Magyar biosiker: felkerültek a hazai Lidl áruházak polcaira az alakor és tönke ősgabona lisztek

Többéves ősgabona fajta kísérletek eredményeként valósult meg az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet termékfejlesztési projektje, így a magyarországi boltok polcaira is kikerülnek a bio tájfajta tönke és alakor ősgabona lisztek. 2022. január harmadik hetétől a Lidl áruházláncában, országosan megvásárolhatóak fél kilós kiszerelésben az ÖMKi partneri hálózatából származó bio tönke és alakor lisztek. Az elérhető mennyiség egyelőre limitált, de ha az első kereskedelmi kísérlet beválik, a jövőben nagyobb mennyiséget kínálnak majd a fogyasztóknak. […]

Tovább…

Kiderült, mennyi magyar termék van az Aldi, az Auchan, a SPAR és a Tesco polcain – a Lidl nem válaszolt

A koronavírus járvány sok magyar vásárló számára hozta el a tudatosság idejét a vásárlásoknál is. Rájöttek, hogy amikor a korlátozások miatt a kedvenc éttermük, márkájuk, vagy kisboltjuk fennmaradása a tét, azzal tudják segíteni a vállalkozást, ha ott költik a pénzüket. Sokan tudatosan előnyben részesítik a hazai termékeket. Ennek hátterében sok különféle ok áll a lokálpatriotizmustól kezdve, a karbonlábnyom csökkentésén át a spórolásig. De vajon mennyi magyar áru van az üzletláncok kínálatában? […]

Tovább…

Sokba kerülhet a lakosságnak, ha kiszorul Magyarországról a Lidl és az Aldi

Olyan változások jöhetnek az élelmiszeriparban, amik a magyar mezőgazdaságra is nagy hatással lesznek. Magyarország miniszterelnöke, Orbán Viktor 2010-ben 4 olyan szektort jelölt meg nemzetgazdasági stratégiai jelentőségűnek minősítve, ahol az volt a cél, hogy a magyar tulajdoni arány mindenképpen haladja meg az 50 százalékot. Ezek a területek: az energiaszektor, a bankszektor, a média és a kiskereskedelem. Azért szükséges a többségi tulajdon elérése, mert a magyar mezőgazdaság és az élelmiszeripar sikeressége azon is múlik, milyen mértékben fogadják be a kereskedők a hazai termékeiket. […]

Tovább…