Harmadszor indult el az ország legnagyobb online boros felmérése, a Nagy Bor Teszt. A kutatók az internetet használók borvásárlási és borfogyasztási szokásait vizsgálják. A teszt alapján otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor, A száraz borok a legnépszerűbbek, azonban még mindig sokan keresik az édes vöröseket. A borválasztás során pedig sokat számít a bor származási helye, a borvidék.
Az idei évben kibővült a Nagy Bor Teszt kutatás fókusza. A szakmai partnerként közreműködő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) azzal a szándékkal vesz részt a felmérésben, hogy feltérképezze a hazai borturisztikai trendeket. Eközben pedig felhívja a figyelmet a borok megismerésének legkellemesebb és egyben legizgalmasabb módjára, a borvidékre tett utazásokra. A témáról a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara oldala számolt be.
Nyár végéig válaszolhat a Nagy Bor Teszt kérdéseire
Az a cél, hogy a Nagy Bor Teszt a hazai borpiac számára aktuális információval szolgáljon a borfogyasztási és -vásárlási szokásokról. Illetve az MTÜ közreműködésével a magyar borvidékek és a borturizmus iránti preferenciákról. A felmérés május 15-én kezdődött és augusztus 31-ig tart, eddig van lehetőség a Nagy Bor Teszt kitöltésére. Amit ezen az oldalon tehet meg.
A tavalyi eredmények azt mutatták, hogy a nem boros témájú portálokról a felmérésre érkező válaszadók (közel 10 ezer fő) körében növekszik a bor iránt érdeklődők aránya.
A száraz borok a legnépszerűbbek, azonban még mindig sokan keresik az édes vöröseket. A Nagy Bor Teszt alapján otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor. A borválasztás során sokat számít a bor származási helye, a borvidék. Utóbbiak között Eger,Tokaj és Villány a legnépszerűbbek. A szuper- és hipermarketeken kívül sokan vásárolnak közvetlenül a pincészetektől; az online vásárlás viszont még nem igazán elterjedt.