Növényből készül a műanyagmentes pohár

Nagyon kedvezően fogadták a fogyasztók, ezért a gyártó úgy döntött, folytatja a májusban indított, a műanyagmentes pohár megismertetését népszerűsítő kampányát. A Heineken Hungária tapasztalatai és a cég kutatása szerint a magyarok 93 százaléka a lebomló csomagolást részesíti előnyben a műanyagokkal szemben. Sőt, ezért hajlandóak akár többet is fizetni.

A műanyagmentes pohár kampány során négy vendéglátóhelyen kínálták lebomló, növényi alapú, úgynevezett PLA-poharakban a cég söreit. Az akciót reprezentatív kutatás, és kérdőíves felmérés is kísérte. Ennek eredményei pedig meggyőzték a sörgyártó vezetését, hogy érdemes folytatniuk a kezdeményezést. Erről a Magyar Idők számolt be bővebben.

A műanyagmentes pohár fogadtatása elképesztően kedvező volt: még a sör is ugyanolyan ízű maradt benne
A műanyagmentes pohár fogadtatása elképesztően kedvező volt: még a sör is ugyanolyan ízű maradt benne

Kutatásban nagyon ritka jelenség, hogy egy kérdésre szinte minden megkérdezett ugyanazt válaszolja. Mégis ez történt: százból alig négy ember érdektelen a környezetkímélő csomagolással kapcsolatban. Lakóhelytől és iskolai végzettségtől függetlenül rengetegen vannak, akik fontosnak tartják, hogy kevesebb legyen a hulladék – közölte a Heineken Hungária.

A fogyasztók nagy része hajlandó több pénzt is kifizetni

Mindössze a vásárlók ötöde nem áldozna arra, hogy egy terméket környezetbarát, lebomló csomagolásban vásároljon meg. A lebomló poharakért a legtöbben nagyjából 50 forint körül hajlandók fizetni, amit akár betétdíjként is elfogadnának. A válaszadók több, mint negyede ugyanakkor száz forintot sem sajnálna adni a környezetbarát pohárért. Fontos, hogy a környezetet kevésbé terhelő megoldás nem csökkenti a sör élvezeti értékét. A sörgyártó kampányában a többségnek fel sem tűnt, hogy az italát nem műanyag pohárban szolgálták fel.

🍺 Sörgyártóként kötelességünk az erőforrások tudatos, fenntartható felhasználása, így az a célunk, hogy működésünk egyre több területére terjesszük ki a körforgásos gazdaság alapelveit. A „műanyagpohár mentes május” egy olyan kezdeményezés, mellyel formálni szerettük volna a fogyasztók és a vendéglátósok látásmódját, valamint rendhagyó módon indítottuk útjára az idei sörszezont. – mondta José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója. A vállalat ezért üdvözöl minden olyan további kezdeményezést, amelynek célja a szemléletformálás és a műanyagok felhasználásának csökkentése. A Heineken Hungária azt kéri a fogyasztóktól és az érdekelt piaci szereplőktől, hogy fogjanak össze a műanyagmentesítésben.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Egy lárva mentheti meg a világot a műanyag-kataszt... A műanyagok mindenhol jelen vannak az életünkben. Csomagolóanyag készül belőlük vagy éppen használati tárgyak, de a mezőgazdaságban is számtalan felha...
Édes csomagolóanyag válthatja a jelenlegi műanyago... Az utóbbi időben többször lehetett olvasni arról, hogy tudósok biológiai módon lebomló műanyag előállításával kísérleteznek annak érdekében, hogy kise...
Jelentősen megnőtt a mikroműanyag-részecskék száma... A korábbi mérésekhez képest mintegy háromszor több, köbméterenként 147 mikroműanyag-részecskét találtak a Dunában egy nemzetközi környezetvédelmi sze...
Kevesebb műanyaggal reagált a német piac változó i... A közép-európai kertészeti termelő régiók részére Ausztria és Németország jelenti az egyik legfontosabb célállomás. Magyarországról is sok zöldség és...
Bőven túlélik szépunokáink leszármazottait is – 50... Hamarosan betiltanak néhány egyszer használatos műanyag csomagolóanyagot. Bár többségük újrahasznosítható lenne, amit nem szelektíven gyűjtenek, az e...
Magyar módszer az agrár-újrahasznosításra: műanyag... Az új hulladékfeldolgozási technológiák hozzájárulnak ahhoz, hogy hosszú távon is meg tudjuk óvni a környezetünket – mondta az agrárminiszter a Jáger...