Újabb területet hódít meg a Rolls-Royce. Miután az első világháborúban repülőgépek hajtóműveit gyártotta, most a Claas gépeit fogja ellátni motorokkal. Sőt, nem is akármilyen erőforrások fognak dobogni a gépekben.
A Rolls-Royce már többször evezett az autógyártáson kívüli vizekre. Az első világháborúban például az angol légierő számára készített hajtóműveket, a megrendelő nem kis megelégedésére. Most ismételten egy komoly dologba vágta a fejszéjét: a Claas-nak fog MTU motorokat biztosítani a Lexion és a Tucano kombájnokba, a Jaguar önjáró silózókba, valamint a Xerion traktorokba.
Az agrarszektor.hu információi szerint a motorok teljesítménye 135-től 645 lóerőig terjed. Különlegességük, hogy mindegyik már most megfelel a Stage V kibocsátási előírásoknak, amely majd csak 2019 januárjától lép életbe. A szabály egyébként a részecske-kibocsátási határértéket a pillanatnyi 25 mg/kWh helyett 15 mg/kWh-ban szabja meg.
A motorok a Daimler OM 93x és OM 47x dízelmotorok alapjaira készülnek, mivel a Rolls-Royce hosszú távú szerződést kötött velük. Várhatóan évente 4-5 ezer erőforrás kerül majd a Claas gépeibe. Nem bízzák a gyártók a véletlenre a közös munkát, már jóval a piacra kerülés előtt komoly teszteknek vetették alá a gépeket.