Körülbelül 5 év telt el azóta, hogy a Google bemutatta első okosszemüvegét, amely a várakozásokkal ellentétben nem terjedt el a hétköznapokban. Nem úgy, mint a gyárakban, ahol nagy segítséget jelentenek a dolgozónak. Sőt, most már egy neves mezőgépgyártó is a technológia segítségével gyártja gépeit.
A Google eredetileg utcai használatra tervezte okosszemüvegeit, de azok egyelőre nem nyerték el az átlagemberek tetszését. Mintegy 5 éve már annak, hogy bemutatták az első ilyen szemüveget és 3 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy nagyobb cégek, gyárak teszteljék, vajon a munkában nagyobb hasznát lehet-e venni az eszköznek, mint sétálás közben.
A tesztben több nagy cég is részt vesz, például a DHL, az Opel, vagy épp a Samsung. Sőt, az amerikai mezőgépgyártó AGCO Csoport is egyre több okosszemüveget rendel dolgozóinak.
Az AGCO-nál, ahol Challenger és Massey Ferguson traktorokat készítenek, a vezetőség szerint a munkafolyamatokban nagymértékben segíti a dolgozókat az okosszemüveg. Mivel minden géphez külön „kívánságlista” tartozik, a dolgozóknak idáig tableteken tárolt információkból kellett kibogarászni, melyik gépet milyen extrákkal kell felszerelni. Ebben benne van a hibázási lehetőség, az okosszemüvegek azonban szinte csodát tettek a gyárban.
A dolgozók már a szemüvegeikre kapják az információt a gépekről, így semmi nem maradhat ki. A munkásoknak ugyanis már ’csak’ annyi a feladatuk, hogy követik a szemüvegre vetített utasításokat, ezért valóban minimálisra csökkent a hibázás lehetősége.
Az AGCO azt állítja, hogy minnesotai üzemében 30 százalékkal csökkent a termékek ellenőrzésére fordított idő, míg a gyártásé 25 százalékkal. A szerelésnél nincs szükség a speciális, 3000 dolláros tabletekre, amelyekről az utasításokat lesték le az alkalmazottak. A szemüveg lelkének számító akkumulátort és beépített kamerát úgy alakították ki, hogy az „okulárét” egy gyári védőszemüveghez is fel lehessen venni – írja az agrarszektor.hu