Nehéz a magyar borok helyzete, ha a világpiacon próbálnának érvényesülni. A piacon ugyanis nagy a verseny, és a magyar termék egyelőre nem áll nyerésre. Különösen támogatás nélkül nem.
A világ borpiaca telített, ezért a magyar borok értékesítésének támogatására 12 millió euró értékben borpromóciós programot indít az agrártárca – jelentette be Feldman Zsolt a Magyar Bor 2019/2020 című kötetet is bemutató sajtótájékoztatón.
Elhangzott, hogy a borágazatban erős a verseny, ezért a 2020 első negyedévében induló programmal a tárca segíteni kívánja a jó minőségű magyar borok értékesítését az európai uniós belpiacon és a harmadik országokban is.
A magyar bor értékesítését segítő borpromóciós program forrásaira a tervek szerint 2020. március és április folyamán lehet majd a pályázatokat benyújtani. A kiírásig fennálló idő kellő felkészülést tesz lehetővé ahhoz, hogy megalapozott, jó programok szülessenek, olyanok, amelyek illeszkednek a borrégiók sajátosságaihoz, és amivel az egész magyar borágazat megítélését erősíthetik.
Az idei terméssel kapcsolatban elhangzott, hogy a mintegy 4 millió mázsa szőlőtermés alapján a hazai bortermelés várhatóan 3 millió hektoliter körül lesz. A várakozásoknak megfelelően az idei bortermés jó minőségű, a borászok jó évjáratra számítanak.
Forrás: AM Sajtóiroda