Magyar borokat is árulnak jövőre a brit Tesco áruházak

Kormányzati, kereskedelmi és termelői közreműködéssel népszerűsít és értékesít magyar borokat a Tesco Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban, majd a jövő év tavaszától az Egyesült Királyságban is. De hogy kerül a magyar chardonnay és a tokaji bor Angliába?

Magyar borokat értékesít és népszerűsít a Tesco Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban. Jövő év tavaszától pedig az Egyesült Királyságban is megjelenik majd a Wine Concept ernyőmárka.

Az Egyesült Királyságban is árulja jövőre a Tesco a magyar borokat - Fotó: Pixabay, Klaus Böhm
Az Egyesült Királyságban is árulja jövőre a Tesco a magyar borokat – Fotó: Pixabay, Klaus Böhm


A Tesco kormányzati, kereskedelmi és termelői közreműködéssel népszerűsít és értékesít magyar borokat Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban, majd a jövő év tavaszától az Egyesült Királyságban is – közölte Matt Simister, a Tesco-Európa vezérigazgatója.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Wine Concept Zrt. és a Tesco-Global Áruházak Zrt. együttműködésében jött létre a Wine Concept ernyőmárka, amely a cseh, a lengyel és a szlovák Tesco-áruházakban eladott magyar borok 12 százalékát adja. A jövő év márciusától-áprilisától pedig a Wine Concept két terméke, egy Chardonnay és egy késői szüretelésű tokaji bor mintegy 400 Egyesült Királyságbeli Tesco-áruházban válik elérhetővé.

Ha az is érdekli, hogy tényleg csak Magyarországon világhírű a magyar bor, olvassa el itt a Tesco angol borszakértőjének véleményét.

Érthetővé teszik a külföldieknek is a magyar borokat

A 22 magyar borrégió, a még több borfajta, és pincészet között még a magyar borkedvelőknek is nehéz kiigazodni. A külföldi borfogyasztóknak pedig túl bonyolult. Ezért jött létre a Wine Concept nevű ernyőmárka, amely egy név alatt az ország 5 borégiójából (Balaton, Eger, Szekszárd, Tokaj, Villány) 18 különböző típusú palackozott bort kínál a vásárlóknak. Az utóbbi egy évben az eladott mennyiség már elérte a félmillió palackot, és folyamatosan emelkedik – mondta Petkovics Gábor a Wine Concept Zrt. értékesítési vezetője.

A visegrádi négyek biztos piacot jelentenek a magyar boroknak

A V4 országok 65 millió fogyasztót jelentő piaca a Wine Concept együttműködés keretében kiszámítható és biztos keresletet jelent a magyar borok számára – mondta Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára.

A holland bor és a tokaji hasonlósága

Ha pedig többet olvasna az európai és a tokaji borok közti hasonlóságról, ezt a cikkünket ajánljuk.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

7 tipp a jó bor készítéséhez A szőlőtermesztés Magyarországon nem csak nagyüzemi körülmények között divat, hanem a házi kertekben is előszeretettel termesztik a gazdák ezt a finom...
Vándorserlegért szállnak harcba a fiatal borászok... Nincsenek könnyű helyzetben a magyar fiatal borászok. Ugyan jó minőségű borokat készítenek, de igazán komoly sikereket nehezen tudnak elérni. Megsegít...
A legrangosabb elismeréseket zsebelte be egy magya... Újra magyar borászattól hangos a hazai és a nemzetközi sajtó. A magyar bor méltán népszerű Európa szerte, így nem is olyan meglepő, hogy igen rangos d...
A borászok húzhatják a rövidebbet az EU ellenes „c... Újabb szigorítás érkezhet a borágazatban, ha az Európai Bizottságon múlik. A borászok azonban nem díjaznák az új szabályok bevezetését, ezért levélben...
Bejött az, amiben a kisüzemi borászok reménykedtek... 2017-ben lépett életbe az új jövedéki törvény, ami - az alkotók szándéka szerint - a kisüzemi borászoknak nagyon kedvező lehet. Ez év végére meg is lá...
Rossz hír érkezett a borisszáknak Az Európai Bizottság prognózisa szerint a 2017/2018. gazdasági évben az unióban 145 millió hektoliter bor várható, ami 14 százalékkal maradna el az eg...