A magyar gazda visszafordíthatatlanul beért a digitális dzsungelbe

A Vadalarm vadriasztók gyártója a saját vevőit megkérdezve elkészített egy érdekes piackutatást. Ebben azt szerették volna kideríteni, mennyire digitális a magyar gazda és vajon milyen információtechnikai képességekkel rendelkezik a vevőkörük. A tavalyi évhez képest hatalmasak a változások. Egyre többen használják a digitális felületeket, de a külföldi webshopokkal szemben továbbra is nagy az ellenállás.

A felmérésüket egy hónapon belül közel 500 ember töltötte ki, akik többségében férfiak voltak. A korcsoportok szerinti megoszlás nagyon jól mutatta mind a gazdák, mind az egész magyar társadalom elöregedését. Persze az ábrát úgy is lehet értelmezni, hogy az idősebb gazdák egyre aktívabbak az online felületen, mert a kérdőívet kizárólag online lehetett kitölteni. A statisztikákat a Vadalarm vadriasztókat gyártó Nowton Bt. közölte.

Mennyire digitális a magyar gazda? A kitöltők száma korcsoportonként forrás: Vadalarm
Mennyire digitális a magyar gazda? A kitöltők száma korcsoportonként forrás: Vadalarm
Ennyi gazda vallotta magát gazdának a felmérésen:
A felmérésben részt vevők mintegy 2/3-a foglalkozik a gazdálkodással és/vagy a vadászattal
A felmérésben részt vevők mintegy 2/3-a foglalkozik a gazdálkodással és/vagy a vadászattal

A  kitöltőik mintegy 2/3-a foglalkozik a gazdálkodással és/vagy a vadászattal. A diagram érdekessége, hogy a vadászoknak csak elenyésző része nem gazdálkodik. A következő ábra némiképp mást mutat, itt már csupán a kitöltők negyede nyilatkozta azt, hogy nem gazdálkodik. Úgy néz ki a két diagram összevetéséből, hogy kitöltők 11 százaléka nem gazda, de mégis gazdálkodik. A legtöbben egyértelműen 10 ha alatti, illetve a 10 és 50 ha közötti nagyságú földterületeken gazdálkodnak.

Mekkora a válaszadók gazdaságának területe?
Mekkora a válaszadók gazdaságának területe?
A magyar gazda már igenis modern gazda

Legalábbis az internetezési szokásokat vizsgálva biztosan: a korábbi állapothoz képest már nem éri el a 8 százalékot azoknak az aránya, akik nem néznek fel legalább naponta egyszer az internetre.

Egyre inkább digitális a magyar gazda
Egyre inkább digitális a magyar gazda

Az utolsó vizsgált kérdés is részben ezzel kapcsolatos volt, és szintén nagyon egyértelmű irányokat mutat meg. A kitöltőktől azt kérdezték meg, hogy mennyire szeretnek a felsorolt helyeken vásárolni. A külföldi webshopokat a vásárlók elutasítják, továbbá megjelent egy digitális réteg. Meglepő módon már nem elhanyagolható azoknak a száma, akik egyszerűen nem szeretnek bemenni a boltba vásárolni, hanem inkább megrendelik internetről, amire szükségük van.

Egyre többen vásárolnak online, de a külföldi webshopoktól még tartanak a megkérdezett hazai gazdák
Egyre többen vásárolnak online, de a külföldi webshopoktól még tartanak a megkérdezett hazai gazdák

Ha pedig a vadkár elleni védekezésre kíváncsi, olvassa el korábbi cikkeinket a témában itt, valamint itt és itt is.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Több évtizedes lemaradás miatt szenvednek a hazai ... A hazai agrárium sikeressége azon áll vagy bukik, hogy tud-e élni a digitalizációval, illetve milyen gyorsan alkalmazza a legkorszerűbb számítástechni...
A precíziós öntözés és a digitalizáció biztató jöv... A digitalizáció és az agronómia kapcsolata volt a fókuszban a február 6-i Agrofield 4.0 nevű szakmai tanácskozáson. Az eseményen a NAK mezőgazdasági i...
Épp elég nehéz feladat a gazdálkodás anélkül is, h... Mint bizonyára Ön is a bőrén érzi, hazánkban már 2015-ben is több, mint 2 milliárd forintnyi vadkár keletkezett (a NAK adatai szerint), melynek legnag...
Mit tudnak a vadriasztó készülékek és mennyibe ker... Széles a vadriasztó piac kínálat: mechanikai, fizikai és biológiai eszközök állnak a gazdálkodók rendelkezésére, de nem mindegy, melyik és mennyire ha...
Nagy István szerint esélyegyenlőséget kell biztosí... Esélyegyenlőséget kell biztosítani minden gazdálkodónak az agráriumot is forradalmasító digitalizáció lehetőségeinek kihasználásához - mondta Nagy Ist...
A digitalizáció és az informatika teret hódít a bo... Az informatika és a digitalizáció teret hódít a borászatban is. Az ágazat pedig igyekszik kihasználni a fejlődés lehetőségeit. Ezzel kapcsolatban ren...