Mit szól majd a biztosító kárelemzője ehhez a szarvasbalesethez?

Vonuló szarvasrudli útját keresztezte egy lengyel sofőr. A BMW vezetője valószínűleg soha nem fogja elfelejteni azt, amit látott és átélt. A mögötte haladó gépjárműben elhelyezett kamera felvette a szarvasbaleset eseményeit. Érdemes megnézni a videót, mert ilyen képsorozatot nem lehet gyakran látni. A különleges találkozás a Lengyelország fővárosától, Varsótól 70 kilométerre, északra található Pultusk városától nem messze történt.

A Vezess.hu számolt be róla, hogy különleges szarvasbaleset történt Lengyelországban, amiről egy autós fedélzeti kamerája készített videót. A tavaszi időszak kezdetén a hazai járművezetőknek is a megszokottnál intenzívebb vadmozgásra kell számítaniuk. Ez nem csak azokon az útszakaszokon igaz, amelyeket vadveszély táblával jelöltek meg, a jobbról balra ugró szarvas ábrázolásával. A szarvasgázolások következményei nagyon súlyosak lehetnek. Nem csak a vadállat sérülhet, hanem a balesetben érintett jármű vezetője és utasai is veszélyeztetettek. A viszonylag magas testfelépítésű szarvast elütve az állat a szélvédőbe csapódhat, így az utastérbe juthat.

A szarvasbaleset az egyik legveszélyesebb a vadakkal való közlekedési találkozások közül
A szarvasbaleset az egyik legveszélyesebb a vadakkal való közlekedési találkozások közül

Megelőzés, manőverek, vadbalesetek

A portál szerint a megelőzésen kívül a sofőröket is fel kellene készíteni a vaddal történő találkozásra, hiszen az autóvezető-képzés során erről szinte egyáltalán nem tanítanak semmit. Például az útról leugratni nem feltétlenül észszerű dolog csak azért, hogy elkerüljük az ütközést. A cikk szerint, amennyiben nem lehet kikerülni, akkor érdemes inkább nekimenni vadnak, minthogy az árokba bucskázva tetőre álljon a gépjármű, vagy telibe kapjon egy fát vagy egy betonoszlopot. Egy őz nagyjából 15-35, a vaddisznó 50-180, míg egy gímszarvas 120-350 kilogramm tömegű is lehet.

Egy nagy bükkfa viszont több tonna és jóval stabilabb, mint az állatok.

Amennyiben van rá lehetőség, próbáljuk úgy kormányozni az autót, hogy valamelyik – kevésbé veszélyes – végét találjuk el az állatnak, ne pont telibe kapjuk az ütközéskor. Azok viszont, akik annyira ügyesek és rutinosak, hogy fel tudják mérni a helyzetet és a szükséges reakciót néhány tizedmásodperc alatt, és látják, hogyan kormányozható le biztonságosan az autó az útról, kerüljék el az ütközést – írták.

A lengyel szarvasbaleset felvétele:

Így nézett ki a szarvasbaleset
Share Button

Kapcsolódó cikkek

A vadak is igénylik a törődést télen Ugyan jelenleg nincsen sok hó hazánk erdeiben, a vadak mégis már-már elvárják, hogy törődjünk velük. Ezért az etetést még az enyhébb, hómentes téli na...
Új európai mezőgazdasági nagyhatalom született... Az utóbbi időszakban a lengyel agrárexport megháromszorozódott, és elérte az évi 24 milliárd eurót. Az ottani agrárfejlesztési modell követendő példáu...
Beindult a lengyel pulykadömping Európában Nehéz évre, a tavalyitól némileg elmaradó, 400-600 millió forint nyereségre számít a baromfifeldolgozó Gallicoop Zrt., ugyanis a távol-keleti piacok m...
Nem aprózzák el, a lengyelek 1200 km-es kerítést é... Lengyelország mintegy 1200 kilométer hosszú acélkerítés felállítását tervezi a déli határainál. Ezzel a beruházással az afrikai sertéspestist (ASP) te...
Csúnyán összevesztek a svédek és a norvégok a réns... Norvégia úgy érzi, hogy a Svédországgal kötött egyezmény jobban kedvez a svéd rénszarvastartóknak, mint a norvégoknak. Emiatt veszélybe került a számi...
A nász miatt most fokozott veszélyt jelentenek a k... Egy hete tart az egy hónapos őznász, ezért vezessen fokozott figyelemmel! A hazánkban évente elütött mintegy 5-6 ezer nagyvadból nagyjából 4 ezer őz, ...