Hirdetés
74,4 milliárd forintnyi EU-s pénzt fizetnek az agrár-élelmiszeripari termékek támogatására
Az Európai Bizottság 2023-ban 185,9 millió eurót, december végi áron 74,4 milliárd forintot különít el a fenntartható és kiváló minőségű uniós agrár-élelmiszeripari termékek promóciójára irányuló, az EU-ban és a világ más részein folytatandó tevékenységek finanszírozására. A Bizottság által elfogadott 2023. évi promóciós szakpolitikai munkaprogram hozzájárul az Európai Bizottság 2019–2024-es időszakra meghatározott szakpolitikai prioritásainak, különösen „a termelőtől a fogyasztóig” stratégiának a megvalósításához.
A 2023-ban kiválasztandó promóciós projektektől a Európai Bizottság azt várja, hogy kiemeljék és előnyben részesítsék az olyan célkitűzéseknek megfelelő termékeket, mint például az uniós mezőgazdaság fenntarthatósága, az állatjólét előmozdítása, továbbá a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztásának, valamint az egészséges és fenntartható étrendnek a népszerűsítése.
Ezt támogatja az EU-n kívül a program
Az EU-n kívül a promóció főként a nagy növekedési potenciállal rendelkező országokat és régiókat célozza meg. Nevezetesen Kínát, Japánt, Dél-Koreát, Szingapúrt és Észak-Amerikát. Új-Zéland és Ausztrália szintén új piaci lehetőségeket jelenthet az európai exportőrök számára. Végül, de nem utolsósorban az Egyesült Királyság továbbra is az uniós agrár-élelmiszeripari termékek egyik fő exportpiaca, amely a 27 tagú EU exportjának 25%-át veszi fel.
Hirdetés
A kiválasztott kampányok tájékoztatást nyújtanak majd a fogyasztóknak az EU-ban és világszerte a különböző uniós minőségrendszerekről és minőségtanúsító címkékről, például a földrajzi árujelzőkről vagy a biotermékekről. Ez utóbbi kategória számára – az ökológiai termelés fejlesztésére irányuló cselekvési tervvel összhangban – a Bizottság egy 28 millió euró összegű finanszírozási keretet különít el a biotermékek iránti kereslet ösztönzése céljából. További 36 millió euróval támogatja az éghajlat, a környezet és az állatjólét szempontjából előnyös, fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok előmozdítását az európai fogyasztók körében, valamint a fenntartható módon előállított agrár-élelmiszeripari termékek fogyasztását.
Egészség és életmód
Az egészségesebb és kiegyensúlyozottabb étrend előmozdítása érdekében több mint 19 millió euró kerül elkülönítésre a friss gyümölcsök és zöldségek népszerűsítésére annak érdekében, hogy az ágazat segítséget kapjon az olyan tartósan fennálló kihívások leküzdésében, mint a fogyasztás és az export visszaesése, valamint a kiskereskedelmi láncokkal és a feldolgozókkal szembeni gyenge alkupozíció. A belső piacon a fogyasztók megszólítása céljából végrehajtott promóciós tevékenységeknek általánosságban utalniuk kell a megcélzott tagállam(ok) étrendi iránymutatásaira, és összhangban kell lenniük azokkal.
A 2023-as kampányokra vonatkozó pályázati felhívásokat az Európai Kutatási Végrehajtó Ügynökség fogja közzétenni 2023 januárjában.
Ilyen programok is elérhetőek
Úgynevezett „egyszerű programokat” egy vagy több, ugyanazon tagállamban székhellyel rendelkező szervezet nyújthat be; „összetett programmal” legalább két tagállam legalább két pályázó szervezete, illetve egy vagy több európai szervezet pályázhat.
Az uniós mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos promóciós kampányok célja az, hogy új piaci lehetőségeket teremtsenek az uniós mezőgazdasági termelők és a tágabb értelemben vett élelmiszeripar számára, és segítséget nyújtsanak a meglévő vállalkozások fejlesztéséhez. A mezőgazdasági termékek fenntartható termelésének és fogyasztásának növelése mellett a promóciós szakpolitika az uniós agrár-élelmiszeripari ágazat fenntartható helyreállítását is támogatja a kihívásokkal teli gazdasági környezetben - írta az Európai Unió.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Szárbontás az AÖP tükrében
A BIOFIL Szárbontó négy különböző baktériumtörzset is tartalmaz, ami biztosítja, hogy a termék szélsőséges körülmények között is kifejtse hatását.
Őszi gyomirtás hatékonyan? Válassza a Legato Trio-t!
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az egyes gyomfajok csírázása lényegesen hamarabb megindul és fokozódó jelenlétükre ősztől tavaszig számítani kell. Olyan gyomnövények adhatnak már ősszel szőnyegszerű borítást, mint pl. a veronikafélék, viola, árvacsalán és a tyúkhúr, de megjelenhet tábláinkon a nagy széltippan is, mely az őszi búza egyik legjelentősebb egyszikű gyomnövénye.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 3.400 hirdetés 108 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés