Egyre több lesz a fagyasztott okoscipó Debrecenben

Új sütőüzemet alakít ki debreceni központi telephelyén a Hajdúsági Sütödék Zrt. az okosélelmiszerek fagyasztott verzióinak gyártására. A cégcsoport vezérigazgatója az MTI-vel közölte, hogy a mintegy 800 millió forintos beruházást 280 millió forint európai uniós támogatással finanszírozzák. Az új üzemben évente mintegy 60 millió darab szendvicsalapot és finompékárut gyártanak majd. Szakács Tamás hozzátette: a Vitajó nevű okoscipókból évi több mint 5 millió darab fogy, ami csaknem 2 milliárd forintos piacot jelent.

Az okoscipó a sütőipari kategóriában a funkcionális élelmiszerek között az egyik legsikeresebb, és folyamatosan nő iránta a kereslet. A Smart Food élelmiszer- és egészség-koncepció ugyanis a koronavírus-járvány időszakában különösen felértékelődik. A megoldás 2018-ban bekerült a 100 legérdekesebb magyarországi innováció közé, 2019-ben pedig Magyar Innovációs Nagydíjon a 40 legelismertebb innováció közé választotta be a szakmai zsűri – mondta Szakács Tamás.

Debrecenben növeli az okosélelmiszerek gyártását a Hajdúsági Sütödék Zrt. – képünk illusztráció

Az okos élelmiszereket hosszú ideig tartó kutatási, fejlesztési és innovációs program keretében a debreceni központú Hajdúsági Sütödék-csoport cégei fejlesztették ki. Mára 4 önálló sütőipari brand született, amelyek különböző kedvező élettani hatásúak.

Az okosélelmiszerek titka

Olyan új funkciókkal ruházunk fel alapvető élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan hatékonyan és biztonságosan támogatják az egészséget. Sőt, egyes termékek esetében csökkentik a betegségek kialakulásának a kockázatát is. Mivel a Hajdúsági Sütödék-csoport új élelmiszer- és egészség-koncepciója megvalósítása során elsősorban nem gyártóként, hanem innovátorként működik, ezért megalkottak egy speciális gyártói-piaci franchise rendszert, amely lehetővé teszi, hogy itthon és külföldön is más sütőipari cégek átvegyék az intelligens élelmiszerek gyártási és hasznosítási jogát – mondta. A rendszernek jelenleg 7 gyártó cég a tagja Magyarországon. Ezek együttesen már évi több mint 5 millió darab Vitajó cipót értékesítenek, több mint 900 magyarországi település, csaknem 2800 üzletében. Egyelőre csak a csomagolt cipó-verziók vannak piacon, ám hamarosan megjelennek majd a termékek első, úgynevezett “helyben sütött” verziói. Ezek kenyér, zsemle, szendvicsalap és egyéb változatok.

Külföld, terjeszkedés, védjegyek, céginfók

A külföldi terjeszkedés előkészítéseként másfél éve kezdődött meg a Vitajó termékek nemzetközi védjegyeztetése. A Vitayoo nemzetközi márkanevet már bejegyezték az Egyesült Államokban, az Európai Unióban, Oroszországban, Ausztráliában és Új-Zélandon. További országokban is folyamatban van a védjegyezés, amelynek célja, hogy az okosélelmiszereikkel egységes brandként tudjanak a nemzetközi piacokon megjelenni – mondta a Hajdúsági Sütödék Zrt. vezérigazgatója. A 420 dolgozót foglalkoztató Hajdúsági Sütödék-csoport tavalyi árbevétele meghaladta a 7,6 milliárd forintot. Adózás előtti eredménye 136 millió forint volt, idei árbevételi tervük 7,7 milliárd forint és mintegy 175 millió forint adózás előtti eredményt várnak. A sütőüzemi beruházással 15 új munkahely jön létre – ismertette a cégvezető.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Javul a sütőipar helyzete Hozzávetőleg 300 milliárd forintos pályázati forrást nyit meg az Európai Unió 2020-ig a kis és közepes élelmiszer-feldolgozó vállalkozások fejlesztésé...
Védjegyet kapnak a magyar sütőipari termékek Védjegy bevezetését kezdeményezi a magyar pékszövetség. A védjegy segítségével javulhat a magyar pékek helyzete és a vásárlók könnyebben felismerhetik...
Okos élelmiszerekkel hódítanák meg a magyar piacot... Nagy dobásra készülnek a sütőipari cégek, úgynevezett okos élelmiszereket dobnának piacra Magyarországon. ’Okosságuk’ abban rejlik, hogy finomságuk me...
Drágább lehet a liszt, nagy áremelés várható a süt... Jelentős, két számjegyű áremelést igényelne a sütőipar, hogy kijöhessen a veszteséges, illetve kevésbé rossz esetben is rendkívül alacsony, 0-2 százal...
Öt forinttal kellene emelni a liszt árát augusztus... Kedvezőtlenül hatott az áprilisi hőség a búzára, az már látszik, hogy kevesebb lesz a termés a vártnál. Az iparág egészét nézve pedig a lisztáremelés ...
Ezt tervezi Csányi cégcsoportja a következő évekbe... Közel 100 milliárd forintnyi hatékonyságjavító és kapacitásbővítő beruházást tervez a Bonafarm Zrt. 10 éven belül - mondta Csányi Attila, a cég vezér...