Tehéntrágya turbózza az új Toyota projektet

Nagyot lép előre a környezet védelméért az egyik legnagyobb autógyártó vállalat. Tehéntrágya adja a metánt az energia előállításához, amiből az új hidrogénhajtású Toyotákat lehet majd tankolni Kaliforniában. Ez lesz a világ első, száz százalékig megújuló erőforrásokon alapuló kereskedelmi erőműve.

A kaliforniai szarvasmarhatelepeken képződő tehéntrágya, pontosabban az abból felszabaduló metán átalakításával nyernek áramot és hidrogént az Egyesült Államok északnyugati részén létrejövő erőművel.

Tehéntrágya adja a Toyota energiáját a jövőben - Fotó: Pixabay, Jacqueline Macou
Tehéntrágya adja a Toyota energiáját a jövőben – Fotó: Pixabay, Jacqueline Macou

A Toyota ezzel tervezi ellátni az amerikai piacra szánt hidrogénes járművei energiaellátását – derült ki a Los Angeles-i Auto Show-n a Magyar Mezőgazdaság anyaga alapján.

Tehéntrágya táplálja a projektet

A december 10-én véget ért Los Angeles Auto Show rendezvényen a japán autókonszern észak-amerikai leányvállalata, a Toyota North-America bejelentette, hogy a Long Beach-i kikötő területén rövidesen hozzálátnak a Tri-Gen Project megvalósításához. A nagyszabású projekt az első ilyen lesz a Földön.

„A világ első, száz százalékig megújuló erőforráson alapuló kereskedelmi erőműve nem csak kereskedelmi vállalkozás, hanem társadalmi felelősségvállalás is” – idézte az USA Today a cég elnökhelyettesét, Doug Murthát.

A beruházás költségeiről nem kapott tájékoztatást a sajtó. Az viszont kiderült, hogy a kaliforniai szarvasmarhatelepek trágyáját, pontosabban az abból felszabaduló, fokozottan üvegházhatású metánt felhasználó erőmű napi 2,5 megawattórányi (MWh) elektromos áramot és 1,2 tonna hidrogént tud majd előállítani. Az előbbi 2350 átlagos Los Angeles környéki háztartás energiagényét fedezi, az utóbbival pedig 1500 hidrogén-üzemanyagcellás gépkocsit lehet teljesen feltölteni.

A tehenek kibocsátotta metán hatásairól korábban itt számoltunk be.

Az amerikai piacon a Mirai márkanevű, -a szlogen szerint- a környezetet csupán vízzel szennyező hidrogénes autójával jelen lévő Toyota a tervek szerint 2040-re beszüntetné a robbanómotoros járművek gyártását.

Drámaian lecsökkentenék a kibocsátást

A japán autógyártó az Environmental Challenge 2050 című fenntarthatósági vállalásában azt tűzte ki célul, hogy a Toyoták a mainál 90 százalékkal kevesebb szén-dioxiddal szennyezzék a Föld légkörét. „A kaliforniai erőmű a bizonyíték arra, hogy nemcsak a levegőbe beszélünk” – idézi a Futurism magazin Doug Murthát.

A kutak száma is nő

A Toyota több céggel, így a Shell-lel összefogva további hidrogéntöltő-állomásokat épít szerte Kaliforniában – ahol már most is 31 ilyen tankoló konténer működik.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Sajtgyárból kaphatjuk az áramot a jövőben A nukleáris energia ellen már sokan felszólaltak és még többen szeretnének áttérni az úgynevezett zöld energiára. A franciák úgy tűnik, ebben is úttör...
Üzemanyag kukoricaszárból Az energiaárak napjainkban hol felfelé, hol lefelé, de napról-napra módosulnak. Ez a kiszámíthatatlanság hozta be néhány éve a bioetanol nevű üzemanya...
Denevérek és madarak kontra szélerőművek, melyik a... A megújuló energiára egyre inkább szüksége van az emberiségnek, persze ésszerű kereteken belül. Németországban például azért ellenzik sokan a szélerőm...
Törvényileg lehetetlenítik el a szélenergia terjed... Európai szinten egy rossz szó nem érheti a szél, mint megújuló energiaforrás használatát. Idén már a kontinens áramszükségletének 10 százaléka a széle...
Magas adók miatt életképtelen a magyar napenergia ... Évtizedes lemaradásban vagyunk napenergia-felhasználásban az unió többi országához képest. Az oka igen egyszerű: hazánkban még mindig nem sikerült meg...
Hinné, hogy a vízenergia előállítása súlyos környe... Napról napra olvashatjuk, hallhatjuk a különböző médiumokban, hogy a jövő a megújuló energiában van. Ehhez képest most kiderült, a vízenergia előállít...