Csökkenő magyar termékarányra figyelmeztet a NAK

Jelentős importnyomás helyeződik a hazai élelmiszeripari feldolgozókra. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara adatai szerint az elmúlt néhány évben folyamatosan erősödött a magyar élelmiszerek szerepe a kereskedelemben, ám a piaci jelzések szerint ebben az évben ismét csökken a hazai termékek aránya a polcokon. […]

Tovább…

Egyre több élelmiszer kaphatja meg hamarosan az új magyar védjegyet

Elektronikus pályázati rendszerrel, weboldalfejlesztéssel és új kommunikációs csatornákkal erősít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyrendszer. A Nébih szakmai támogatásával létrehozott elektronikus rendszernek köszönhetően egyszerűbbé vált a védjegyre való pályázás. A KMÉ szakmacsoportja a meglévő platformok fejlesztésén kívül további új csatornákat alakított ki, többek között a védjegyes termékek hatékony bemutatása érdekében. […]

Tovább…

Lépj ki a dobozból! Szokatlan és sikeres üzleti lépések az élelmiszeriparban

Miért készít vegán terméket egy húsipari cég, és gyárt magának felvágottat egy kereskedő? Mit keres a brazíliai őserdőben egy európai gyümölcslégyártó, és a Somogy megyei Kastélyosdombón egy söripari óriás? Az újszerű üzleti gondolkodásra mutatott példákat a Magyar Termék Nonprofit Kft. Agóra konferenciája, amelyen az előadók másokat is arra ösztönöztek, hogy a siker érdekében érdemes kilépni a dobozból. […]

Tovább…

Kiderült, mennyi magyar termék van az Aldi, az Auchan, a SPAR és a Tesco polcain – a Lidl nem válaszolt

A koronavírus járvány sok magyar vásárló számára hozta el a tudatosság idejét a vásárlásoknál is. Rájöttek, hogy amikor a korlátozások miatt a kedvenc éttermük, márkájuk, vagy kisboltjuk fennmaradása a tét, azzal tudják segíteni a vállalkozást, ha ott költik a pénzüket. Sokan tudatosan előnyben részesítik a hazai termékeket. Ennek hátterében sok különféle ok áll a lokálpatriotizmustól kezdve, a karbonlábnyom csökkentésén át a spórolásig. De vajon mennyi magyar áru van az üzletláncok kínálatában? […]

Tovább…

Magyar Termék védjegyet kapott az egyedi technológiával készülő szatmári szilvalekvár

Számos kedvező élettani hatása miatt csodabogyóként is emlegetik a szilvát. A gyümölcsnek mintegy 2 ezer fajtája van, ezek közül a szatmári szilva az egyik legismertebb hazánkban. A négy folyó hordalékából összeálló, jó minőségű talajnak és a térségre jellemző mikroklímának köszönheti egyedi ízét. Az Agricolae Kft. a főzés értékeit megtartva, de annak technikai hiányosságait kiegészítve 2006 óta készít egyedi technológiával szatmári szilvalekvárt. A munkájukat a közelmúltban két Magyar Termék védjeggyel ismerték el. […]

Tovább…

Súlyos mulasztások a magyar piacokon: rengeteg árus titkolja el a vásárlók elől a származási országot

A Nébih szakemberei a piacokat járva gyakran szembesülnek azzal, hogy a termékeken a származási ország nincs kiírva, pedig minden esetben kötelező. Az esetek jelentős részében a kereskedő vagy a termelő nem is érti, miért kellene ezt megtennie. A késő őszi – kora téli időszakban különösen fontos ez, hiszen ilyenkor például paradicsomból magyar, török, spanyol, vagy akár olasz, holland származású termék egyszerre van jelen a piacon. A vásárló részéről pedig jogos az igény, hogy a külsőségeken túl a származási ország alapján is eldönthesse, melyiket részesíti előnyben. […]

Tovább…

Nagy István: az ország gazdaságát erősíti a magyar termékek választása

A magyar termékek választásával Magyarország gazdaságát erősítik a vásárlók. Továbbá ezzel biztosítják a családok megélhetését és hozzájárulnak a klímavédelemhez is – közölte az agrárminiszter az M1 aktuális csatornán. Nagy István szerint a magyar mezőgazdaság 25 millió embert tud élelemmel ellátni. Ez óriási kincs, olyan erőforrás, amellyel jól kell gazdálkodni. A nagy kereskedelmi láncok nagy mennyiségben árulnak külföldi árut, emiatt az a cél, hogy a vásárlók tudatosan döntsenek a magyar termékek vásárlásáról. […]

Tovább…

COVID és élelmiszeripar: a kakaós csiga volt a járvány egyik nagy vesztese

Milyen rövid távú hatásai voltak az élelmiszeriparban a járványnak, és mi várható hosszabb távon? A Magyar Termék Nonprofit Kft. online konferenciáján agrárfinanszírozók, hazai gyártók, kereskedők és jogászok mesélték el a COVID-19 koronavírus járvány során szerzett üzleti, elsősorban élelmiszeripari tapasztalataikat. Két-három hónap alatt lassan körvonalazódtak a járvány élelmiszerbolti trendjei, egy nagyon népszerű péksütemény jóval kevesebb keresletre számíthat a nehéz időszak hatására. […]

Tovább…