A tokaji aszú hungarikum, több mint 500 éves magyar márka és szerénytelenség nélkül állítható, hogy a világ egyik, ha nem a legjobb természetes édes bora. Nemes, elegáns, értékes – igazi ünnepi ital. Az adventi időszakban évről évre fontos küldetésüknek tartják elmondani: ne múljon el családi ünnep, karácsony, újév anélkül, hogy tokaji aszúval koccintanának - írta a Béres Szőlőbirtok oldala. Karácsonyra készülődve Regéczy Dáviddal, a vállalat ügyvezetőjével beszélgettek.

A társaság weboldalán megjelent cikket szemléztük. Az elsődleges cél kiemelkedő minőségű tokaji borok készítése és értékesítése bel- és külföldön egyaránt, e munkán keresztül pedig a Tokaji borvidék szolgálata, hírnevének felemelése, borainak, kultúrájának megismertetése világszerte - írták.

A tokaji aszú palackban és dobozban - Fotó: Béres Szőlőbirtok

Különféle tevékenységeink között a Béresre jellemző értékek teremtik meg a közös nevezőt: a magas minőség, a megbízhatóság, a hitelesség. A boraink mellé választott „MINDEN CSEPPJE BÉRES” jelmondatunkkal is ezt kívánjuk kifejezni. A Béres Csepp és a tokaji aszú is hungarikumok, a magyarság kiemelkedő teljesítményei, és mi büszkén, örömmel és elkötelezetten dolgozunk sikerükért - fogalmazták meg magukról.

2012-ben lettél a Béres Szőlőbirtok kereskedelmi igazgatója, 2023-ban pedig az ügyvezetője. Mit jelent számodra, hogy több mint 10 éve állsz a tokaji márka szolgálatában?

Óriási felelősség, emellett szép feladat az embernek a szaktudását egy több 100 éves hagyomány szolgálatába állítani. A borvidéken eltöltött 11 évemből hetet dolgoztam aktívan a közösségi ügyekért, mint a Tokaji Hegyközségi Tanács tagja, ezen belül jelenleg az igazgatóválasztmány és a bormarketing testület tagja is vagyok. Azért szánok időt a közösségi munkára, mert úgy érzem, fontos ügyről van szó: nem kevesebb forog kockán, mint a tokaji márka és a Tokaji borvidék jövője.

A tokaji aszú hungarikum. Nemes, elegáns, értékes – igazi ünnepi ital, a Béres Szőlőbirtok ügyvezetője, Regéczy Dávid beszélt róla bővebben - Fotó: Béres Szőlőbirtok

 December 10-e néhány éve az „Aszú Day”, vagyis a Nemzetközi Aszú Nap. Miért fontos, hogy az aszúnak saját napja legyen?

Az imént említett közösségi munkában mindenekelőtt nagy fontosságot tulajdonítok a tokaji bor marketingjének, különösen a külpiaci bormarketingnek. Ebben sajnos keveset tudtunk előre lépni az elmúlt 30 évben, még nagyon sok munkát kell elvégeznünk, hogy a tokaji aszú visszakerüljön a világ bortérképén arra a helyre, amelyet valóban megérdemel. Nem elég, ha mi tudjuk, hogy a miénk a világ legjobb természetes édes bora, ezt el is kell tudnunk mondani a világ minden táján és ki kell építenünk az értékesítési csatornákat.

Nem kevésbé fontos lenne, hogy a magyar emberek tisztában legyenek a tokaji aszú értékével és időről időre, elsősorban ünnepi alkalmakkor, kibontsanak egy palack aszút és ezzel koccintsanak. Ne a szekrényben, vagy még rosszabb: a szekrény tetején porosodjanak ezek a borok, hanem legyen eleven része az ünnepi kultúránknak, hogy aszút bontunk! Ezért fontos az „Aszú Nap”, mert ez is egy alkalom, amikor erről beszélni tudunk. 

Felhívja a figyelmet arra, amit már mi is több mint 20 éve hangoztatunk: hogy legyen a tokaji aszú az ünnepek bora!

Az idei Aszú Nap alkalmából egy különleges újdonság is érkezett a tokaji aszúval kapcsolatban.

Ripka Gergely, a Tokaj Guide szerkesztőjének kezdeményezésére, a Tokaji Hegyközségi Tanács támogatásával a Halimba Crystal elkészítette az első olyan borospoharat, amely kifejezetten a tokaji aszúra lett „optimalizálva”. A Tokaji Aszú Glass olyan pohár, amelyből fogyasztva az aszú a legszebb arcát mutatja meg, mind az illatok, mind az ízek tekintetében. Elsősorban azt remélem, hogy ennek a pohárnak a segítségével a tokaji aszú még inkább elterjed majd a csúcsgasztronómiában. 

A Béres tokaji aszúk 2023-ban is szép eredményeket értek el nemzetközi versenyeken. Mire vagytok különösen büszkék?

