Az Európai Bizottság három évvel, 2027-ig kitolná a 2025-re kitűzött CO₂-kibocsátási célok teljesítésének határidejét, ezzel könnyítve az autógyártók terhein. A döntés ugyan segíthet az iparágnak, de egyben lassíthatja az elektromos járművek elterjedését és az átállás ütemét.

A kibocsátási határidő meghosszabbításának célja, hogy a gyártók több időt kapjanak az előírások teljesítésére, így az elektromos autók értékesítése az első években alacsonyabb lehet, majd 2026-2027-ben gyorsulhat fel. A kritikusok szerint ez csökkentheti az olcsóbb elektromos modellek piacra kerülésének ösztönzését, és hátrányba sodorhatja Európát a globális versenyben. William Todts, a Transport & Environment ügyvezetője szerint a lépés az elmaradó gyártóknak kedvez, miközben Európa lemarad Kínával szemben az elektromos járműiparban.

közlekedés_traffic
Fotó: Pixabay

Ipari szövetség az autonóm vezetés fejlesztésére

A brüsszeli egyeztetésen az önvezető technológiák fejlesztése is napirendre került. Az Európai Bizottság ipari szövetség létrehozását tervezi, amely lehetőséget biztosít a vállalatoknak, hogy közösen dolgozzanak az autonóm járművekhez szükséges szoftvereken, chipeken és egyéb technológiai fejlesztéseken. Emellett egyszerűsítenék a tesztelési és engedélyezési eljárásokat, valamint nagyszabású kísérleti programokat indítanának, hogy az önvezető autók mielőbb forgalomba kerülhessenek.

Az európai akkumulátorgyártás támogatása

Az Európai Bizottság célja az autóipar ellátási láncainak megerősítése is, különös tekintettel az akkumulátorgyártásra. Jelenleg az importált akkumulátorok versenyelőnyt élveznek az áruk miatt, de Brüsszel nem szeretné, ha Európa kiszolgáltatottá válna ezen a téren. Ezért közvetlen pénzügyi támogatásokat és uniós gyártású alkatrészekre vonatkozó követelményeket vezetnének be az akkumulátorcellákra és komponensekre vonatkozóan.

A teljes cselekvési tervet március 5-én ismertetik, amely részletezi az új szabályozásokat és támogatási lehetőségeket. Ursula von der Leyen hangsúlyozta, hogy a konzultáció nem ért véget, és még a nyári szünet előtt újabb találkozóra kerül sor az autóipari szereplőkkel.

Forrás: Transport & Environment

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Miért szeretnek az angol kertészek régi aprópénzeket ásni növényeik táptalajába?

2025.04.26.

A kertészek imádják kipróbálni a különleges módszereket, hogy egészségesen tartsák növényeiket. De van egy trükk, amire talán nem is gondolnánk: régi pennyk földbe ásása, különösen a kígyónövény körül. Nem, ez nem díszítés vagy szerencsehozás miatt van. Tudományos oka van, amely a fémekhez köthető.

Nagyjából 104 milliárd forintnyi agrártámogatás érkezett havonta a hazai gazdáknak 2024-ben

2025.04.26.

Az összes támogatási pénz csaknem 40 százalékát a növénytermesztők kapták, a kertészetek ennek a tizedét is alig.

4 különleges zöldség, amit érdemes áprilisban elültetni a nyári szezonra

2025.04.26.

Ha unjuk már a megszokott paradicsomot és babot minden nyáron, április a tökéletes időpont arra, hogy néhány hőséget kedvelő, különlegesebb zöldséget is elültessünk.

Hatszáz malac pusztult el egy német teherautóban egy baleset miatt

2025.04.26.

Súlyos baleset történt Németországban: 600 malac pusztult el, amikor az őket szállító kamion egy defekt miatt felborult.

Megkezdte a nyolcadik védekezési szezonját az országos jégkármérséklő rendszer

2025.04.26.

A NAK 2025. április 15-én beüzemelte az Országos Jégkármérséklő Rendszert (JÉGER), amely ezzel megkezdte nyolcadik védekezési szezonját.

Május 31. a kulcsdátum, ha betartja, nem marad le a tavaszi fagy miatti kompenzációról

2025.04.25.

Az április eleji rendkívüli hidegfront súlyos károkat okozott a mezőgazdasági termelésben. Nagy István agrárminiszter most a káreseményt az egész ország területére kiterjedő vis maior eseményként ismerte el.

Partnerhírek
Partner

Erő, hatékonyság és precizitás egy gépben – Strautmann Primus önjáró takarmánykeverő kocsi

2025.04.25.

A Strautmann Primus önjáró takarmánykeverő kocsi nem pusztán egy gép, hanem egy komplett takarmányozási rendszer, amely egyesíti magában a felrakodás, a keverés és a kiosztás, valamint egyedülálló módon, az üzemeltetés összes műveletét.

Partner

Akár már drónnal is!

2025.04.25.

A Coragen® 20 SC és az Inecor® rovarölő szer is megkapta az engedélyt drónnal történő kijuttatásra különböző kukoricakultúrákban a kukoricamoly és a gyapottok-bagolylepke elleni védekezésre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.400 hirdetés 198 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás