A válaszadók 65,5 százalékának vannak kedvenc borai, azok aránya viszont, akik mindig ugyanazoktól a termelőktől vásárolnak, ettől elmarad, csak 35,8 százalék - derül ki az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) legfrissebb kutatásából.

A borfogyasztási szokásokról szóló felmérés összefoglalóját a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) közölte az MTI-vel.

Az adatokból kitűnik: a megkérdezettek közel kétharmada nem ismeri az uniós oltalom alatt álló eredet-megjelöléseket vagy a földrajzi árujelzővel ellátott magyar borokat. A mintában szereplő személyeknek csak a 8,6 százaléka mondta azt, hogy teljes mértékben kiigazodik a borvidékek, borrégiók között.

A válaszolók 40 százaléka nem tudta, hány borvidék van az országban. A megkérdezettek közel egynegyede szerint 32, és csak a válaszolók egyötöde tudta, hogy valójában csak 22.

A válaszolók 40 százaléka nem tudta, hány borvidék van az országban.
 

Amikor spontán kellett ilyen a területeket megnevezi, akkor a megkérdezettek alapvetően 5 borrégiót tudtak megemlíteni. A megkérdezettek 78,0 százaléka említette Tokajt, 51,9 százaléka Egert, 40,1 százaléka Villányt, 37,2 százaléka Badacsonyt és 22,5 százaléka Szekszárdot. Többnyire megfeledkeztek például Sopronról, Somlóról, Balatonfüredről vagy a Balaton-felvidékről.

A felmérés szerint voltak olyan borvidékek is, amelyek spontán felidézése alacsony volt, de a lista alapján ráismertek. Balatonboglárt például mindössze 11,3 százalék említette meg, de 48,8 százalék felismerte a lista alapján.

A térségekre jellemző ismertségi és fogyasztási adatok összehasonlításából az is kiderül, hogy mennyire sikeres egy-egy borvidék kommunikációja és marketingje. A nagy ismertséggel rendelkező vidékek borait nem fogyasztják olyan nagy arányban, mint amennyire ismertek. Emellett azonban számos borvidék van, amelyek borait többen és gyakrabban fogyasztják, mint amennyire ismerték a területet a válaszadók. Ezen bortermelő vidékek kommunikációja nem elég markáns, mert az ismertségük alulmúlja a valós „teljesítményüket” - áll a közleményben.

A fizetési hajlandóságot tekintetve a felmérés azt mutatta, hogy az emberek 60 százaléka kevesebb mint 1000 forintot ad ki egy üveg borért. Azok aránya, akiknek ennél egy kicsivel többet, de 2000 forintnál kevesebbet ér egy üveg bor, 28 százalék. A válaszadók tizede ennél is többet hajlandó kiadni egy borért, de 5000 forintnál többet már nem.

Ugyanakkor a fizetési kedv javul, amennyiben nem magának vásárol az illető. A válaszadók 43,2 százaléka 1000-2000 forintot, míg 31,4 százaléka 2001-5000 forintot is költ, ha ajándékba veszi a bort. Még a válaszadók kevesebbet költő fele is, akik legfeljebb 1000 forintot hajlandóak kiadni egy üveg borért, ha azt saját fogyasztásra veszik, hajlandóak áldozni az ajándékba szánt borra, és akár 2000 forintot is költenek rá.

A közlemény szerint a kutatási eredmények megerősítették a HNT-t abban, hogy a fajták és a borvidékek hatékony kommunikációja nem az egyéni pincészeti megjelenéseken keresztül érhető el, hanem pont fordítva. A közös érdekeken alapuló, egymást erősítő és jól fókuszált marketing segíti az egyes pincészeteket. Erre a gyakorlatra példaként szolgál az osztrák borászati ágazat újrarendeződése, és a sikerét támogató következetes bormarketing - vonja le a következtetést a HNT.

Forrás: MTI

Megosztás

További híreink

Tudósok „gyapjas egereket” hoztak létre – a mamutok visszatérése már csak idő kérdése?

