Közel 286 millió forintba került, hogy naponta 40 ezer tálca hús készülhessen Gyulán

Nagyszabású kapacitásbővítő beruházást hajtott végre a 100 százalékban önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A csomagoló- és szeletelő gépek beszerzésével 40 százalékkal növelik az előállítható szeletelt árukapacitást. Daka Zsolt ügyvezető igazgató a bejelentésre szervezett sajtótájékoztatón elmondta, hogy a 3 csomagoló- és 1 szeletelő gép beszerzésére 800 ezer eurót meghaladó összeget fordítottak; ami nagyjából 286 millió forintnak felel meg. A fejlesztéssel az eddigi 25-30 ezer tálcás napi kapacitásukat növelték 40 ezer tálca feletti mennyiségre.

Az eszközöket a szárazáru üzem szeletelő műhelyébe szerezték be, mivel azt tapasztalták, hogy jelentősen nő a fogyasztói kereslet a szeletelt áruk iránt. Ebben az üzemükben 3 műszakos termelés zajlik, nem ritkán szombaton is megy a gyártás. Az eszközöket valamennyi szárazáru-terméküknél használni fogják, amelyek széles skálát ölelnek fel – közölte. Az ügyvezető igazgató szerint az új gépek nem csupán hatékonyabbak, hanem környezetkímélőbbek is a korábbiaknál, a papír alapú csomagoló anyagokat is tudják kezelni. Daka Zsolt az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy a várakozásaik szerint 10 százalékkal tudják 2020-ban növelni a 2019-es 6,8 milliárd forintos nettó árbevételüket. Elsősorban a belföldi piacok bővülésének köszönhetően az év végére várhatóan elérik a 7,5 milliárd forintos határt.

Közel 286 millió forintos beruházással érte el a Gyulahús Kft., hogy naponta 40 ezer tálca hús készülhessen a gyárában - Fotó: Magro.hu, CSZS, Gyula
Közel 286 millió forintos beruházással érte el a Gyulahús Kft., hogy naponta 40 ezer tálca hús készülhessen a gyárában – Fotó: Magro.hu, CSZS, Gyula

Kivitel, forgalom, árbevételváltozás

A közlemény szerint a koronavírus-járvány első hullámában az exportértékesítés szinte teljesen leállt, a Gyulahúsnál jelenleg is érzékelnek szűkülést, főleg a brit piacok felől. A többi exportpiacon (főként Romániába, Szlovákiába) nyáron visszaállt az értékesítés. A cégvezető hozzátette, hogy amíg a járvány tavaszi időszakában voltak kiugróan erős értékesítési napok, a második hullámban nem éreztek ilyen hektikus mozgásokat. Ugyanakkor azt tapasztalják, hogy belföldön erős az érdeklődés a termékeik iránt. A Gyulahús Kft. 2019-ben mintegy nettó 6,8 milliárdos árbevételt ért el, ami 5 százalékos emelkedést jelent 2018-hoz képest. Az exportértékesítés az árbevétel 17 százalékát tette ki. Adózott eredménye 2019-ben 213 millióra csökkent az előző évi 503 millióról. Az eseményről a helyszínről tudósított a Beol.hu.

Videón az egyik leghíresebb gyulai termék, a kolbász készítése
Share Button

Kapcsolódó cikkek

Házhoz jön a pénz Hamarosan kiírják a kkv-k versenyképességét javító új EU-pályázatokat. Október 2-án Zalaegerszegen a Pénz, de honnan? roadshow keretében Csepreghy Nán...
Augusztus 1-től indul az öntözésfejlesztési pályáz... Az öntözésfejlesztési pályázat módosulásának eredményeként 2016. július 6-a helyett augusztus 1-től lehet benyújtani a támogatási kérelmeket, mellyel ...
Disznó- és csirkehús helyett sáskát fogunk enni... Komoly problémákat okozhat a jövőben a növekvő társadalom hússzükségletének biztosítása. Szakértők szerint a jelenleg tömegesen tenyésztett és fogyasz...
Húsnagykerben csapott le a Nébih – 9 tonna húst fo... Az élelmiszerágazatban a termékek jelölése kiemelten fontos annak érdekében, hogy nyomon követhető legyen a származásuk és ’életútjuk’ akár a vevő szá...
Húst hússal lesz az új divat Az élelmiszertermelés komoly kihívás előtt áll, mivel a következő évtizedekben az élelmiszer iránti kereslet 70%-kal is nőhet, miközben jelentős étren...
Az EU tesz róla, hogy eggyel kevesebb gond miatt f... Nem is gondolnánk, hogy egy kiadós fejfájást akár egy kiadós étkezés is okozhat. Kutatók ugyanis felfedezték, hogy némely élelmiszeradalék túlzott has...