Olyat lépett az Auchan, ami jó üzlet a magyar termelőknek is

Megerősítette a magyar termelők piacra jutását segítő együttműködését a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Auchan áruházlánc. A megállapodás célja a hazai gazdaságokkal való kapcsolat szorosabbra fűzése, valamint az áruház polcain a minőségi magyar termékek számának növelése. Az áruházláncnál már februárban tartottak egy beszállítói fórumot, aminek köszönhetően az áruházlánc több megállapodást is kötött a hazai vállalkozókkal.

Rövidebb ellátási lánc létrehozására, azon keresztül pedig közvetlen kapcsolat kialakítására törekszik a hazai gyártó és termelő cégekkel az Auchan Retail Magyarország. A cég budaörsi áruházában tartott találkozón a kamara képviselői az Auchan beszerzési politikájáról, a helyi termelőkkel való együttműködés jelenlegi állásáról, továbbá a cég jövőbeli terveiről is képet kaptak.

Több teret, lehetőséget és polchelyet kaphatnak a magyar termelők portékái az Auchan áruházlánc üzleteiben
Több teret, lehetőséget és polchelyet kaphatnak a magyar termelők portékái az Auchan áruházlánc üzleteiben

Feladatunknak tartjuk, hogy megkeressük a kiváló minőségű árut előállító termelőket, és a lehető legelőnyösebb feltételeket biztosítsuk számukra a beszállítóvá váláshoz. A kamarai együttműködés mindebben meghatározó szerepet játszik, egyúttal hozzásegít bennünket ahhoz is, hogy megfeleljünk az egyre erősebb erre irányuló vásárlói igényeknek – mondta Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója.

Ennyi magyar termelő áruja érkezik közvetlenül az Auchan polcaira

A francia tulajdonú Auchan 2008 óta megduplázta a helyi forrásokból származó tételeinek számát, jelenleg a zöldség-gyümölcs áruk 75, a baromfi, sertés vagy marhahús több mint 90, a friss tejtermékeknek pedig a 100 százaléka érkezik közvetlenül magyar termelőktől. Az ő számukra a kétoldalú termeltetési szerződések hosszabb időszakra biztos felvevőpiacot garantálnak. Az áruházlánc a gazdáknak a piaci átlagot meghaladó átvevői árat és megfelelő kapacitás esetén országos beszállítói szerződést biztosít. Jelenleg országosan 38 termelővel állnak kapcsolatban, akiktől eddig közel 2 milliárd forint értékben szereztek be helyben termelt, vagy gyártott árut.

Az Auchan és Nemzeti Agrárgazdasági Kamara immár második éve működik együtt a magyar termelők és gyártók piachoz juttatásán. Idén februárban közös beszerzői fórumot és workshopot szerveztek több mint 40 termelő részvételével, melyet követően az áruházlánc több megállapodást is kötött a hazai vállalkozókkal.

Cikkajánló: Olcsó trükkel csapják be a a vevőket az üzletláncok az almaakciók során
Share Button

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hogy elsőként értesüljön fontos agrárhírekről, támogatásokról, rendeletekről!

Kapcsolódó cikkek

Gazdák kontra hipermarketek – továbbra sem szereti... Ismét egymásnak feszülnek a gazdák és a hipermarketek! Ezúttal arra szólították fel a gazdák képviselői az uniós bizottságot, hogy lépjenek fel a hipe...
A magyar Coca-Cola-val teljesült a terv Sikerült elérni, hogy az élelmiszerek közül a boltokban 80 százalék magyar termék legyen. Ezzel összefüggésben a tervek szerint nőni fog a családi gaz...
Erősödik az egyedülálló együttműködés a kárpát-med... Éves tanácskozását tartotta a szlovákiai Révkomáromban a Kárpát-medencei Magyar Gazdák Egyeztető Fóruma (KEF), a tanácskozás előtt még 21 – a magyaror...
Kiváló minőséget garantáló, kétszintű védjegyrends... A biztonságos élelmiszer alapelvárás lett, azonban az utóbbi időben megnőtt a kereslet a hazai, minőségi termékek iránt. A védjegyekkel túlzsúfolt pi...