„Az a startmező, amikor a második traktornál is a te neved jut a gazda eszébe” – mezőgép-értékesítési titkok az AGROTEC Magyarország Kft.-nél
Janó Szabolcs 18 éve dolgozik a mezőgép-értékesítés világában, Illés Zoltán ügyvezetővel szinte egy időben érkezett az AGROTEC Magyarország Kft. csapatába, amelyben azóta is ugyanolyan töretlenül hisz, mint magában a New Hollandban. Meglátása szerint ehhez kell a hitelesség – vidéki srácként ugyanis nemcsak kívülről látott már traktort. Nélkülözhetetlen a kölcsönös tisztelet a partnerrel, és kell az alapelv: a jó gépértékesítő sosem erőből ad el. A „tukmálás” ugyanis megbosszulja magát, azonban, ha segítünk a választásban, és a gazda szabadon dönt, akkor olyan bizalmi kapcsolat alakul ki, ami hosszú évekig nyereséget termel mindkét félnek.
A Komáromi Területi Központ gépértékesítőjét a helyi mezőgéppiacról és közel 20 év gépértékesítői tapasztalatairól kérdeztük.
Honnét érkeztél a mezőgazdasági gépértékesítés világába, miért pont az AGROTEC Magyarország Kft.-t választottad?
Janó Szabolcs: A szakmában maga a kereskedelem fogott meg, gyerekkoromban autókereskedő szerettem volna lenni, fiatalkoromban foglalkoztam is ezzel.
A gépek később is megmaradtak, csak épp New Hollandnak hívták őket. A magyarázat pedig a tapasztalat volt, magával a márkával is. A Bakonyi gyerekként mindig volt közünk a mezőgazdasághoz, kukoricát, búzát termeltünk, volt káposztaföldünk is, így nemcsak azt tudtam, hogy hol egy traktor eleje meg a hátulja, volt gyakorlati tapasztalatom is velük. New Holland gépek jelenleg is dolgoznak a családi gazdaságban, pontosan tudom, mire képesek a szántóföldön. Van egy saját kis cégem is, ahol építőipari munkákat végzünk és szintén a márkához tartozó gépek dolgoznak. Sokkal hitelesebb, szerintem, úgy ajánlani valamit, hogy tapasztalatból ismerem a működésüket, megbízhatóságukat, a szervizigényüket és a csapatot, aki segít őket üzemben tartani. A márka melletti másik érvem maga az AGROTEC Magyarország Kft. csapata.
Illés Zoltánnal szinte egyidőben érkeztem a cégbe így ténylegesen végig tudtam követni ennek a stabil erős csapatnak a kialakulását. A nagy piaci szereplők közül szerintem az AGROTEC Magyarország Kft.-nél a legcsaládiasabb a légkör így sokkal gyorsabbak, rugalmasabbak és közvetlenebbek tudunk lenni a partnerekkel. Fiatalos lendülettel dolgozunk, de túlkapások nélkül: ezen azt értem, hogy nyitottak vagyunk az újdonságok felé, figyeljük a trendeket, amivel a fiatal gazdák jobb eredményeket érhetnek el, ezáltal vonzóbbá téve a szakmát. Próbálunk úgy segíteni, hogy menő legyen gazdának lenni és az Agrotechez tartozni. Nem divathullámokat lovagolunk meg, hanem mérlegelünk, tesztelünk, és azt hozzuk el, ami bevált, csalódásmentes így növelve a két fél közötti bizalmi faktort.
Mit gondolsz miben más, mitől több egy mezőgazdasági értékesítői munka, mint egy egyéb sales-es munkakör?
J.Sz.: A feladat alapvetően itt is ugyanaz – értékesítek én is –, de a termék és az ágazat jellegéből fakadóan eltérő, és hogy hogyan lehet ezt sikeresen megoldani? A mezőgazdasági gépeknél az első adásvételi szerződés aláírása csak az előszobája a munkánknak. Azzal csak kvalifikáljuk magunkat egy nagy versenybe, ami onnantól folyamatos figyelmet és teljesítményt igényel. Az, aki csak arra fókuszál, hogy az adott terméknek mi az árrése, és egy eladással mit nyer, elfelejti, hogy a vásárlónak van élettartamértéke is. Végig kell követned a gép életét, amit eladtál, folyamatosan figyelni kell a gazdára, akinek ma különösen számítani fog a stabilitás. Jómagam 18 éve -ugyan azt a márkát-, a New Hollandot képviselem, és ez adja talán az egyik tartópillérét ennek a stabilitásnak.
Hogyan kell úgy mezőgazdasági gépet eladni, hogy azzal a gazda is nyerjen?
