A közelgő húsvét a füstölt hús gyártóinak az év kiemelt időszaka. Ezekben a hetekben értékesítik ugyanis a legnagyobb mennyiségben terméküket. Idén elsősorban a minőségi, prémium kategóriás füstölt árut gyártók húzhatják a legnagyobb hasznot az ünnepből.
Árérzékeny nép a magyar – hallható már évek óta ez a mondás, idén azonban ez a tétel megdőlni látszik a füstölt termékek piacán. Ahogy egyre inkább közeleg a húsvét, az emberek elkezdik beszerezni a füstölt sonkát, kolbászt, amely az ünnepi asztalokra kerül majd a hosszú hétvége során. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy a már említett árérzékenység kezd eltűnni a füstölt húsok piacáról és egyre többen keresik a minőségi, ám drágább termékeket.
Az agrotrend.hu szerint a húsvét előtti néhány hétben igencsak felpezsdül a füstölt termékek piaca. Átlagosan 6000 tonna fogy ezekből a termékekből ebben az időszakban, ami mintegy 8 milliárd forintos bevételt ad a kereskedőknek és a gyártóknak. Kell is a nagy bevétel a füstölt termékeket gyártóknak és forgalmazóknak, éves eladásaik 70 százalékát ebben a néhány hétben bonyolítják le, révén, szezonális termékekről van szó.
Nem csak a prémium, hanem az átlagos minőségű termékek esetében is látható némi áremelkedés. Ennek oka, hogy akár 100 forinttal is drágulhatott az elmúlt hónapokban egy kiló füstölt hús alapanyag-költsége, valamint a kötelező béremelések is a termékek árán látszódnak meg először. Idáig úgy tűnik, hogy az átlagtermékek esetében néhány százalékos, míg a prémium termékek esetében akár 10 százalékos is lehet az áremelkedés idén.