Közeleg a húsvéti főszezon, mégis csökkent a bárány felvásárlási ára az olasz piacon

Több mint fél euróval csökkent a húsvéti bárány kilójának felvásárlási ára az olasz piacon a koronavírus járvány kitörését követően. A kereskedők szállítási, feldolgozási és értékesítési nehézségekre hivatkoznak. A termelők januárban és februárban még bízhattak a kedvező húsvéti árakban. Azzal is számoltak, hogy a pánikvásárlások miatt nő az eladott mennyiség és az ár is, de a mostani árak 150-200 forinttal alacsonyabbak, mind az év elején, és 0,4-0,5 euróval alacsonyabbak a tavaly húsvétinál.

Tavaly 440 ezer bárányt exportált Magyarország az olasz piacra, mintegy 10 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Juh Terméktanács elnökhelyettese. Bátor Árpád idén is a mennyiség csökkenésére számít. A kereslet a nagyobb, 24 kilogramm feletti pecsenyebárányok iránt van, azonban a hazai bárányok súlya jelenleg ettől még elmarad. Ez is rontja a magyar juhászat piaci pozícióját.

Csökkent a bárány felvásárlási ára: a magyar termelők abban bíznak, hogy az állataik elérik a 24 kilogrammos tömeget, mert a pecsenyebárányok iránt nagyobb a kereslet
Csökkent a bárány felvásárlási ára: a magyar termelők abban bíznak, hogy az állataik elérik a 24 kilogrammos tömeget, mert a pecsenyebárányok iránt nagyobb a kereslet

Bíznak a gyors tömeggyarapodásban a gazdák

Az elnökhelyettes szerint egyelőre nehéz tisztán látni, hogy Olaszországban a koronavírus-járvány miatti korlátozások milyen mértékben nehezítik az áru beszállítását, feldolgozását és értékesítését. Mivel csak néhány nap maradt a húsvéti szállításig, a termelők remélik, hogy a megfelelő súlyt elérő bárányokat, különösen a kos bárányokat sikerül értékesíteniük és legalább a tavalyi húsvéti árakat elérik majd – írta a Magyar Távközlési Iroda híre.

A Juh Terméktanács tevékenysége

A juh- és kecskeszektor ágazati érdekérvényesítő, integráló szerve igyekszik megvalósítani a kiskérődző ágazatok szereplőinek érdekharmonizációját. Elkészíti a termékpályák megfelelő stratégiáit, kidolgozza, és a lehetőségein belül koordinálja az ágazati marketing programot. Szakmaközi szervezetként elemzi a piaci folyamatokat, ennek alapján ajánlott árszinteket-, és szerződés mintákat dolgoz ki a termelők és a felvásárlók-feldolgozók közötti kapcsolatrendszer működtetésének segítésére. Termékenként (hús, gyapjú, tej) munkacsoportokat működtet a piaci folyamatok elemzésére és a marketing programok kidolgozására és megvalósításának segítésére. Közvetlen kapcsolatot tart fenn a juh és kecske szektor szereplőivel, és szaktanácsadás keretében is segíti tagjai működését – írják.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Ha elege van már a lehúzó hírekből… A sok komoly hír mellett olykor szükség van aranyos történetekre is, hogy ki tudjunk szakadni a mindennapok mókuskerekéből. Egy ilyen kis sztorit szer...
Zöld lámpa az egységes kérelmeknek! Megkezdődött az egységes támogatások benyújtása; helyzetben a fiatal gazdák az új vidékfejlesztési programban; mérgező paprikát találtak több magyar á...
A juhhús világpiaca Jók a kilátások a juhhúspiacot tekintve az OECD-FAO szerint. 2024-re akár 23 százalékkal is emelkedhet a világ juhhústermelése a 2010-2014-es átlaghoz...
Továbbra is népszerű a magyar bárány Friss adatok láttak napvilágot az európai bárányágazattal kapcsolatban. A tenyésztett darabszám alapján készült lista végén Málta kullog, míg az expor...
Újabb jogcím segíti 2017-től a juhot és kecskét ta... Évről-évre egyre erősebbé válik a hazai juh- és kecskeágazat. Sikerük több mindennek köszönhető. Elsősorban a munkaerőpiacra gyakorolt hatásuk, valami...
Ha folytatódik a tendencia, megmenekülhetnek a bir... A magyarországi gyapjúhozam fő piaca, a kínai zsugorodik, és a túlnyomórészt alapanyagként exportált hazai gyapjúhozam harmincöt-negyven százaléka a r...