200,9 millió eurót, közel 68 milliárd forintot szán az EU agrár-élelmiszeripari termékeinek promóciós tevékenységeinek finanszírozására 2020-ban az Európai Bizottság itthon és külföldön. Az uniós mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos promóciós kampányok célja új piaci lehetőségek megnyitása az EU mezőgazdasági termelői és a tágabb élelmiszeripar számára, valamint a meglévő vállalkozásuk felépítésének elősegítése.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara írta meg, hogy a 2020-as munkaprogram azokra a kampányokra összpontosít, amelyek a legmagasabb növekedési potenciállal rendelkező nem EU-országok felé irányulnak. Ilyen például Japán, Kanada, Kína, Korea, Mexikó és az Amerikai Egyesült Államok.
Évente két pályázati felhívást hirdetnek ki a SIMPLE és a MULTI programokra. A kedvezményezettek akár 80 százalék uniós támogatást is kaphatnak a belső piacon, vagy harmadik országokban folytatott promóciós kampányaikhoz.
A belső piacon és a harmadik országokban az 1144/2014 / EU rendelettel összhangban végrehajtott mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos tájékoztatási és promóciós intézkedésekről szóló pályázatok benyújtási határideje: 2020. április 15.
A kedvezményezettek:
- szakmai szervezetek,
- termelői szervezetek,
- termelői csoportok az Art. A 3. sz. 1151/2012 a minőségbiztosítási rendszerekről,
- a mezőgazdasági termékek reklámozásáért felelős közérdekű küldetésbe bevont szervezetek (például: Agence Bio, mezőgazdasági kamarák).
A promóciós program a következő termékekre terjedhet ki:
- Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (EUMSZ) I. mellékletében felsorolt termékek, a dohány kivételével.
- A következő feldolgozott termékek: sör, csokoládé és abból készült termékek, kenyér, cukrászsütemény, sütemények, cukrászsütemények, kekszek és egyéb pékáruk, növényi kivonatokból készült italok, tészta, só, természetes ínyek és gyanták, mustárpaszta, csemegekukorica, pamut.
- A szeszes italok oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel.
- Az eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott bor, valamint a szőlőfajta megjelölésével ellátott bor; egyszerű programok esetén a bort hozzá kell kapcsolni egy vagy több másik termékhez.
- A halászati termékek, ha egy vagy több termékhez kapcsolódnak.
A promóciós program a következő rendszerekre terjedhet ki:
- Az EU minőségi rendszerei, nevezetesen OEM (oltalom alatt álló eredetmegjelölés), OFJ (oltalom alatt álló földrajzi jelzés) és TSG (garantált hagyományos termék).
- Az EU logója az ökológiai termelési módszerről.
- Az EU RUP logója a legkülső régiók számára.
- Nemzeti minőségbiztosítási rendszerek, feltéve hogy a látványtervek tiszteletben tartják a származási szabályokat.
További információk:
Ezen a hivatkozáson olvashatóak a részletek.