Együtt küzdenek a német mezőgépgyártók az idegengyűlölet ellen

50 németországi családi vállalkozás hívja fel arra a vásárlói figyelmét, hogy üzemeikben nap, mint nap számos külföldi származású alkalmazott munkája járul hozzá ahhoz, hogy termékeik eljussanak az értékesítési pontokra. Még az olyan német mezőgépgyártó óriásoknak is égető szükségük van a határokon kívülről érkező munkásokra, mint a Horsch, a Krone, a Lemken és a CLAAS. A szlogen: Made in Germany – Made by Vielfalt, magyarul: Készült Németországban – Készült a sokszínűség révén.

Az Agrárszektor cikke szerint német lapokban (Handelsblatt, Süddeutsche Zeitung, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Welt) és plakátokon tette közzé 50 családi tulajdonban lévő mezőgépgyártó vállalkozás – köztük a Magyarországon is jól ismert CLAAS, Horsch, Krone, Lemken, Stihl és a BPW Achsen – szlogenjét.

A szöveg így szól:

„Made in Germany – Made by Vielfalt” (Készült Németországban – Készült a sokszínűség révén)
Ez a "Made in Germany – Made by Vielfalt” (Készült Németországban - Készült a sokszínűség révén) logója
Ez a “Made in Germany – Made by Vielfalt” (Készült Németországban – Készült a sokszínűség révén) logója

A kampány az idegenekkel szembeni nyitottságra és toleranciára hívja fel a figyelmet, hogy ellensúlyozza az országban és Európában egyre inkább elharapódzó gyűlöletet. Az apró betűk a szlogen alatt arra emlékeztetik az embereket, hogy nap mint nap külföldi származású alkalmazottak tömege dolgozik azért, hogy az érintett cégek termékei eljussanak a vásárlókhoz.

A CLAAS is komolyan veszi a különböző származású munkatársakat

„Mi a CLAAS-nál úgy gondoljuk: plusz értéket hoz a vállalkozásunkba az, hogy különböző kultúrákból származó emberek dolgoznak együtt a gépeinken. Örülünk a külföldi munkavállalók értékes munkájának“ – mondta Hermann Lohbeck, a német mezőgazdasági gép- és eszközgyártó-konszern vezetőségi szóvivője. Nem csak ez a vállalat mondhatja el magáról, hogy sok külföldi, vagy külföldi származású, de már Németországban született és asszimilálódott dolgozót alkalmaz az üzemeiben. A kezdeményezésben részt vevő családi tulajdonban álló óriáscégek igyekeznek a dolgozói kollektívát is családiasan kialakítani. A külföldiek hasonló javadalmazásban és juttatásokban részesülnek, mint a német munkatársak. Ösztöndíjakkal segítik a tanulásukat, támogatják a kulturális rendezvényeiket, megemlékeznek a jeles ünnepeikről. Azt vallják, hogy a folyamatos, hiteles és őszinte párbeszéd segíthet a rossz hangulat javításában, a világ felé nyitott Németország megerősítésében.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Mezőgazdasági gépértékesítés szeptember hónapban... Következő összefoglaló cikkünkből megtudhatja, hogyan alakult a mezőgazdasági gépek adásvétele, illetve melyek voltak a leginkább keresett gépek. Az ...
Traktort nem vesz az ember naponta – 1 éves a láto... 2 éve, november 14-én tették le az alapkövét, idén pedig már 1 éves születésnapját ünnepelte a Fendt Forum, amely a Fendt új világába vezeti be a láto...
A mezőgazdasági gépforgalmazás piaci helyzete Magy... Az utóbbi években folyamatosan növekedő tendenciát mutatnak a mezőgazdasági gépekkel kapcsolatos beruházások, amelyek 2013-ra meghaladták a 105 milliá...
Az év traktora 2015-ben… 13 év után újra Case IH típusú traktor hozta el az első helyet az Év traktora szavazáson. Az 1998 óta megrendezett versenyen idén is 23 ország szakújs...
Eladhatja egyes gépértékesítési központjait az IKR... A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy az Agrofert-csoport egyes tagjai - az IKR Agrár Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a Pécs-Reménypus...
Több mint 2 millió euró fejlesztésekre Sokan esküsznek a New Holland gépekre. Már 1 éve annak, hogy aki újat szeretne belőle vásárolni, annak az Agrotec Kft-nél kell kopogtatnia. Új telephe...