Hirdetés
Árcsökkentést alkalmazott többféle tejre és tojásra az egyik áruházlánc Magyarországon
Jelentősen csökkentette számos tej és tojás árát a Tesco. Az áruházlánc üzleteiben és online felületén 12 féle UHT és ELS tej és 7 féle sajátmárkás tojás kapható, előbbiek esetében akár 8, utóbbiak esetében akár 10 százalékos árcsökkentést is tapasztalhatnak a vásárlók - közölte a vállalat az MTI-vel.
A közlemény szerint az áruházlánc 7-féle sajátmárkás tojás árát jelentősen, legalább 4,3 százalékkal, egyes termékek esetében pedig több mint 10 százalékkal csökkentette.

Február 13-tól többféle különböző márkájú tej is a korábbi árhoz képest jóval olcsóbban érhető el, az egyliteres kiszerelésű dobozos tej árcsökkentésének mértéke 12,5-5,3 százalék között változik.
Hirdetés
Azt írták, hogy az áruházlánc a magyar családok érdekeinek szem előtt tartásával alakítja üzletpolitikáját. Ennek megfelelően a Tesco a korábbi beszerzésiár-emeléseket csak részben érvényesítette a fogyasztói árakban, most pedig az előzetes terveivel összhangban nagyfokú árcsökkentést hajtott végre.
Habár a tojás beszerzési ára a tavalyi növekedést követően pár hete mérséklődni kezdett, az áruházlánc a csökkenés mértékének többszörösét adja át árcsökkentésként a vásárlóknak, és az eltérés akár hatszoros vagy hétszeres is lehet - írták.
A Tesco bejelentése miatt a Telex kérdéseket küldött a magyarországi élelmiszerláncoknak, hogy megtudják, terveznek-e hasonló árcsökkentést bevezetni a tejre és a tojásra. Arra is kíváncsiak voltak, hogy a Tesco árcsökkentésének van-e köze az árstop belengetéséhez, valamint azt is megkérdezték a Tescótól, hogy honnan származnak azok a termékek, amelyekre az árcsökkentésük vonatkozik.
Kérdéseikre a Tesco azt válaszolta, hogy „az árazással kapcsolatos döntések átfutási ideje jellemzően több mint egy hét, a ma bejelentett tej és tojás árcsökkentéssel kapcsolatos belső egyeztetések február első hetében kezdődtek”. A vállalat az árstopról azt írta,
„tekintettel arra, hogy az árcsökkentés előkészítése már február elején megkezdődött, nincs”.
Az érintett termékeiről azt írta a Tesco, hogy mindegyik magyar.
A többi üzletlánc is válaszolt a kérdésekre
A Spar Magyarország válaszában azt írta, 2025-ben is jelentős kedvezményeket biztosít vásárlói számára több ezer termék esetében, hogy „a magyar családok jó áron tudjanak hozzájutni többek között a tejhez és a tojáshoz is”.
A Lidl Magyarország szerint „a vállalat januárban elsőként jelentette be, hogy csökkenti a tojás árát, ami így a korábbinál is kedvezőbb áron kerül ki a polcokra”.
Az Auchan Magyarország pedig azt írta: „vállalatunknál eddig is azon dolgoztunk, hogy az üzletpolitikánkkal és a jogszabályi előírásokkal összhangban egy olyan árpolitikát alakítsunk ki, amellyel a vásárlói igényeket a lehető legjobban kiszolgáljuk, a vásárlóerőt megőrizzük, és ezzel a lakosságot támogatjuk. Az árak kapcsán érdemes figyelemmel kísérni a kommunikációs csatornáinkat vagy az online árfigyelőt, ahol a piaci körülményekhez igazodó és az értékesítési stratégiánknak, valamint a jogszabályi előírásoknak megfelelő fogyasztói árak láthatók.”
A Penny Magyarország is válaszolt a kérdéseikre. Eszerint „a Penny Magyarország számára a vásárlói elégedettség rendkívül fontos, beszerzési stratégiájában kiemelt szerepet kap, hogy vásárlóinak folyamatosan biztosítsa a pénztárcabarát árakat”. A Penny szerint üzleteiben hónapok óta kedvező áron érhető el a tej és a tojás. A vállalat hozzátette, hogy „a felvágott kategóriában tavaly január óta összesen 40 termék árát is mérsékelte a diszkontlánc”.
Az Aldi pedig azt közölte, hogy a cég az elmúlt hónapokban már több tartós árcsökkentést vezetett be: tavaly december elején a teljes, közel kétezer termékből álló kínálatára, így a tejtermékekre és a tojásra is 10 százalékos kedvezményt vezettek be 10 ezer forint feletti vásárlásoknál, emellett több zöldségnél, gyümölcsnél és húsnál is mérsékelték az árakat. „Jelenleg a non-food termékek esetében vezetett be jelentős árcsökkentést a cég, amely mértéke akár a 60 százalékot is elérheti” - írták.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Műtrágya helyett baktériumok? Egy gazda tapasztalatai, amelyeket érdemes megismerni
2025.03.20.Szavai József neve jól ismert a Drávaszabolcs környéki gazdák között. A Baranya vármegyei termelő 90 hektáron gazdálkodik, és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a technológiáját, hogy javítsa a terméseredményeit és csökkentse a költségeit. Bár már régóta foglalkozik növénytermesztéssel, az innovatív megoldásokra mindig nyitott volt: néhány éve kezdett el biológiai készítményeket használni, és jelentős előnyöket tapasztalt a talajegészség és a terméshozam tekintetében.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatDurumbúza C-komplex technológia gombaölő hatással, réz + kén + cink
1 020 HUF
+ áfaMagro.hu Piactér
Több mint 3.400 hirdetés 192 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés