A hazai zöldségtermesztés egy jelentős része üvegházakban, fóliasátrakban történik, ahonnan már kora tavasszal a vásárlókhoz kerül néhány zöldségféleség. Így van ez idén is, a fűtött sátrakból már megkezdték a termés értékesítését a gazdálkodók.
Végre elérkezett ez a pillanat is: megkezdték a magyar zöldségtermelők a terményeik értékesítését. Elsősorban a termálvízzel fűtött üvegházakból és fóliákból szedik a gazdák a paprikát, a paradicsomot és az uborkát. Az MTI információi szerint közben a hideg fóliákból is elkezdték felszedni a hidegtűrő növényeket, így már magyar saláta, hónapos retek, kínai kel és zöldhagyma is gazdagítja a bevásárlóközpontok és piacok kínálatát.
Ezzel hivatalosan is kezdetét vette a hazai zöldségszezon. Az üvegházi és fóliás termelésnek köszönhetően a legtöbb hajtatott termékből a magyarországi termelők április közepétől november végéig folyamatos látják el a piacokat. A magyar primőráru a kisebb szállítási távolság miatt frissebb, ezért jobb minőségű, mint az import.
A piacokon a magyar termékek ára a rövidebb szállítási idő miatt alacsonyabb, az áruházláncokban azonban nem feltétlenül figyelhető meg ez. A magyar zöldségek aránya a fontosabb termékek, például a paprika, paradicsom esetében húsvét után már eléri a 60-70 százalékot a primőrök között, május elejére pedig a 80-90 százalékot.