50 németországi családi vállalkozás hívja fel arra a vásárlói figyelmét, hogy üzemeikben nap, mint nap számos külföldi származású alkalmazott munkája járul hozzá ahhoz, hogy termékeik eljussanak az értékesítési pontokra. Még az olyan német mezőgépgyártó óriásoknak is égető szükségük van a határokon kívülről érkező munkásokra, mint a Horsch, a Krone, a Lemken és a CLAAS. A szlogen: Made in Germany – Made by Vielfalt, magyarul: Készült Németországban – Készült a sokszínűség révén.
Az Agrárszektor cikke szerint német lapokban (Handelsblatt, Süddeutsche Zeitung, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Welt) és plakátokon tette közzé 50 családi tulajdonban lévő mezőgépgyártó vállalkozás – köztük a Magyarországon is jól ismert CLAAS, Horsch, Krone, Lemken, Stihl és a BPW Achsen – szlogenjét.
A szöveg így szól:
„Made in Germany – Made by Vielfalt” (Készült Németországban – Készült a sokszínűség révén)
A kampány az idegenekkel szembeni nyitottságra és toleranciára hívja fel a figyelmet, hogy ellensúlyozza az országban és Európában egyre inkább elharapódzó gyűlöletet. Az apró betűk a szlogen alatt arra emlékeztetik az embereket, hogy nap mint nap külföldi származású alkalmazottak tömege dolgozik azért, hogy az érintett cégek termékei eljussanak a vásárlókhoz.
A CLAAS is komolyan veszi a különböző származású munkatársakat
„Mi a CLAAS-nál úgy gondoljuk: plusz értéket hoz a vállalkozásunkba az, hogy különböző kultúrákból származó emberek dolgoznak együtt a gépeinken. Örülünk a külföldi munkavállalók értékes munkájának“ – mondta Hermann Lohbeck, a német mezőgazdasági gép- és eszközgyártó-konszern vezetőségi szóvivője. Nem csak ez a vállalat mondhatja el magáról, hogy sok külföldi, vagy külföldi származású, de már Németországban született és asszimilálódott dolgozót alkalmaz az üzemeiben. A kezdeményezésben részt vevő családi tulajdonban álló óriáscégek igyekeznek a dolgozói kollektívát is családiasan kialakítani. A külföldiek hasonló javadalmazásban és juttatásokban részesülnek, mint a német munkatársak. Ösztöndíjakkal segítik a tanulásukat, támogatják a kulturális rendezvényeiket, megemlékeznek a jeles ünnepeikről. Azt vallják, hogy a folyamatos, hiteles és őszinte párbeszéd segíthet a rossz hangulat javításában, a világ felé nyitott Németország megerősítésében.