A traktorok már nem csak erejükkel, hanem külsejükkel is hódítanak – néhol már státuszszimbólumnak számítanak. Nem meglepő hát, hogy a japán Yanmar egyenesen a Ferraritól csábított el egy sztártervezőt, aki mostantól a traktorok külsőjéért felelős.
A Yanmar gyártó már a II. világháború előtt is gyártott traktorokat. Ezek a gépek még elég érdekesen néztek ki: vezetőfülkével nem rendelkeztek, vezetőjük így mögöttük sétált – úgy nézett ki, mint egy hatalmas rotációs kapa.
1967-ben már ‘valódi’ traktor gördült le a gyártó futószalagjáról. Érdekesség, hogy a cég alapítója már 1933-ban kifejlesztette kompakt, kisméretű, alacsony fogyasztású dízelmotorját, amellyel hatékony és gazdaságos erőgépet tudott biztosítani a rizstermesztők számára.
A cég mára hatalmasra duzzadt. 15 ezer dolgozót foglalkoztat, éves árbevétele pedig eléri a 6 milliárd dolláros bevételt. A Yanmar egyébként elkötelezett a környezetkímélő és takarékos erőforrások mellett, valamint az 1970-es évek második felétől olyan neves partnerrel kezdett közösen traktorokat gyártani, mint a John Deere.
A gyártó nemrég kiadta YT szériáját, amelybe 3 féle traktor tartozik 35-59 LE-s teljesítménytartományban. A 3-4 hengeres motorokkal szerelt gépek és az i-HMT erőátviteli rendszer csúcskategóriába röpítette a gépeket, viszont a Ken Okuyama által tervezett külső még inkább megfogja a leendő vásárlókat. A tervező egyébként a Ferrarinál és a Meseratinál is megfordult már, de a traktortervezést sem tartotta méltóságon alulinak, örömmel vállalta a feladatot. Az eredmény pedig magáért beszél, egy agresszív megjelenésű, markáns élekkel rendelkező traktor kelt életre, amely külsőre felveszi a versenyt a nagyobb gyártók gépeivel is.
Forrás: agrarszektor.hu