Szocialista termelőszövetkezetből milliárdos árbevételű élelmiszeripari üzem

Az Abonett Kft. 34 év alatt termelőszövetkezetből milliárdos árbevételű élelmiszeripari üzemmé vált. Ennyi ideje található meg a magyar és néhány éve már a külföldi üzletek polcain is az Abonett extrudált kenyércsalád.

Az abonyi TSZ-ben már a 80-as években beruháztak egy gépsorba és elkezdődött egy csokiba mártott habos édesség gyártása. A következő mérföldkő pedig a mostani sikertermék, az extrudált kenyér, az Abonett volt.

A gyártás során pontosan tudják, hogy melyik tábláról kerül be a búza vagy a rozs (Fotó: Pixabay, Stones)

Akkoriban nem volt ilyen nagy verseny a piacon. Ez inkább szerencse volt, mint tudatos márkaépítés. A mostani cég 2014-ben jött létre az Újvilág Szövetkezet jogutódjaként, családi vállalkozásként – írta meg a portfolio.hu.

A vállalat jelenleg már az extrudált kenyerek piacának nyolcvan százalékát tudhatja magáénak. Ennek oka a jó minőség, hogy nem használnak semmilyen adalékanyagot, színezéket, hogy a termékek összetevőit saját laboratóriumukban ellenőrzik, pontosan tudják, hogy melyik tábláról kerül be a búza vagy a rozs. Az alapanyagokat környékbeli termelőktől vásárolják, a környezetterhelés minimalizálása érdekében.

Jelenleg 41 alkalmazottal dolgoznak, két üzemegységben termelnek: a gluténmentes termékeket egy különálló egységben állítják elő. Az elmúlt időszakban komoly termékfejlesztést hajtottak végre, tavaly jelentek meg az üzletek polcain az Abonett alacsony kalóriatartalmú, teljes kiőrlésű gabonát és cukormentes, sós, illetve édes tölteléket tartalmazó szendvicsei. Az új termékkel a fiatalabb korosztályt is szerették volna elérni, és úgy néz ki, ez sikerült is: a szendvicseket szeretik a fogyasztók, az értékesítés év végére várhatóan eléri majd az összforgalom 10 százalékát.

A vállalat teljes árbevételének nagyjából 5-8 százalékát adja az export. Az összes környező ország mellett szállítanak Hollandiába, Spanyolországba, Svájcba, Svédországba, Görögországba és Izraelbe is. Egyes termékeket a helyi igényekre szabták. A Svédországba gyártott áruk esetén például pálmazsír helyett shea vajat használnak.

A hazai piac is jelentősen bővült, 2020 első hét hónapjának forgalma a legyártott csomagok számában és árbevételben jelentős, mintegy 35%-os növekedést mutat az előző év  azonos időszakához képest. A koronavírus kapcsán bevezetett veszélyhelyzeti intézkedések mellett a forgalom növekedésében már jelentős szerepe van az új extrudált szendvicseknek, illetve az egyelőre az összforgalom kis részét kitevő export is szépen alakult. Ebben az időszakban a korábbi három műszak mellé egy plusz műszakot is be kellett állítani, hogy bírják az iramot. Igényoldalon nincs probléma, most az a feladat, hogy minél optimálisabban, olcsóbban és hatékonyabban menjen a termelés. A következő évek során szeretnék megduplázni az árbevételt.

Share Button