Az idei évben a 2016-os évjáratú 6 puttonyos Béres Tokaji Aszú, amely már korábban is bővelkedett díjakban, további 4 aranyérmet szerzett, többek között a rangos nemzetközi Berliner Wein Trophy és Decanter World Wine Awards borversenyeken. Idehaza pedig a Magyar Tudományos Akadémia Borversenyén és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa Országos Borversenyén lett aranyérmes. Az aszú esetében a nemzetközi borversenyek eredményei az export értékesítést is támogatják, ezért is fontosak számunkra ezek az eredmények. Elsősorban nem a díjakért, hanem azért dolgozunk, hogy gyönyörű aszúborokkal örvendeztessük meg a borkedvelőket és a mi szerény eszközeinkkel hozzátegyünk valamit a tokaji márka évszázados történetéhez - zárta a cégvezető.


A Regéczy Dáviddal 2023 novemberében készült rádióriport itt hallgatható meg.

Megosztás

További híreink

Tudósok „gyapjas egereket” hoztak létre – a mamutok visszatérése már csak idő kérdése?

2025.03.16.

Ezek a „gyapjas egerek” a Colossal nevű fajfeltámasztási vállalat genetikai módosításának eredményei. A módosítás célja olyan tulajdonságok beépítése, amelyek segítik az állatok túlélését fagyos hőmérsékleten.

A Yamaha Agriculture nagy dobása: autonóm technológia és AI a mezőgazdaságban

2025.03.15.

A Yamaha Motor Co., Ltd. felvásárolta az új-zélandi Robotics Plus vállalatot, és elindította a Yamaha Agriculture nevű, amerikai székhelyű mezőgazdasági technológiai céget. A Yamaha Agriculture az autonóm gépekre és az AI-alapú digitális megoldásokra összpontosít, hogy segítse a speciális növénytermesztőket a hatékonyság és fenntarthatóság javításában a munkaerőhiány és az éghajlati kihívások közepette.

16 megfontolandó tanács – hogy ne kerüljön vagyonokba a kertépítés

2025.03.15.

A kertészkedés drága hobbi lehet. Létezik azonban néhány olyan pénztakarékos kertészkedési tipp, amelyek által anélkül élvezhetjük az egészséges termést, hogy túlzottan nagy terhet rónánk a családi költségvetésünkre.

Rászámoltak a magyar diótermesztésre, felállhat a padlóról?

2025.03.15.

A magyarországi diótermelés az utóbbi évek során rengeteg nehézséget élt meg. Az ágazatnak egyszerre kellett felvennie a versenyt az olcsóbb importtermékekkel, az időjárási viszontagságok miatti csökkenő terméssel, valamint olyan kártevőkkel, amelyek megjelenése jelentősen rontott a korábban elérhető magyar dió mennyiségén.

Célként érdemes megfontolni a pályázatoknál a zöldítést és a hatékonyságnövelést az OTP Agrár szakértője szerint

2025.03.15.

Az OTP Agrár szakértője, Szabó István előadásában kitért arra, hogy a banki működés fenntarthatósági szempontú aktív menedzsmentje elengedhetetlen.

Partner

UREUS 46 a hatékonyabb nitrogénhasznosulás érdekében

2025.03.15.

Az UREUS 46 Limus® Care ureáz inhibitorral kezelt granulált karbamid, mely a KITE saját terméke. Ez az innovatív készítmény jelentősen hozzájárul a nitrogénveszteség csökkentéséhez és a tápanyag hasznosulásának növeléséhez. Különösen fontos azokban az esetekben, amikor a nitrogén kijuttatását követő csapadék bizonytalan, hiszen az ureáz inhibitor alkalmazásával a nitrogénveszteség minimalizálható.

Partnerhírek
Partner

UREUS 46 a hatékonyabb nitrogénhasznosulás érdekében

2025.03.15.

Az UREUS 46 Limus® Care ureáz inhibitorral kezelt granulált karbamid, mely a KITE saját terméke. Ez az innovatív készítmény jelentősen hozzájárul a nitrogénveszteség csökkentéséhez és a tápanyag hasznosulásának növeléséhez. Különösen fontos azokban az esetekben, amikor a nitrogén kijuttatását követő csapadék bizonytalan, hiszen az ureáz inhibitor alkalmazásával a nitrogénveszteség minimalizálható.

Partner

AgroFlow: a magyar fejlesztés, ami érdemben könnyíti meg a gazdálkodók életét

2025.03.15.

Március 6-án került sor a HSSI Group Szakmai Napjára, amelyen a nagyszámú érdeklődő 3 szekcióban, az agrárdigitalizáció, az öntözésfejlesztés és a precíziós gazdálkodás témájában hallgathatott meg előadásokat.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Vinasz műtrágya, lombtrágya, növénykondicionáló AÖP 1 pont
Győr-Moson-Sopron, Győr

Vinasz műtrágya, lombtrágya, növénykondicionáló AÖP 1 pont

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!

Magro.hu Piactér

Több mint 3.300 hirdetés 188 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás