A magyar dinnye népszerűsítésére “Nyár, dinnye szeletem” címmel kampányt indított a NAK a Földművelésügyi Minisztérium támogatásával. A kampányban több üzletlánc is részt vesz, de úgy tűnik, valaki kicsit túllőtt a célon.
Megjelent a magyar dinnye a piacon és a bevásárlóközpontokban is. A kiskereskedelemben a bevezető ár 180-200 forint volt kilónként, pár nap alatt azonban már 140-150 forintra csökkentették a termény árát.
A termelők már ezt az árat is irreálisan alacsonynak tartották annak fényében, hogy 1 hektárnyi dinnye előállításához körülbelül 2 millió forint ráfordítás szükséges. A Tesco azonban tovább csökkentette az árakat és 99 forintért kínálja a magyar görögdinnye kilóját, ami már teljesen „kiverte a biztosítékot” a gazdálkodóknál. A vásárlók persze kevésbé bánkódnak ezen.
A drasztikus árcsökkenés a Tesco vezetői azzal magyarázzák, hogy így kívánják felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy már hazai termesztésű görögdinnye kapható az üzleteikben.
A fentebb említett “Nyár, dinnye szeletem” népszerűsítő kampányban egyébként 7 héten át 7 kereskedelmi lánc (ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO) 7 üzlete vesz részt. A tervezett kóstoltatásokkal szeretnék tudatosítani a fogyasztókban a hazai dinnye minőségét, sokszínű felhasználási módozatát és a dinnyefogyasztás előnyeit.