Fenntartható csomagolás – II. rész: Címkézés

A tanulmány második része arra a kérdésre kereste a választ, hogy a fogyasztók mennyire ismerik a csomagolás környezeti tulajdonságait, hogyan néz ki a csomagolás környezetvédelmi vonatkozásaival kapcsolatos információs magatartás, és hogyan érzékelik a fogyasztók a különböző csomagolással kapcsolatos környezetvédelmi állításokat.  […]

Tovább…

Fenntartható csomagolás – átfogó német kutatás I. rész

A fenntarthatóság témája az elmúlt években az élelmiszerpiac állandó forró témájává vált. Egyre inkább követelmény, hogy az élelmiszergyártók fenntartható módon állítsák elő termékeiket, és minimalizálják a negatív környezeti hatásokat. Ez a követelmény magán az élelmiszeren kívül a felhasznált élelmiszerek csomagolására is vonatkozik. […]

Tovább…

Ehető csomagolás válthatja ki a műanyagot a snack uborkánál is

Franciaország és Spanyolország is záros határidőn belül betiltja a műanyag csomagolóanyagok használatát számos zöldségféle és gyümölcs esetében (kivételt képeznek a nagyon érzékeny termékek).
Piackutatási adatok szerint egyre több fogyasztónál fontos szempont a fenntarthatóság. Ezt a trendet követve fejlesztett ki együttműködés keretében ehető csomagolást snack uborkákra a Liquidseal (kígyóuborkára már korábban kidolgoztak egy ilyen bevonatot) és a legnagyobb európai uborkamag-nemesítő Rijk Zwaan. […]

Tovább…

Közel 286 millió forintba került, hogy naponta 40 ezer tálca hús készülhessen Gyulán

Nagyszabású kapacitásbővítő beruházást hajtott végre a 100 százalékban önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A csomagoló- és szeletelő gépek beszerzésével 40 százalékkal növelik az előállítható szeletelt árukapacitást. Daka Zsolt ügyvezető igazgató a bejelentésre szervezett sajtótájékoztatón elmondta, hogy a 3 csomagoló- és 1 szeletelő gép beszerzésére 800 ezer eurót meghaladó összeget fordítottak; ami nagyjából 286 millió forintnak felel meg. A fejlesztéssel az eddigi 25-30 ezer tálcás napi kapacitásukat növelték 40 ezer tálca feletti mennyiségre. […]

Tovább…