Az Egyesült Államokban a BrightFarms vállalat azt tűzte ki céljául, hogy a lakosság által elfogyasztott minden zöldséget és gyümölcsöt helyben termeljenek meg. Ennek érdekében hatalmas üvegházakat létesítenének, melyekben várhatóan az eddiginél fenntarthatóbban lehet majd a növénytermesztéssel foglalkozni.
A vállalat szerint sokkal jobb, ha a gyümölcsöt és zöldséget helyben termelik meg, mint hogy távoli vidékekről kelljen azokat hozatni, vagy a tengerentúlról importálni. A BrightFarms a tervek szerint hosszú távon, előre rögzített árakon kínálja az üvegházaiban termő salátát és paradicsomot a lakosságnak.
A terv működhet, a vásárlók ugyanis szívesebben fogyasztanak helyben előállított, friss termékeket, mint import árut. A helyben történő termelést azonban sok helyen az időjárási viszonyok idáig nem engedték meg. Erre nyújthatnak alternatívát a BrightFarm óriási üvegházai.
Az Egyesült Államokban a zöldsaláta 90 százaléka Kaliforniában és Arizonában terem. A többi államot vagy ezekről a termőhelyekről látják el, vagy import árut vásárolnak a boltokban az emberek. A jövőben azonban, ahol igény van rá, a BrightFarms felhúz egy üvegházat és onnan biztosítja a friss zöldségeket.
Egyelőre három üvegházat üzemeltet a cég Nagy-Philadelphia, Washington D.C és a chicagói metró körzetében, összesen 75 alkalmazottal.
A kezdeményezést nagy élelmiszerboltok is támogatják, mint például a Kroger, az Ahold USA és a Wegmans. A tervek szerint a jövőben paprika és földieper termesztését is beveszi a repertoárba a vállalat, ezzel még több emberhez szeretnék eljuttatni egészséges terményeiket.