A teljes hűtési láncot fejlesztik a kínai kereskedelmi vállalatok. Hűtőházakat építenek, az azokhoz kapcsolódó hűtőkamionokat szereznek be, a beruházások pedig várhatóan az elkövetkező esztendőkben is folytatódnak. Az ok, hogy az élelmiszerek online rendelése egyre terjed, és ehhez komoly logisztikai fejlesztések szükségesek. Emiatt terjed a hűtőház építés szerte a hatalmas országban.
Az élelmiszerek, azon belül is a friss élelmiszerek online kereskedelme a legfőbb húzóereje a távol-keleti logisztikai beruházásoknak, az utóbbi időben egymást érik az ilyen, nagyobbnál nagyobb fejlesztésekről szóló híradások – összegzi elemzésében az egyik legfontosabb kereskedelmi, illetve logisztikai trendet a Want China Times kínai eseményekre szakosodott hírportálra hivatkozva a Magyar Mezőgazdaság portál.
Ha nem fejlesztenek, nem tudják kiszolgálni a növekvő igényeket
A cikkből kiderül, hogy a friss élelmiszerek kereskedelme egyre inkább indokolja a hűtött lánc fejlesztéseket. Ez utóbbi egész Ázsiában kiemelt jelentőségűvé válik, a közelmúltban a Soros Economic Development Fund (SEDF) valamint a SEDF, az Omidyar Network, és a Google által alapított inkubátor cég, a SONG Fund is hasonló fejlesztésbe kezdett a hasonlóan gyorsan fejlődő Indiában. Ennek az az oka, hogy a hűtési lánc fejlesztésével a mezőgazdasági termelőknek is több lehetőséget adnak. Az élelmiszerkereskedelem bővülését döntően a népességen belül egyre növekvő létszámú középosztály adja.
A Want China Times kitér arra is, hogy a legnagyobb kínai vállalatoknak ezen a piacon szinte kivétel nélkül volt a hűtési láncot fejlesztő beruházásuk betervezve az elmúlt öt évben. A lap példaként említi a senzeni SF Express vállalatot, amely már meg is nyitotta online áruházához kapcsolódó hűtőházát, és a legnagyobb kínai e-kereskedelmi vállalat, az Alibaba hasonló beruházásai is ismertek. A cikk azt is hozzáteszi, hogy a hasonló fejlesztések mostanában mindennaposak Kínában.
Arról pedig itt írtunk korábban, hogy komoly nehézségekkel küzdenek az élelmiszer-ellátási láncok. A kereslet globális szinten egyre nagyobb a népesség növekedésével, míg a kínálat egyre csökken. Hazánkban azonban egyelőre nincs baj, sőt, a magyar agrártermékek jelentős része Kínában köthet ki, egész jó áron.