Több mint 140 kilométeres óránkénti sebességre képes a világ leggyorsabb traktora. Az egyszerűen Track-tor névre keresztelt gép első ránézésre gyorshajtásra teljesen alkalmatlan, az átalakított traktor ezzel az eredménnyel bekerült a Guinness-rekordok könyvébe.
Az 5,7 literes V8-as motorral felszerelt villámgyors traktor 514 lóerős teljesítményre képes, összkerékhajtású, és kapott egy állítható, légrugós futóművet is – számolt be róla a Totalcar internetes oldala. A Guiness-rekord sikeres volt, a csúcsot az angliai Leicester korábban katonai célokat szolgáló repülőterén állította be a Track-tor. A mérésnél két futam átlagát vették alapul, mivel a hivatalos Guiness-rekordoknál ez az eljárás. Ez alapján pedig 140,44 kilométeres óránkénti eredmény született.
A világ leggyorsabb traktora lett a Track-tor, a Guiness-rekordról videó is készült:
Itt nézhet meg egy hosszabb videót a különleges mezőgépről:
Önműködő traktorokat is fejlesztenek
De nem csak ilyen, mezőgazdasági szempontból kevésbé hasznos újdonságokat fejlesztenek és próbálnak ki a világban. Korábban itt írtunk arról, hogy a New Hollandnál készül az autonóm kertészeti traktor. A teljesen felügyelet nélkül dolgozó autonóm kertészeti traktor a szőlő telepítésétől kezdve az ápolásán át többféle feladatot is megoldhat majd, a szántóföldi változat pedig önállóan elvégzi a táblavégi fordulót. A rendszer érzékelők segítségével képes az vezető nélküli munkavégzésre.
A New Holland legutóbb összefogott a világ egyik legnagyobb szőlészeti vállalkozásával, a kaliforniai E. & J. Gallo Winery-vel, hogy tovább fejleszthesse az autonóm traktorvezérlést (NH-Drive). A teljesen felügyelet nélkül dolgozó rendszert több T4.110F modellbe építették be. A pilotprogram célja az volt, hogy adatokat gyűjtsenek a mindennapi gyakorlatból egy kertészeti traktor felügyelet nélküli működésével kapcsolatban, és további fejlesztéseket végezzenek a szőlészetek számára. Az elvégzendő feladatok köre rendkívül széles volt. Az önműködő traktornak ugyanis a szőlő telepítésétől kezdve az ápolásán át minden feladatból ki kellett vennie a részét.
Az adatfelvétel alapján derülhet ki, hogy melyik feladatok milyen fokú autonóm működéssel valósíthatók meg. Az automatizáltság foka a vezetőfülkében ülő gépkezelő munkájának megkönnyítésétől egészen a teljesen önműködő, emberi felügyeletet sem igénylő megoldásokig terjed. A New Holland programja az utolsó szakaszában jár, az NH-Drive technika felhasználási körének tesztelése hamarosan befejeződik.