A piaci előrejelzések alapján elmondhatjuk, hogy mintegy 8 százalékkal csökken majd az Európai Unió borfogyasztása az idei szezonban a koronavírus járvány miatt.
A vendéglátóipari egységek (bárok, éttermek) és turisztikai szolgáltatások bezárása miatt csökken az európai lakosság borfogyasztási kedve. Bár a borok 70 százaléka a kiskereskedelmi értékesítésben növekvő mértékben fogy, ez sem kompenzálja az éttermi fogyasztásból kieső bevételeket – írja a Syngenta blog.
A felmérések szerint a fogyasztók ebben az időszakban elsősorban az átlagos árú borokat vásárolták, a pezsgő értékesítés nagyon visszaesett.
A bor nemzetközi kereskedelme is mintegy 14 százalékkal csökkent az elmúlt évhez képest.
Magyarországon is erősítenék a borok online rendelését. A „Palackposta 2020” kezdeményessel szeretné elérni a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa és az Agrármarketing Centrum, hogy a borokat a fogyasztók online rendeljék meg a termelőktől. Mint közleményükben írják:
a koronavírus-járvány megfékezésére bevezetett korlátozások a bortermelőket is nehéz helyzetbe hozták. A borok értékesítéséhez új megközelítésre és alternatív platformok bevonására van szükség.”