2025.03.16.

Ezek a „gyapjas egerek” a Colossal nevű fajfeltámasztási vállalat genetikai módosításának eredményei. A módosítás célja olyan tulajdonságok beépítése, amelyek segítik az állatok túlélését fagyos hőmérsékleten.

A Yamaha Agriculture nagy dobása: autonóm technológia és AI a mezőgazdaságban

2025.03.15.

A Yamaha Motor Co., Ltd. felvásárolta az új-zélandi Robotics Plus vállalatot, és elindította a Yamaha Agriculture nevű, amerikai székhelyű mezőgazdasági technológiai céget. A Yamaha Agriculture az autonóm gépekre és az AI-alapú digitális megoldásokra összpontosít, hogy segítse a speciális növénytermesztőket a hatékonyság és fenntarthatóság javításában a munkaerőhiány és az éghajlati kihívások közepette.

16 megfontolandó tanács – hogy ne kerüljön vagyonokba a kertépítés

2025.03.15.

A kertészkedés drága hobbi lehet. Létezik azonban néhány olyan pénztakarékos kertészkedési tipp, amelyek által anélkül élvezhetjük az egészséges termést, hogy túlzottan nagy terhet rónánk a családi költségvetésünkre.

Rászámoltak a magyar diótermesztésre, felállhat a padlóról?

2025.03.15.

A magyarországi diótermelés az utóbbi évek során rengeteg nehézséget élt meg. Az ágazatnak egyszerre kellett felvennie a versenyt az olcsóbb importtermékekkel, az időjárási viszontagságok miatti csökkenő terméssel, valamint olyan kártevőkkel, amelyek megjelenése jelentősen rontott a korábban elérhető magyar dió mennyiségén.

Célként érdemes megfontolni a pályázatoknál a zöldítést és a hatékonyságnövelést az OTP Agrár szakértője szerint

2025.03.15.

Az OTP Agrár szakértője, Szabó István előadásában kitért arra, hogy a banki működés fenntarthatósági szempontú aktív menedzsmentje elengedhetetlen.

Partner

UREUS 46 a hatékonyabb nitrogénhasznosulás érdekében

2025.03.15.

Az UREUS 46 Limus® Care ureáz inhibitorral kezelt granulált karbamid, mely a KITE saját terméke. Ez az innovatív készítmény jelentősen hozzájárul a nitrogénveszteség csökkentéséhez és a tápanyag hasznosulásának növeléséhez. Különösen fontos azokban az esetekben, amikor a nitrogén kijuttatását követő csapadék bizonytalan, hiszen az ureáz inhibitor alkalmazásával a nitrogénveszteség minimalizálható.

Partnerhírek
Partner

UREUS 46 a hatékonyabb nitrogénhasznosulás érdekében

2025.03.15.

Az UREUS 46 Limus® Care ureáz inhibitorral kezelt granulált karbamid, mely a KITE saját terméke. Ez az innovatív készítmény jelentősen hozzájárul a nitrogénveszteség csökkentéséhez és a tápanyag hasznosulásának növeléséhez. Különösen fontos azokban az esetekben, amikor a nitrogén kijuttatását követő csapadék bizonytalan, hiszen az ureáz inhibitor alkalmazásával a nitrogénveszteség minimalizálható.

Partner

AgroFlow: a magyar fejlesztés, ami érdemben könnyíti meg a gazdálkodók életét

2025.03.15.

Március 6-án került sor a HSSI Group Szakmai Napjára, amelyen a nagyszámú érdeklődő 3 szekcióban, az agrárdigitalizáció, az öntözésfejlesztés és a precíziós gazdálkodás témájában hallgathatott meg előadásokat.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Vinasz műtrágya, lombtrágya, növénykondicionáló AÖP 1 pont
Győr-Moson-Sopron, Győr

Vinasz műtrágya, lombtrágya, növénykondicionáló AÖP 1 pont

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!

Magro.hu Piactér

Több mint 3.300 hirdetés 188 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás