Összefogtak a borászatok – telefonos applikáción az összes információ

A Szekszárdi borvidéken már hagyománynak számít a borászok együttműködése a térség szakmai presztízsének további növelése, a borkultúra fejlesztése és népszerűsítése érdekében. Most 35 helyi borászat összefogásával – a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft. égisze alatt – elkészült az a telefonos applikáció, amelyen keresztül elérhető a tájegység borturizmusához kapcsolódó összes információ.

Vesztergombi Csaba, a Vesztergombi Pincészet tulajdonosa, a Szekszárd Borvidék Kft. felügyelőbizottságának elnöke a 2500 hektár összterületű borvidék értékeire, lehetőségeire és kiváló eredményeire hívta fel a figyelmet. Kiemelte, hogy a legsokszínűbb kínálatot nyújtják, hiszen a könnyű fehérektől a rozékon át a hagyományos testes vörösborokig minden megtalálható a borvidék pincéiben.

Kiderült, hogy a férfiak, a magasabb végzettségűek és jövedelműek a gyakoribb borfogyasztók. Majdnem minden második ember havonta fogyaszt bort (1-3 alkalommal), hetente egyszer pedig minden negyedik ember. Az otthon egyedül ivás az idős egyedülálló férfiakra jellemző.
Kiderült, hogy a férfiak, a magasabb végzettségűek és jövedelműek a gyakoribb borfogyasztók. Majdnem minden második ember havonta fogyaszt bort (1-3 alkalommal), hetente egyszer pedig minden negyedik ember. Az otthon egyedül ivás az idős egyedülálló férfiakra jellemző Fotó: Pixabay)

Szólt arról is, hogy a szekszárdi borászok ötször nyerték el „Az év borásza” kitüntető címet, ezzel rekordtartók a hazai borvidékek között – írta a hellovidek.hu.

Háttér

A Szekszárd Borvidék Kht.-t 2003 szeptemberében 18 borászat, valamint Szekszárd Megyei Jogú Város önkormányzata, Szekszárd MJV és Városkörnyéki Önkormányzatok Területfejlesztési Társulása és a Tolna Megyei Vállakozásfejlesztési Alapítvány alapította. Célja a Szekszárd térségi és régiós borászathoz kapcsolódó tevékenységek és szervezetek koordinációja, valamint a borkultúra fejlesztése és népszerűsítése.

Rendezvények szervezésében, a borvidékek közötti kommunikációban már évek óta sikeresen együttműködik a Pannon Borrégió Egyesülettel, hogy a borrégiót alkotó borvidékek a piacon egységes arculattal, összehangolt célokkal jelenhessenek meg. A kht. 2009 óta nonprofit kft.-ként működik, és további borászatok csatlakoztak hozzá.

Ikonikus borok: kadarka, kékfrankos, bikavér

Vesztergombi Csaba friss hírként közölte, hogy Berlinben a 2022-es Wine Trophy versenyen két szekszárdi bor kapta a Grand Gold díjat: a Schieber Patina Cabernet Franc és a Vesztergombi Alpha. Mint megjegyezte, magyar vörösborok először részesültek ebben az elismerésben.

Már felkerültek az applikációra azok a közelgő események, rendezvények is, amelyekről Herrné Szabadi Judit, a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft. ügyvezetője beszélt. Külön kiemelte jellegzetes „műfajukat”, a különleges túrákat, amelyeket évente három alkalommal tartanak meg, és a borvidék egy-egy ikonikus borához, a kadarkához, a kékfrankoshoz és a bikavérhez kapcsolódnak.

Csuhai Viktória, a KNK PR&Média digitális üzletágának vezetője arról beszélt, hogyan szolgálja a borvidék digitális kommunikációját a megújult a web-, Facebook- és Instagram-oldal. Kiemelte, hogy milyen előrelépést jelent a telefonos applikáció létrehozása és működtetése. Nem titkolt cél, hogy a borkóstolások mellett a kapcsolódó turisztikai élményszerzési lehetőségekre is felhívják a figyelmet. A térség borászatához kapcsolódó minden információ, valamint az aktuális turisztikai hírek is elérhetők az alkalmazás által, szekszárdi látogatásra csábítva a felhasználókat. Útvonaltervező is segíti a tájékozódást, támogatva a borászatok közötti közlekedést is.

Kutatási háttér

Az applikáció elkészítését piackutatás előzte meg: 1000 fős online reprezentatív kutatást készíttetett a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft. 2021 tavaszán a borvidékhez kapcsolódó fogyasztói, vásárlói magatartás vizsgálata céljából.

Kiderült, hogy a férfiak, a magasabb végzettségűek és jövedelműek a gyakoribb borfogyasztók. Majdnem minden második ember havonta fogyaszt bort (1-3 alkalommal), hetente egyszer pedig minden negyedik ember. Az otthon egyedül ivás az idős egyedülálló férfiakra jellemző.

Majdnem minden második ember (42%) vörösbort iszik, a fehérbor a második legnépszerűbb, rozét viszont csak a megkérdezettek 18 százaléka fogyaszt. A cukortartalom szerint minden második ember száraz bort iszik, édeset és félédeset a válaszadók közel 20 százaléka.

A borvásárlás kapcsán kiderült, hogy leginkább hipermarketből és diszkontból vásárlunk bort, ezt követi a szupermarket. Közvetlenül a pincészetektől a válaszadók 14 százaléka vásárol. Átlagosan legtöbbet a magas iskolai végzettségű, jó anyagi helyzetben levő fiatalok költenek egy-egy alkalommal.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Applikációk segítik a növénytermesztést A precíziós mezőgazdaság egyre inkább kezd beférkőzni a gazdák mindennapjaiba, sőt, most már számos okostelefonos alkalmazás között is választhatunk, ...
Azonnal riaszt a telefon, ha károsodik a növény Sokszor előfordul, hogy mire a gazdák észreveszik, hogy beteg a növény, már túl késő van, menthetetlen a helyzet. A precíziós mezőgazdaság egy újabb ’...
Applikáció mondja meg a gazdának, mennyi nitrogént... A digitalizáció térhódítása megkérdőjelezhetetlen. A mezőgazdaságban is újabb és újabb technológiák jelennek meg, melyek segítik a mezőgazdasági terme...
A digitális megoldások segítik a mezőgazdaságot Af... Különösen fontos szerephez jut Afrikában is a digitális innováció, ami jelentősen növelheti az agrárium vonzerejét a fiatalok számára. Az ágazat a fek...
Szekszárdi borászokkal fogott össze a bank A borvidék fejlesztése érdekében írtak alá együttműködési megállapodást a Szekszárdi Borvidék és az Erste Bank képviselői. A megállapodás értelmében ...
Okostelefonos alkalmazás, mutatja meg, hova valósi... Keresd a dinnyést nevű okostelefonos alkalmazást mutattak be Pécsen. Az applikácó célja, hogy a vásárlókat közelebb hozza az egyes termőkörzetek dinn...