A szántóföldi munkákat gyakran rövid idő alatt kell elvégezni, ehhez nagy menetsebességre és munkateljesítményre van szükség. Sok traktorgyártó dob piacra óriási gépeket és ez alól a Fendt sem kivétel.
A Fendt Vario 1042 az ezres széria kisebbik tagja, 420 lóerős MAN motorral. Fokozatmentes, Fendt Vario Drive-nak nevezett hajtóműve van, ami 60 km/h-ig váltásmentes haladást tesz lehetővé. Emellett menet- és vonóerő-független szabályozása van, ezért minden pillanatban az optimális vonóerővel és sebességgel tudjuk használni a munkagépet. A váltó alacsonyan tartja a fordulatszámot, 1400-1450-en pörög a traktor motorja, ami azt jelenti, hogy kisüzemű felhasználás mellett kis fogyasztással közlekedik közúton. A szántóföldön a sebesség 7 és 20 km/h közötti tartományban mozog, talajviszonyok és munkamélység függvényében, természetesen ugyanúgy, fokozatmentesen.
Amennyiben a GPS-alapon működő korrekciós jelről letérünk, a gép jelezni kezd. Ezt követően néhány kormánymozdulat, pár gombnyomás és újra a helyes irányba tart a gép. Egyszerűen nem lehet hibázni a traktorral, még tapasztalatlan vezetőknek sem.
Mindenki nagyon elégedett a traktorral, mondjuk érthető is, az 1000-es család jelenleg a Fendtnél a csúcs, bár ezen belül az 1042-es még a kisebb teljesítményű. A top-kivitelben a 12,4 literes motor már 517 lóerős, nyomatéka pedig több, mint 2400 Nm.
Kitartó kereséssel azért az ember talál nagy nehezen hibát. Ha volt kapacitás 330 fokban működő ablaktörlőt konstruálni, miért követnek el olyan súlyos hibát, hogy nem szerelnek mélynyomót az utastérbe? Miért gondolja bárki, hogy a határban szántva, a csendes fülkében, behűtött kólát iszogató traktoros nem szereti a basszust a zenében? Mi értelme négy, rekedten üvöltő hangfalnak a szántóföld közepén egy Fendtben?
Forrás és fotók: totalcar.hu