Betiltja a kamu klímavédelmi reklámokat Franciaország

A 2023-as évtől tilos lesz Franciaországban termékeket “szén-dioxid-semlegesként” hirdetni anélkül, hogy ezt bizonyítani tudná a gyártója. Jól menő szlogen a klímavédelem, viszont a cégek a környezetvédelmi protokolljukat sok esetben nem tudják igazolni. Ez vonatkozik majd az interneten, a televízióban és a plakátokon megjelenő hirdetésekre is.

A francia kormány a klíma- és rugalmassági törvény részeként rendeletet tett közzé a szén-dioxid-kompenzációval kapcsolatos közlési szabályokról – írta az RFI francia hírportál anyagára hivatkozva a Napi.hu. Eszerint a jövő évtől tilos lesz a termékeket “szén-dioxid-semlegesként” reklámozni anélkül, hogy az állítást dokumentálva alátámasztanák. Ez vonatkozik majd az interneten, a televízióban és a plakátokon megjelenő hirdetésekre is.

Véget ér a zöldre mosás Franciaországban: a vállalatoknak tájékoztatást kell adniuk a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátásukról, a kezdeti gyártástól a termék eltávolításáig vagy újrahasznosítással történő átalakításáig
Véget ér a zöldre mosás Franciaországban: a vállalatoknak tájékoztatást kell adniuk a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátásukról, a kezdeti gyártástól a termék eltávolításáig vagy újrahasznosítással történő átalakításáig

Ezekről kell tájékoztatniuk a klímavédelemre hivatkozó cégeknek

A vállalatoknak tájékoztatást kell adniuk a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátásukról, a kezdeti gyártástól a termék eltávolításáig vagy újrahasznosítással történő átalakításáig. Ezt a dokumentumot – amelyet a vállalat vagy a szolgáltatás weboldalán QR-kóddal közzétesznek – egyértelmű stratégiának kell kísérnie az üvegházhatású gázok kibocsátásának elkerülésére, illetve ennek hiányában csökkentésére vagy kompenzálására.

A greenwashing, vagyis a zöldre mosás

Ezeket segíti és ezeket korlátozza a rendelet

A rendelet célja, hogy “elősegítse az átláthatóságot, és megakadályozza a greenwashing, a “zöldre mosás” hatását” – írta a francia kormány a januári nyilvános konzultációról szóló jelentésében. A kezdeményezést azonban azért kezdték ki egyes civil szervezetek, mert ennél is nagyobb szigort várnának a kérdésben a kormánytól. “Egy weboldalra vezető QR-kód elhelyezése nem elegendő. A kompenzációs intézkedésekre kifejezetten utalni kell ugyanazon a reklámon, és meg kell említeni, hogy minden termék üvegházhatású gázkibocsátást okoz” – írta az egyik szervezet.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Konferencia a Virágzó Vidékért "Virágzó Vidékünk Európa Nap - Hogyan tovább agrár-környezetgazdálkodás?"címmel konferenciát szervez a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat 2014. május 22-én...
Hivatalos: a marhahústermelés nem fenntartható Amerikai kutatók kimondták: a húsmarha előállítása sokszorosan meghaladja más állati termékek előállításának költségeit – olvasható az origo.hu-n. Az ...
Alternatív tüzelőanyag: a brikett Bár még tavaszt idéző időjárás uralkodik hazánkban, lassan közeledik a tél és vele együtt a fűtési szezon. Sokak számára természetes, hogy gázzal fűte...
Nyílt napok a bioszén és bio-hulladékok újrahaszno... Ingyenesen látogatható Agrár Szakmai Nyílt Napokra invitálja az érdeklődőket a Terra Humana Kft! A rendezvényen részt vevők a környezetkímélő tápanyag...
Asszonyélet: száműzné az EU a vékony műanyagzacskó... Elfogadta az Európai Parlament (EP) azokat a szabályokat, amelyek szerte az unióban jelentősen visszaszorítanák a környezetszennyező, 50 mikronnál vék...
Tyúkok áraszthatják el Érdet! Forradalmasítják a hulladékgazdálkodást Érden. A biológiailag lebomló hulladékok csökkentése érdekében elindul a “Tyúkokkal a környezetvédelemért” eln...