Olcsóbb lehet a növényi és a sejtalapú húsok költségszintje, mint a hagyományos élelmiszereké

A 2020-as év rekordot hozott a működőtőke beáramlás szempontjából a növényi alapú hús, tojás és tejtermékek, növesztett húsok és erjesztéssel előállított fehérjék kínáló vállalatok számára. A Good Food Institute (GFI) a fenti iparágakba történt befektetéseket a PitchBook Data rendszer adatainak felhasználásával értékelte. Ebből kiderült, hogy a nemzetközi alternatív fehérjéket előállító vállalatok 2020-ban 3,1 milliárd dollárt voltak képesek befektetésekben bevonzani. Ez körülbelül a duplája a megelőző 2 évben befektetett összegeknek. […]

Tovább…

Nincs menekvés, nincs megoldás: negyedével is nőhet a hús ára

Komoly és hosszan tartó válságot is okozhat a takarmányárak nagyságrendileg 30 százalékos emelkedése, amit a termelők a termékeik árában is kénytelenek lesznek érvényesíteni. Ez a drágulás pedig a takarmány- és húsipar szakértői szerint elkerülhetetlenül elér a fogyasztókig is. Miután a termelési költségek mintegy kétharmadát teszik ki a takarmányok, a drágulás jelentős költségnövekedést eredményezett az élőállat és állati termékek piacán. […]

Tovább…

Közel 2 ezer étteremben már kérhető a laboratóriumban előállított csirkehús

Miután a szingapúri élelmiszerügynökség fogyasztásra alkalmasnak minősítette a világ első, laboratóriumban előállított csirkehúsát, az Eat Just vállalat megkezdte a termék árusítását. Ez a világ első, úgynevezett „tiszta húsa”, amit az olyan húsra mondanak, amely nem levágott állatból származik. Ezt az élelmiszert állati izomsejtekből, laboratóriumi körülmények között fejlesztették ki. Mennyire várható a mesterséges körülmények között készített hús elterjedése? […]

Tovább…

Komolyan kifogásolható higiénia miatt zárt be egy vágóhidat Létavértesen a Nébih – videóval

Erősen kifogásolható élelmiszerhigiéniai körülmények miatt a Hajdú-Bihar megyei Létavértesen függesztette fel a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) egy vágóhíd tevékenységét. Az azonnali hatályú intézkedést számos hiányosság, többek között a nagyfokú, általános takarítatlanság, az eszközfertőtlenítők, esetenként a mosdók működésképtelensége, valamint a megfelelő felkészültségű személyzet jelenlétét igazoló dokumentumok hiánya is indokolta. […]

Tovább…

Engedélyezték az USA-ban, hogy a hús- és gyógyszeriparban génmódosított disznókat használjanak fel

Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal engedélyezte, hogy a hús- és gyógyszeripar feldolgozzon egy génmódosított disznótípust. A Revivcor által kifejlesztett disznó az első génmódosított jószág, amit egyszerre találtak emberi fogyasztásra alkalmasnak és a gyógyszeripar számára is hasznosnak. A génmódosítás hatására a disznókban nem található meg az alfa-gal cukor, ami sokaknál súlyos allergiás reakciókat okozhat. Az állatok neve így lett GalSafe disznó. […]

Tovább…

Megnyílt a legnagyobb Pápai húsbolt Pápán, a konkurensek is befértek

Új, 400 négyzetméteres húsáruházat nyitott a Pápai Hús Kft. A vállalat a hazai boltok egyik legnagyobb tőkehús-beszállítójaként ezzel példát is kíván mutatni arra, hogyan lehet modernizálva és újragondolva ismét vonzóvá tenni egy hagyományos kereskedelmi formát. A megújulásban a Pápai fontos szerepet szán a helyben fogyasztásnak. A cég a karácsonyi szezonban a járvány ellenére is kiemelkedő forgalomra számít. A húsbolt több fejlesztést is véghez vitt. […]

Tovább…

Közel 286 millió forintba került, hogy naponta 40 ezer tálca hús készülhessen Gyulán

Nagyszabású kapacitásbővítő beruházást hajtott végre a 100 százalékban önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A csomagoló- és szeletelő gépek beszerzésével 40 százalékkal növelik az előállítható szeletelt árukapacitást. Daka Zsolt ügyvezető igazgató a bejelentésre szervezett sajtótájékoztatón elmondta, hogy a 3 csomagoló- és 1 szeletelő gép beszerzésére 800 ezer eurót meghaladó összeget fordítottak; ami nagyjából 286 millió forintnak felel meg. A fejlesztéssel az eddigi 25-30 ezer tálcás napi kapacitásukat növelték 40 ezer tálca feletti mennyiségre. […]

Tovább…

Magyar baromfihús a magyar gyomorba: kampányt indított a minisztérium, a marketingközpont és a terméktanács

A minőségi baromfihús fogyasztását népszerűsíti az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Baromfi Termék Tanács (BTT) közös kampánya. A harmadik legjelentősebb magyar exportcikk népszerűsítésének célja a baromfihús fogyasztásának növelése. A fehérjében gazdag hús sokféleségének és hasznosságának bemutatása annak érdekében történik, hogy a hazai baromfiból készült termékek a mindennapi étkezés részévé váljanak. […]

Tovább…