Nagyon kedvezően fogadták a fogyasztók, ezért a gyártó úgy döntött, folytatja a májusban indított, a műanyagmentes pohár megismertetését népszerűsítő kampányát. A Heineken Hungária tapasztalatai és a cég kutatása szerint a magyarok 93 százaléka a lebomló csomagolást részesíti előnyben a műanyagokkal szemben. Sőt, ezért hajlandóak akár többet is fizetni.
A műanyagmentes pohár kampány során négy vendéglátóhelyen kínálták lebomló, növényi alapú, úgynevezett PLA-poharakban a cég söreit. Az akciót reprezentatív kutatás, és kérdőíves felmérés is kísérte. Ennek eredményei pedig meggyőzték a sörgyártó vezetését, hogy érdemes folytatniuk a kezdeményezést. Erről a Magyar Idők számolt be bővebben.
Kutatásban nagyon ritka jelenség, hogy egy kérdésre szinte minden megkérdezett ugyanazt válaszolja. Mégis ez történt: százból alig négy ember érdektelen a környezetkímélő csomagolással kapcsolatban. Lakóhelytől és iskolai végzettségtől függetlenül rengetegen vannak, akik fontosnak tartják, hogy kevesebb legyen a hulladék – közölte a Heineken Hungária.
A fogyasztók nagy része hajlandó több pénzt is kifizetni
Mindössze a vásárlók ötöde nem áldozna arra, hogy egy terméket környezetbarát, lebomló csomagolásban vásároljon meg. A lebomló poharakért a legtöbben nagyjából 50 forint körül hajlandók fizetni, amit akár betétdíjként is elfogadnának. A válaszadók több, mint negyede ugyanakkor száz forintot sem sajnálna adni a környezetbarát pohárért. Fontos, hogy a környezetet kevésbé terhelő megoldás nem csökkenti a sör élvezeti értékét. A sörgyártó kampányában a többségnek fel sem tűnt, hogy az italát nem műanyag pohárban szolgálták fel.
🍺 Sörgyártóként kötelességünk az erőforrások tudatos, fenntartható felhasználása, így az a célunk, hogy működésünk egyre több területére terjesszük ki a körforgásos gazdaság alapelveit. A „műanyagpohár mentes május” egy olyan kezdeményezés, mellyel formálni szerettük volna a fogyasztók és a vendéglátósok látásmódját, valamint rendhagyó módon indítottuk útjára az idei sörszezont. – mondta José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója. A vállalat ezért üdvözöl minden olyan további kezdeményezést, amelynek célja a szemléletformálás és a műanyagok felhasználásának csökkentése. A Heineken Hungária azt kéri a fogyasztóktól és az érdekelt piaci szereplőktől, hogy fogjanak össze a műanyagmentesítésben.