Hűtőház építési bumm a kínai középosztály feltörése miatt

A teljes hűtési láncot fejlesztik a kínai kereskedelmi vállalatok. Hűtőházakat építenek, az azokhoz kapcsolódó hűtőkamionokat szereznek be, a beruházások pedig várhatóan az elkövetkező esztendőkben is folytatódnak. Az ok, hogy az élelmiszerek online rendelése egyre terjed, és ehhez komoly logisztikai fejlesztések szükségesek. Emiatt terjed a hűtőház építés szerte a hatalmas országban.

Az élelmiszerek, azon belül is a friss élelmiszerek online kereskedelme a legfőbb húzóereje a távol-keleti logisztikai beruházásoknak, az utóbbi időben egymást érik az ilyen, nagyobbnál nagyobb fejlesztésekről szóló híradások – összegzi elemzésében az egyik legfontosabb kereskedelmi, illetve logisztikai trendet a Want China Times kínai eseményekre szakosodott hírportálra hivatkozva a Magyar Mezőgazdaság portál.

Fejlesztéseket generál a kínai középosztály élelmiszerigénye: egyre terjed a hűtőház építés láza szerte a hatalmas országban
Fejlesztéseket generál a kínai középosztály élelmiszerigénye: egyre terjed a hűtőház építés láza szerte a hatalmas országban
Ha nem fejlesztenek, nem tudják kiszolgálni a növekvő igényeket

A cikkből kiderül, hogy a friss élelmiszerek kereskedelme egyre inkább indokolja a hűtött lánc fejlesztéseket. Ez utóbbi egész Ázsiában kiemelt jelentőségűvé válik, a közelmúltban a Soros Economic Development Fund (SEDF) valamint a SEDF, az Omidyar Network, és a Google által alapított inkubátor cég, a SONG Fund is hasonló fejlesztésbe kezdett a hasonlóan gyorsan fejlődő Indiában. Ennek az az oka, hogy a hűtési lánc fejlesztésével a mezőgazdasági termelőknek is több lehetőséget adnak. Az élelmiszerkereskedelem bővülését döntően a népességen belül egyre növekvő létszámú középosztály adja.

A Want China Times kitér arra is, hogy a legnagyobb kínai vállalatoknak ezen a piacon szinte kivétel nélkül volt a hűtési láncot fejlesztő beruházásuk betervezve az elmúlt öt évben. A lap példaként említi a senzeni SF Express vállalatot, amely már meg is nyitotta online áruházához kapcsolódó hűtőházát, és a legnagyobb kínai e-kereskedelmi vállalat, az Alibaba hasonló beruházásai is ismertek. A cikk azt is hozzáteszi, hogy a hasonló fejlesztések mostanában mindennaposak Kínában.

Arról pedig itt írtunk korábban, hogy komoly nehézségekkel küzdenek az élelmiszer-ellátási láncok. A kereslet globális szinten egyre nagyobb a népesség növekedésével, míg a kínálat egyre csökken. Hazánkban azonban egyelőre nincs baj, sőt, a magyar agrártermékek jelentős része Kínában köthet ki, egész jó áron.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Függőleges erdő épül Kínában a szmog ellen Élő, lélegző felhőkarcoló. Ez az ötlet is csak a kínaiak fejéből pattanhat ki – egy kis olasz közreműködéssel. Igaz, rá is vannak kényszerülve. A jele...
Kimerültek a készletek, mégis olcsó a szója Sosem látott kereslet jellemzi a szójapiacot, ami miatt a készletek szinte teljesen kimerültek. A szója ára ennek ellenére továbbra is alacsonyan tud ...
40 év alatti gazdák ingyen mehetnek Kínába, haR... Sosem látott lehetőség áll most az Európai Unió fiatal gazdái előtt. Az unió és Kína összefogásának köszönhetően ugyanis az uniós fiatal gazdálkodók 1...
Ami Kínának hosszú távú kockázat, Magyarországnak ... Komoly nehézségekkel küzdenek az élelmiszer-ellátási láncok. A kereslet globális szinten egyre nagyobb a népesség növekedésével, míg a kínálat egyre c...
Érzékelhető munkaerőhiány van a mezőgazdaságban... A kormány számára elsőrendű feladat a vidéki térségekben élők helyzetének javítása – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter tegnap Tiszaigaro...
Hűtőházak építése: eddig 8 milliárdos pályázati pé... Jönnek a milliárdok a kertészeti ágazatba. Az új hűtőházak építése nagy segítség lenne a termelőknek. Százmilliós beruházásokat várnak a támogatástól,...