományos műholdképekkel szemben.

A baromfiipar jövője: egy brit farm átírja a szabályokat

2025.03.23.

Egy brit kutatási projekt az íróasztal melletti kutatásokat kis léptékű kísérletekkel kombinálja annak érdekében, hogy feltárja a kettős hasznosítású, legelőn nevelt baromfi fenntarthatóságát és gyakorlati megvalósíthatóságát. A shropshire-i Planton Farms úttörő projektbe kezdett, amely a brit farmok számára integrált vállalkozási lehetőség lehet.

Igyunk sok sört, ha nem akarjuk, hogy összeomoljon a világgazdaság!

2025.03.23.

A söripar 2023-ban 840 milliárd euróval járult hozzá a globális GDP-hez, 33 millió munkahelyet támogatva. A szektor jelentős multiplikátor hatással bír, segítve a helyi gazdaságokat és mezőgazdaságot is.

Partnerhírek
Partner

Műtrágya helyett baktériumok? Egy gazda tapasztalatai, amelyeket érdemes megismerni

2025.03.20.

Szavai József neve jól ismert a Drávaszabolcs környéki gazdák között. A Baranya vármegyei termelő 90 hektáron gazdálkodik, és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a technológiáját, hogy javítsa a terméseredményeit és csökkentse a költségeit. Bár már régóta foglalkozik növénytermesztéssel, az innovatív megoldásokra mindig nyitott volt: néhány éve kezdett el biológiai készítményeket használni, és jelentős előnyöket tapasztalt a talajegészség és a terméshozam tekintetében.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.400 hirdetés 192 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás