Hirdetés
A környezetvédelem veszített, az autóipar nyert, ... és az emberek?
Az Európai Bizottság három évvel, 2027-ig kitolná a 2025-re kitűzött CO₂-kibocsátási célok teljesítésének határidejét, ezzel könnyítve az autógyártók terhein. A döntés ugyan segíthet az iparágnak, de egyben lassíthatja az elektromos járművek elterjedését és az átállás ütemét.
A kibocsátási határidő meghosszabbításának célja, hogy a gyártók több időt kapjanak az előírások teljesítésére, így az elektromos autók értékesítése az első években alacsonyabb lehet, majd 2026-2027-ben gyorsulhat fel. A kritikusok szerint ez csökkentheti az olcsóbb elektromos modellek piacra kerülésének ösztönzését, és hátrányba sodorhatja Európát a globális versenyben. William Todts, a Transport & Environment ügyvezetője szerint a lépés az elmaradó gyártóknak kedvez, miközben Európa lemarad Kínával szemben az elektromos járműiparban.

Ipari szövetség az autonóm vezetés fejlesztésére
A brüsszeli egyeztetésen az önvezető technológiák fejlesztése is napirendre került. Az Európai Bizottság ipari szövetség létrehozását tervezi, amely lehetőséget biztosít a vállalatoknak, hogy közösen dolgozzanak az autonóm járművekhez szükséges szoftvereken, chipeken és egyéb technológiai fejlesztéseken. Emellett egyszerűsítenék a tesztelési és engedélyezési eljárásokat, valamint nagyszabású kísérleti programokat indítanának, hogy az önvezető autók mielőbb forgalomba kerülhessenek.
Hirdetés
Az európai akkumulátorgyártás támogatása
Az Európai Bizottság célja az autóipar ellátási láncainak megerősítése is, különös tekintettel az akkumulátorgyártásra. Jelenleg az importált akkumulátorok versenyelőnyt élveznek az áruk miatt, de Brüsszel nem szeretné, ha Európa kiszolgáltatottá válna ezen a téren. Ezért közvetlen pénzügyi támogatásokat és uniós gyártású alkatrészekre vonatkozó követelményeket vezetnének be az akkumulátorcellákra és komponensekre vonatkozóan.
A teljes cselekvési tervet március 5-én ismertetik, amely részletezi az új szabályozásokat és támogatási lehetőségeket. Ursula von der Leyen hangsúlyozta, hogy a konzultáció nem ért véget, és még a nyári szünet előtt újabb találkozóra kerül sor az autóipari szereplőkkel.
Forrás: Transport & Environment
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Erő, hatékonyság és precizitás egy gépben – Strautmann Primus önjáró takarmánykeverő kocsi
2025.04.25.A Strautmann Primus önjáró takarmánykeverő kocsi nem pusztán egy gép, hanem egy komplett takarmányozási rendszer, amely egyesíti magában a felrakodás, a keverés és a kiosztás, valamint egyedülálló módon, az üzemeltetés összes műveletét.
Akár már drónnal is!
2025.04.25.A Coragen® 20 SC és az Inecor® rovarölő szer is megkapta az engedélyt drónnal történő kijuttatásra különböző kukoricakultúrákban a kukoricamoly és a gyapottok-bagolylepke elleni védekezésre.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatVulcan Kalászos komplex - Makro-, mezo- és mikroelemeket tartalmazó lombtrágya
Magro.hu Piactér
Több mint 3.400 hirdetés 198 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés