Azért kampányolnak, hogy több disznóhúst fogyasszanak a magyarok

Elindult a tavaszi sertéshús fogyasztást ösztönző kampány, amelyet az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat – mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára egy budapesti sajtótájékoztatón és látványfőzésen. Az államtitkár arra emlékeztetett, hogy a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik piacokra, az így keletkezett túlkínálat miatt is lényeges a belföldi fogyasztás ösztönzése. A kiesést ugyanis ellensúlyozhatja a belső fogyasztás növekedése.

A kampánnyal az ellenőrzött és jó minőségű, biztonságos hazai sertéstermékek fogyasztására kívánják felhívni a figyelmet. Ezen kívül fontos szempont a sertéságazat munkahelymegtartó erejének elősegítése is.

A sertéshús fogyasztást ösztönző kampány egyik mozgatórugója az, hogy a magyar árut több ázsiai ország sem fogadja el az afrikai sertéspestis veszélye miatt - a képen balról jobbra Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára és   Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szakmai titkára a sajtóeseményen
A sertéshús fogyasztást ösztönző kampány egyik mozgatórugója az, hogy a magyar árut több ázsiai ország sem fogadja el az afrikai sertéspestis veszélye miatt – a képen balról jobbra Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára és Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szakmai titkára a sajtóeseményen

A sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kilogramm volt, 7,7 százalékkal nőtt.

A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás értékének 8 százalékát tette ki tavaly, a sertésállomány közel 2,9 millió, az anyakocák száma 178 ezer volt – folytatta az államtitkár. Feldman Zsolt szerint az utóbbi években a fogyasztói kampányok, és a fokozatosan bevezetett áfacsökkentés hatására a fogyasztási kedv is javult. Mivel a sertéshúsnak kiemelkedő helye van az egészséges táplálkozásban és étrendben, ezért fontos, hogy a magyarok tudatában legyenek annak, hogy a Magyarországon előállított minőségi sertéshúsok hasznos és változatos szerepet töltenek be a magyar családok étkezésében – mondta.

75 alkalom, 25 üzlet, 15 helyszín

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese elmondta, hogy az április 30-ig tartó kampány az Agrárminisztérium (AM), az AMC és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) szervezésében valósul meg. Majd hangsúlyozta a tudatos vásárlás, valamint a sertéshús-fogyasztás fontosságát.

Az AMC a promóciós időszakban összesen 75 alkalommal, 25 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 14 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készül. Szakmai konferenciát rendeznek, valamint televíziós és rádiókampánnyal, véleményvezérek bevonásával és szakácsversennyel tervezik ösztönözni a sertéshús és -készítmények fogyasztását.

Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szakmai titkára szerint az ágazat szereplői mindent megtesznek azért, hogy kielégítsék a hazai fogyasztók igényeit. Mivel a magyar sertéságazat szoros versenyben áll a külföldi beszállítókkal, árcsökkenéssel is szembe kell nézniük a termelőknek, hiszen az afrikai sertéspestis hatásai az árakban is jelentkeznek. Az önköltség részben a takarmányárak, részben a munkabérek növekedése miatt emelkedik – tette hozzá.

A sajtótájékoztató után Marton Adrienn privát séf, foodstylist és gasztroblogger tartott látványfőzést, a felszolgált étel pulled pork volt, vagyis órákig pácolt, tépett sertéshús.
A sajtótájékoztató után Marton Adrienn privát séf, foodstylist és gasztroblogger tartott látványfőzést
 A felszolgált étel pulled pork volt, vagyis órákig pácolt, tépett sertéshús.
A felszolgált étel pulled pork volt, vagyis órákig pácolt, tépett sertéshús.
Share Button

Kapcsolódó cikkek

Sertésállomány az Európai Unióban Egy korábbi cikkünkben az Európai Uniós tagállamok tejelő szarvasmarha állományáról írtunk, mai cikkünkben pedig a sertésállományt térképezzük fel az ...
Czerván György: megfordult a sertésállomány évek ó... Megfordult a sertésállomány évek óta tartó csökkenése, az idén júniusban közzétett legfrissebb adatok alapján egy év alatt valamivel több, mint 200 ez...
Folyamatosan növekszik a sertéslétszám Harmadik éve folyamatosan növekszik a sertéslétszám és az ágazatba bekapcsolódó családi gazdaságok, valamint vállalkozások száma Magyarországon. 2012-...
Örülhetnek a kocatartók, új támogatás jöhet A Földművelésügyi Minisztérium egy új állatjóléti támogatás bevezetésével szeretné segíteni a kocatartókat: vissza nem térítendő támogatáshoz juthatna...
A sertés tenyésztési irányszámai Mekkora a normál tömege egy most született malacnak? Naponta mennyivel kellene nőnie a tömegének? Mikor válik tenyészéretté a tenyészkoca? Hogyan taka...
Sertéstartás – megéri? A kérdésre nem egyszerű a válasz, több tényező is komolyan befolyásolhatja a sertéstartás sikerességét. Így mielőtt belevágnánk, jól meg kell gondolnu...