A prémium sörök további térnyerésén túl az alkoholmentes fajták növekedése is hozzájárult tavaly ahhoz, hogy a sörpiac kereskedelmi forgalma 150 milliárd forint fölé kússzon. Tavaly a bolti eladások 90 százalékát a hagyományos sörök tették ki. Az ízesített típusok részaránya 7 százalék volt, miközben a fennmaradó 3 százalékot a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök adták.
Az elmúlt évben mennyiségben 4, értékben pedig 11 százalékkal nőtt a sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése, és meghaladta a 150 milliárd forintot – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen. A piackutató kiemelte, hogy ezzel a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel az általa vizsgált 90 kategória közül, ennél értékben csak a feldolgozott hús generált nagyobb forgalmat.
A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát tették ki az elmúlt évben az alkoholos sörök, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenést jelent. Tehát a hagyományos és az ízesített sörök mezőnyében is egyre népszerűbb alkoholmentes sörök értékesítése tovább erősödött.
Bár a Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek, Kántor Sándor, a szervezet igazgatója a lapnak elmondta, hogy a kiskereskedelmi adatok jól mutatják a fogyasztói trendeket. Ezek közül kiemelte a termékösszetétel minőségjavulását: folytatódott a prémium és szuperprémium kategóriájú sörök térnyerése az olcsó, alsó kategóriás termékekkel szemben. Ugyancsak meghatározó az alkoholmentes sörök fogyasztásának robbanásszerű növekedése, ez a szegmens is egyre nagyobb szerepet tölt be.
Az dobja meg a számokat, hogy a jobb minőséget keresik a fogyasztók
A Nielsen adataira támaszkodva megállapítható, hogy a 4 százalékos volumennövekedésre jutó 11 százalékos értékbeli bővülés mögött nem az áremelkedés áll, hanem az, hogy egyre inkább előnyben részesítő fogyasztó a minőségi söröket. Az alkoholmentes sör esetében pedig az 1 százalékpontos (6 százalékról 7-re) növekedés mögött a kategória 16 százalékos éves alapú emelkedése áll. Kántor Sándor elmondta, hogy 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, a tavalyi forgalom ugyancsak ekörül alakulhatott. Hozzátette, hogy a 120 millió korsó feletti éves hazai mennyiség többsége továbbra is magyarországi sörgyárakban és sörfőzdékben készül, teljesen kihasználva a meglévő gyártókapacitásokat. Tavaly a csapolt sörök a 2017-es évhez hasonlóan a teljes belföldi piac 10 százalékát tették ki.