Magyarországra is kiterjeszti tevékenységét a GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet. A vállalat célja, hogy a valóban fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmét kiemelten kezelő márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét. Ezzel pedig növelje a fenntarthatóbb márkák ismertségét és elismertségét a fogyasztók és az üzleti partnerek körében.
A németországi székhelyű GREEN BRANDS Organisation GmbH célja, hogy a valóban fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmére törekvő márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét, és növelje ismertségüket és elismertségüket a fogyasztók és az üzleti partnerek között. A szervezet a nagyvállalatok és a kis- és középvállalkozások minősítését is fontosnak tartja. Ezért azt szorgalmazza, hogy minél több kis- és középvállalkozás vegyen részt a programjukban. A témáról a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara számolt be.
A kitüntető címre a fenntarthatóan működő, termelő és szolgáltató, illetve élelmiszeripari vállalatok és kkv-k jelentkezhetnek.
A GREEN BRANDS-minősítést termelő és szolgáltató vállalatok, élelmiszeripari és egyéb termékek, személyiségek és szervezetek kaphatják meg. Azokat a kisebb és nagyobb, fogyasztói és üzleti „zöld” márkákat ismerik el, amelyek bizonyíthatóan ökológiailag fenntarthatóan működnek. Ezzel pedig hozzájárulnak a természet és a környezet védelméhez. Az elismert cégek működésük során szem előtt tartják a fenntarthatóság követelményét, illetve felismerték az ökologikus és fenntartható vállalatvezetés szükségességét, amit alkalmaznak is.
A nevezés és az minősítéssel kapcsolatos információk ezen a hivatkozáson érhetők el.
Az értékelés módszertanát és kritériumrendszerét a bécsi Sustainable Europe Research Institut (SERI) és az ugyancsak bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó cég alakította ki. Ők végzik a leendő magyar jelöltek értékelését is.
A szervezet világszerte egyedülálló, nemzetközi együttműködést magában foglaló eljárásrendet alakított ki, amely három fázisból áll:
- Jelölés – A márkákat non-profit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik. A magyar jelöléseket 2018. július 10-től várják.
- Vizsgálat – Az értékelés egy önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat a SERI és ALLPLAN szakértői értékelik és szúrópróba-szerűen ellenőrzik. A végső értékelés – amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá – képezi a GREEN BRANDS-Index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) teljesítő márkák jogosultak a GREEN BRANDS címre.
- A zsűri döntése – Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, és ítéli oda az elismerést. A zsűri a gazdaság, a média, az állami és a szakmai szervezetek képviselőiből áll. A testület az audit eredménye alapján a minősítést megerősítheti vagy elutasíthatja.
Az értékelési folyamat megmutatja a vállalat és a környezet kapcsolatának kritikus pontjait, és hozzájárul ahhoz, hogy a cég tudatosan javítsa fenntarthatósági teljesítményét. A szervezet által adott elismerés érvényessége két évig tart, ezt követően a díjazott márkáknak meg kell újítaniuk a minősítést. A szervezet további marketing- és PR-szolgáltatásokkal segíti a kitüntetett márkákat hazai és nemzetközi ismertségük és elfogadottságuk növelésében.
A kitüntetett márkákat pedig egy exkluzív, kétévente megjelenő kiadványban mutatják be. A szervezet példányokat juttat majd el piackutatókhoz, a gazdasági sajtóhoz, a kamarákhoz, az állami intézményekhez, az egyetemekhez és a marketingszakma vezető képviselőihez.