Megérkezett a Nagy Bor Teszt, ezzel mérik a vásárlói szokásokat

Harmadszor indult el az ország legnagyobb online boros felmérése, a Nagy Bor Teszt. A kutatók az internetet használók borvásárlási és borfogyasztási szokásait vizsgálják. A teszt alapján otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor, A száraz borok a legnépszerűbbek, azonban még mindig sokan keresik az édes vöröseket. A borválasztás során pedig sokat számít a bor származási helye, a borvidék.

Az idei évben kibővült a Nagy Bor Teszt kutatás fókusza. A szakmai partnerként közreműködő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) azzal a szándékkal vesz részt a felmérésben, hogy feltérképezze a hazai borturisztikai trendeket. Eközben pedig felhívja a figyelmet a borok megismerésének legkellemesebb és egyben legizgalmasabb módjára, a borvidékre tett utazásokra. A témáról a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara oldala számolt be.

A témában eddig még nem készült olyan átfogó, a változásokat is elemző körkép, mint a Nagy Bor Teszt
A témában eddig még nem készült olyan átfogó, a változásokat is elemző körkép, mint a Nagy Bor Teszt
Nyár végéig válaszolhat a Nagy Bor Teszt kérdéseire

Az a cél, hogy a Nagy Bor Teszt a hazai borpiac számára aktuális információval szolgáljon a borfogyasztási és -vásárlási szokásokról. Illetve az MTÜ közreműködésével a magyar borvidékek és a borturizmus iránti preferenciákról. A felmérés május 15-én kezdődött és augusztus 31-ig tart, eddig van lehetőség a Nagy Bor Teszt kitöltésére. Amit ezen az oldalon tehet meg.

A tavalyi eredmények azt mutatták, hogy a nem boros témájú portálokról a felmérésre érkező válaszadók (közel 10 ezer fő) körében növekszik a bor iránt érdeklődők aránya.

A száraz borok a legnépszerűbbek, azonban még mindig sokan keresik az édes vöröseket. A Nagy Bor Teszt alapján otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor. A borválasztás során sokat számít a bor származási helye, a borvidék. Utóbbiak között Eger,Tokaj és Villány a legnépszerűbbek. A szuper- és hipermarketeken kívül sokan vásárolnak közvetlenül a pincészetektől; az online vásárlás viszont még nem igazán elterjedt.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

A magyarok kétharmadának több kedvenc bora van egy... A válaszadók 65,5 százalékának vannak kedvenc borai, azok aránya viszont, akik mindig ugyanazoktól a termelőktől vásárolnak, ettől elmarad, csak 35,8 ...
Borpiaci jelentés Hogyan alakult Tokajban a szőlőszezon? Mik a nemzetközi borpiaci trendek? Mennyibe kerül idén a bor Magyarországon? A részletek cikkünkben! A szakért...
Megjelent a Pezsgő- és aszúkiválóságok könyve... Az Országkóstoló sorozat keretében megjelent a Pezsgő- és aszúkiválóságok könyve, amely a két kategória legjobb hazai tételeit mutatja be részletesen ...
Egy biztos, nem drága borba fojtja a koronavírus o... A piaci előrejelzések alapján elmondhatjuk, hogy mintegy 8 százalékkal csökken majd az Európai Unió borfogyasztása az idei szezonban a koronavírus já...
Szintet ugrott a magyar borkampány külföldön: új m... A magyar borvidékeket bemutató, ismeretterjesztő szakmai kisfilmsorozatot indított az Agrármarketing Centrum. A videók célja bemutatni és megszerette...
Már a Felső-Magyarország borrégióban is a multik u... Hegyvidéki léptékű, azaz hazai viszonylatban a legmagasabban fekvő ültetvények alkotják a Bükk és a Mátra közös, 13000 hektáron elterülő borrégióját....