J.Sz.: Kulcsfontosságú a korrektség, a kölcsönös tisztelet, fenn kell tartani az egyenrangú pozíciót az ügyfélkapcsolat egésze során. A saját elvem, hogy azt kell sugároznod, segíteni mész a gazdának, nem azért, hogy mindenképpen rásózzál valamit. Őszintén mondom, hogy én sosem azért megyek oda, hogy meggyőzzek egy termelőt, márpedig neki New Hollandot kell vennie. 18 év tapasztalatával el tudom mondani, hogy melyik modell, milyen felszereltséggel, műszaki tartalommal tudná azt megvalósítani amit ő elképzelt. Azt, hogy ezt a javaslatot elfogadja-e a gazda, vagy sem, az már maradjon az ő döntése. Ez sokkal többet ér mintha "tukmálnám" a márkát, vagy szidnám a konkurenciát. Soha nem tettem, nem elegáns. Felkészülök a lehetőségekből, és sok esetben a számára ismert gazdatársak közül hozok sikeres példákat.
Ebben az ágazatban csak közös siker létezik, így mindig azt cél egy látogatással, hogy bővüljön ez a közös New Hollandos-AGROTEC-es család. Az utóbbit, mármint, hogy családként tekintek a csapatra egyébként a cég esetében, nem érzem túlzásnak. Olyan esetben, ha megkérdezik, miért szeretem ezt a munkát csinálni, az első válaszom ugyanis az, hogy a csapat miatt, mert jó az, amit csinálunk, ahogyan csináljuk. Ha nem így érzed akkor az érződik és a hitelesség rovására megy. A cégen belüli összhang a gazdának is nyereség mert ez az összhang kihat az elvégzett munka minőségére.
A helyi adottságokhoz milyen mezőgazdasági géptípusból fogy a legtöbb? Erősít a kínálatotokon, hogy októberrel megkezdtétek a Kverneland munkagépek hivatalos forgalmazását?
J.Sz.: Komárom térsége egy közepes adottságú mezőgazdasági terület. A csapadékmennyiség átlagos, vannak dombok, erdőségek, de nincsenek extrém nagy táblaméretek. Ennek megfelelően erőgépek terén is a középkategóriát, 200-245 LE tartományban dolgozó univerzális traktorokat keresik legtöbben a partnerek közül. Ehhez és amúgy mindegyik más igényhez szerintem tökéletesen illeszkedik a Kverneland munkagépkínálata, ami egy jó nevű és kiváló minőséget képviselő gyártó, ráadásul a hagyományostól a precíziós gazdálkodáshoz illeszthető munkagépekig minden elérhető a kínálatukban. Most zajlanak a házon belüli képzések, hogy minél jobban el tudjuk sajátítani a márka nyújtotta előnyöket és ezt a partnereknek is át tudjuk adni. Örülök, hogy velük bővült a termékpalettánk, sokat várok a közös munkától.
A 2025-ös évben kiemelten várják a gazdák az új precíziós gazdálkodási pályázatot. Miben tudsz segíteni azoknak, akik New Hollanddal vagy az AGROTEC Magyarország Kft. forgalmazásában elérhető munkagépekkel bővítenék a gazdaságot?
J.Sz.: Egyszerű és gyors a válasz. Mindenben. Ügyintézés „tokkal vonóval” ahogy azt szokták mondani. Az ideális géptípus kiválasztásától a hitelügyintézésig bármiben, a kínálat pedig lefed mindent, ami a tapasztalatok szerint a pályázatba illeszthető. Pályázatok terén gyakorlottan és gyakorlatilag is mindenben rendelkezésre tudok állni a partnereimnek. A korábbi precíziós gazdálkodási és ÁTK pályázatok terén 99,9%-os pontossággal készültek el a dokumentumok. Ismerem az elvárásokat, formai követelményeket, tudok pályázatíró céget is ajánlani. Ezek alapján csak bíztatni tudok mindenkit, hogy próbálja meg. Keressen meg minket és legyen „Családtag”.
Megbízható mezőgazdasági gépmárkákat keres, amire hosszú távon alapozhat? Válassza a AGROTEC Magyarország kínálatát! Értékesítőik országos lefedettséggel várják megkeresését:
www.agrotec.hu/kapcsolat
www.agrotec.hu/gepertekesito-kereso
(x)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az Agromag kukoricahibridjei légköri aszály esetén is megoldást nyújtanak
A Zombor (FAO 290-310) egy korai érésű szemeskukorica, amely kiváló alkalmazkodó képességgel rendelkező háromvonalas hibrid. Stabil terméshozamát még száraz évjáratokban is képes biztosítani, ami az erős genetikai alapjának köszönhető.
Készüljön fel a 2025-26-os év kihívásaira a HATÉKONYSÁG 2025 Konferencia és Kiállításon
2025. február 13-án, a Debreceni Egyetemen kerül megrendezésre az agrárszektor idei egyik legfontosabb szakmai eseménye, a HATÉKONYSÁG 2025 Konferencia és Kiállítás. A rendezvényt a Magro.hu piactér és hírportál szervezi, helyszínadó partnerével, a Debreceni Egyetemmel közösen. 4 szekcióban, több mint 30 előadáson, 5 ágazati kerekasztal-beszélgetésen nemcsak a legújabb trendeket, technológiákat és lehetőségeket ismerhetik meg a résztvevők, hanem kézzel fogható támpontokat is kapnak ahhoz, hogy 2025 és 2026 kevésbé küzdelmes legyen.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 3.300 hirdetés 160 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés