Szépen teljesítettek a legnagyobb gyárak: 11 százalékkal nagyobb volt a mezőgépek forgalma az előző évihez képest

Az elmúlt évben a világ 6 legnagyobb piacvezető traktor- és mezőgazdasági gépgyártója konszernszinten 14,2 százalékkal, a mezőgép forgalmát tekintve pedig 10,9 százalékkal növelte az árbevételét az előző évhez képest. A 6 multinacionális mezőgépgyártó konszern összes árbevétele egy év alatt 87,1 milliárd amerikai dollárról (77,1 milliárd euró) 99,45 milliárdra (84,21 milliárd euróra) nőtt. A traktorok és mezőgazdasági gépek értékesítéséből származó árbevételük pedig 55,63 milliárd amerikai dollárról (42,89 milliárd euró) 61,69 milliárdra (52,24 milliárd euróra) növekedett. Jókorát nőtt a mezőgépek forgalma.

Az Agro Naplóban megjelent szakcikk szerint a cégek világ mezőgéppiaci forgalmából való részesedése is tovább emelkedett, 55 százalékról 60 százalék közelébe. A vezető hatos közül a John Deere árbevételei növekedtek a leginkább, konszern-szinten 25,6 százalékkal, a traktorok-, valamint a mezőgépek eladásaiból származó árbevételét pedig 15 százalékkal tudta növelni.

A John Deere első helye vitathatatlan a mezőgépgyártók között
A John Deere első helye vitathatatlan a mezőgépgyártók között – a mezőgépek forgalma náluk a legnagyobb

A John Deere a világ első számú mezőgazdasági gépgyártója

A vállalat minden földrész mezőgéppiacán jelen van kínálatával, és a legtöbb gépet értékesíti. A vezető hatoson belül a zöld-sárga gépeket gyártó cég részesedése az összes árbevételből 34,15 százalékról 37,56 százalékra növekedett, a mezőgép profiljának részesedése pedig 36,25 százalékról 37,59 százalékra hízott. Mindezeken túl konszern szinten a legnagyobb részt, a hatok által termelt nyereség 39,5 százalékát hozta létre, a mezőgép profilok üzemi eredményéből pedig 38,21 százalékkal részesedett. Mindkét mutatóban növekedést produkált az előző évhez képest. Azonban nem tett jót a John Deere gyártójának a kereskedelmi háború, erről itt írtunk korábban.

Háromszoros nyereség

A CNH Industrial a 3 nagy (CASE IH/New Holland/Steyr) traktor- és mezőgépgyártó mellett az Iveco busz- és haszongépjármű gyártást, valamint az FPT (Fiat Powertrain) motorgyárat is magába foglalja. A cég tavaly konszern szinten az azt megelőző évhez képest 7,2 százalékkal növelte az árbevételét, amely 29,71 milliárd dollárt (25,16 milliárd eurót) tett ki. Az adózás utáni nyereségét ez idő alatt megháromszorozta, amelyet a szakértők nagyrészt az új vezetésnek tulajdonítanak. A traktor és mezőgép profil árbevétele 1 milliárd dollárral (847 millió euróval), azaz 9,4 százalékkal nőtt 2017-hez képest. A traktor- és mezőgazdasági eladásokból származó árbevételével (11,68 milliárd dollár/9,89 milliárd euró) megelőzte a Kubotát és visszaszerezte a második pozíciót. A „vezető hatok” közötti részesedése a konszern árbevétele alapján a 2017 évi 31,43 százalékról 2018-ban 29,87 százalékra csökkent, a mezőgép profilon belüli részesedése pedig a 2017 évi 19,2 százalékról 2018-ra 18,94 százalékra ment le.

Japánban is örülnek

A Kubota a konszern szintű árbevételét tavaly 5,7 százalékkal, a traktorok és mezőgazdasági gépek eladásából származó árbevételét 5,0 százalékkal tudta növelni. A nyeresége viszont 100 millió dollárral (84,7 millió euróval) mérséklődött. Az összes árbevételt nézve a mezőgép profil árbevételének részesedése kismértékben 67,4-ről 66,9 százalékra csökkent. A traktor és mezőgazdasági gépgyártás üzemi eredménye 2018-ban nem változott a 2017-es adathoz képest. A vezető hatokon belül a konszern szintű árbevételének részesedése a 2017-es 18,28 százalékról 2018-ra 16,94 százalékra esett vissza. Ugyanez a mezőgép profilban 19,28 százalékról 18,24 százalékra csökkent. A Kubota 11,25 milliárd dollár (9,53 milliárd euró) mezőgép profilból származó árbevételével a világpiacon a harmadik legnagyobb szereplőnek számít.

Az AGCO konszern is remek évet zárt tavaly, nőtt a mezőgépek forgalma

Jó éve volt tavaly a több mint egy tucat márkát (köztük a Challenger, Fendt, Massey Ferguson és Valtra is) tömörítő AGCO konszern. A kizárólag mezőgép profilban tevékenykedő gépgyártó tömörülés 12,5 százalékkal növelte az előző évhez képest az árbevételét. Eközben a konszern szintű nyeresége közel 50 százalékkal, az üzemi eredménye pedig 19,3 százalékkal nőtt egy év alatt. Ezeknek tudható be, hogy a legnagyobba­kon belül az összes árbevételét figyelembe véve a piaci részesedése a 2017 évi 9,54-ről csupán 9,40 százalékra, a mezőgéppiaci árbevételeken belül pedig 14,93 százalékról 15,16 százalékra változott, vagyis növekedett. Az AGCO tavalyi árbevételének 57 százalékát az EMEA (Európa– Közel-Kelet–Észak Afrika) régióban realizálta.

Jelentősen növekedett a világon eladott mezőgépek forgalma
Jelentősen növekedett a világon eladott mezőgépek forgalma -a Fendt-et gyártó konszern árbevétele is nőtt

A CLAAS részesedése alig változott

A tiszta mezőgép profilú német CLAAS tavaly 8 százalékkal növelte az árbevételét és 13,8 százalékkal a tiszta nyereségét 2017-hez képest. A mezőgép profil üzemi eredménye ezen idő alatt 16,1 százalékkal emelkedett. A CLAAS piaci részesedése a legnagyobbak összehasonlításában 2017-ről 2018-ra csekély mértékben változott. A konszern szintű árbevételen belül a részesedése 4,88-ról 4,62 százalékra, a mezőgép profilon belül 7,64-ről 7,44 százalékra csökkent. A CLAAS Group tavalyi árbevétele 4,59 milliárd dollár (3,89 milliárd euró, a tiszta nyeresége pedig 179,4 millió dollár (152 millió euró) volt. A CLAAS 83 százalékban az európai piacokon könyvelhette el ezt az árbevételt.

Hatalmas tiszta nyereség növekedés

Az SDF – Same, Deutz-Fahr, Lamborghini, Hürlimann, Gregoire – Group 8,4 százalékkal tudta növelni tavaly az árbevételét és 72,3 százalékkal a tiszta nyereségét. A nemrég még 1 milliárd dollár közeli árbevételt produkáló cégcsoport 2018-ban 1,62 milliárd dollár (1,37 milliárd euró) árbevételt termelt. A tiszta nyeresége pedig a 2017 évi 28,9 millió dollárról (24,5 millió euróról) 2018-ra 49,8 millió dollárra (42,17 millió euróra) növekedett. A cégcsoporton belül a Deutz-Fahr a legerősebb márka. Az SDF árbevételének 70 százalékát Európában hozta létre, legnagyobb piacok Németország és Olaszország voltak számukra. 2018-ban az SDF Group 35 ezer traktort állított elő, különösen a 70 és 140 lóerő közötti teljesítménykategóriában erősek – írta szakcikkében Dr. Hajdú József.

Share Button

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hogy elsőként értesüljön fontos agrárhírekről, támogatásokról, rendeletekről!

Kapcsolódó cikkek

Nagy traktor márkák évfordulói 2014-ben Kedvencek a világ körül és itthon. Több ezer mezőgazdasági munkában bizonyítottak sokak kedvenc traktorai, és évtizedek óta töretlenül építik és erősí...
Traktorral ment a Déli-sarkra a bátor nő Nem másé, mint egy nőé a dicsőség, aki traktorral hódította meg az Antarktisz kíméletlen hegyeit. A 38 éves holland Manon Ossevoort egy orosz kutatóál...
Ismét a világ első száz legjobb márkája között a J... Idén is nyilvánosságra hozták a Best Global Brands nevű listát, amely minden évben a világ legjobb márkáit teszi rangsorba. A John Deere a tavalyihoz ...
Hatalmas és bivalyerős! A Massey Ferguson valaha épített legerősebb és legnagyobb erőgépe az MF 8700-as. A típusból 5 szériát dobtak piacra, melyek 270-400 LE teljesítmény kö...
John Deere 6125 M – egyértelműen előnyös A 6M sorozatú traktorokat úgy tervezte a John Deere, hogy előnyök sokaságát nyújtsa a gazdák számára a szántóföldeken és az addig vezető úton is. A me...
Szélesedik a CLAAS kínálata! Két új erőgéppel rukkol elő a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági gép gyártója. A CLAAS AXION 800-as családhoz tartozó AXION 800-as és 820-as típusok...