Frittmann szerint változtatni kell, hogy legyen keresnivalója a magyar boroknak külföldön

Van esélye és terjeszkedési lehetősége a világpiacon a magyar boroknak, ahhoz viszont nincs elég pénze az ágazatnak, hogy a közismert világfajták között mérettesse meg magát – hangzott el egy siófoki agrárkonferencia borászati panelbeszélgetésén. A piac szereplői közül többen is egyetértettek abban, hogy a magyar bor külföldi bevezetéséhez nem szerkezetátalakításra, hanem jó marketingre van szükség. Nem lédigben, hanem magasabb áron, palackban kell eladni.

Az Agrárszektor anyagát szemléztük. Frittmann János, a Frittmann Borászat tulajdonosa arról beszélt, hogy az ágazat jelenleg sok szempontból nem versenyképes, mert idős, elavult ültetvények vannak, és szerinte igaz az a közhely, miszerint a magyar bor csak az ország határain belül világhírű.

Frittmann János, aki szerint külföldön is van keresnivalója a magyar boroknak
Frittmann János, aki szerint külföldön is van keresnivalója a magyar boroknak

Amit exportálunk, azt is jellemzően a legalsóbb szegmensekbe tesszük. Az egy KGST-és örökség, hogy az alsó polcokon akarunk versenyezni – mondta a Frittmann János, aki szerint külföldön is van keresnivalója a magyar boroknak. Ahhoz azonban nincs elég pénze az ágazatnak, hogy a közismert világfajtákban mérettesse meg magát. Ugyanakkor úgy véli, hogy rozéban Magyarország a három legjobb adottságú bortermelő vidék között van Európában.

A soltvadkerti borász korábban itt mesélt az ágazat nehézségeiről:

Más mezőgazdasági ágazatokhoz hasonlóan a borászat is jórészt félkész termékeket ad el külföldre, de azoknak a nagyobb jövedelmezőség érdekében magasabb hozzáadott értéket kellene tartalmazniuk. 65 ezer hektár szőlőterület van az országban, ez elég ahhoz, hogy a nemzetközi piacra menjünk vele. A magyar bor külföldi bevezetéséhez nem szerkezetátalakítás kell, hanem marketing. Nem lédigben kell eladni, ahogy eddig, hanem jó áron, palackban – mondta Frittmann. Ugyanakkor azt is elismerte, hogy prémium bort készíteni már csak a megfelelő gépek miatt is sokkal nagyobb pénzbefektetés.

Az is baj, ha csak prémiumot termel a borász

A borárakról fogalmazott meg kritikát Hamarics Imre, Rekontir TM Kft. cégvezetője. Szerinte az Egyesült Államokban az 5-6 eurós szegmensben már elég komoly borokat lehet kapni, miközben Magyarországon vannak olyan borászatok, amelyeknek nem kapható bora 10-15 eurós sáv alatt, ami szerinte gond.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Támogatás borászati gépek, technológiai berendezés... A Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal 180/2013. (XI. 4.) MVH közleménye az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból a borászati gépek, technológia...
Rendelet készül az import borok azonosíthatósága é... Rendelet készül az import borok egyértelmű azonosíthatósága érdekében, várhatóan a rendeletre a napokban minden szükséges aláírás rákerül - mondta az ...
Közepes szőlőtermés várható, a minőség még javulha... Néhány nap múlva már minden borvidéken megindul a szüret, a tavalyihoz hasonlóan közepes mennyiség várható, de a szőlő minősége még sokat javulhat ked...
A magyarok kétharmadának több kedvenc bora van egy... A válaszadók 65,5 százalékának vannak kedvenc borai, azok aránya viszont, akik mindig ugyanazoktól a termelőktől vásárolnak, ettől elmarad, csak 35,8 ...
Borpiaci jelentés Hogyan alakult Tokajban a szőlőszezon? Mik a nemzetközi borpiaci trendek? Mennyibe kerül idén a bor Magyarországon? A részletek cikkünkben! A szakért...
Ajándékozzon könyvet karácsonyra! Vészesen közeledik a karácsony. Ilyenkor hagyomány, hogy meglepjük szeretteinket kisebb-nagyobb ajándékokkal. Mi is lehetne szebb és hasznosabb ajándé...