Az AGIO Kft. termékei a silózáshoz és az átrakáshoz is jó megoldást nyújtanak

Éppen zajlik a silózás és hamarosan kezdődik a napraforgó és kukorica betakarítása. Ilyenkor célszerű átgondolni, hogy a logisztikai feladatokra minden gazdálkodónak rendelkezésre áll-e a megfelelő eszközpark, van-e pótkocsija, illetve átrakókocsija. Az AGIO Kft. portfólióját Fauszt Csaba, a cég értékesítési vezetője mutatta be.

Mit tudna ajánlani a silózáshoz és betakarításhoz a gazdálkodóknak?

Ezekhez a műveletekhez és a Farmtech Durus pótkocsicsaládot emelném ki. Négy változatban kapható nálunk, ezek a Durus 1600, 1800, 2000 és 3000. Mindegyik teknős vagy mulde felépítésű pótkocsi. Alapesetben csak hátra billentenek, de a 2000-es és 3000-es kivitelnél a gyártó biztosítja a lehetőségét az oldalra való billentésnek is. Nagy térfogatú és nagyon nagy teherbírású kocsik. Az 1600-os 16 ezer, az 1800-as 18 ezer, a 2000-es opciótól függően 20-25 ezer, a 3000-es pedig 33 ezer kg megengedett össztömeggel vesz részt a közúti forgalomban.

Mit jelent a 2000-es változat esetében az opció?

Általában az unióban 20 ezer kg összgördülő tömegre vizsgáztatják, ám a magyar szabályok szerint, bizonyos esetben, az előírt vonóberendezés, megengedett rúdterhelés és gumizás megléte esetén le lehet vizsgáztatni 24 ezer és 25 ezer összgördülő tömegre is. Mi jellemzően az utóbbi kivitelt rendeljük, mert az üzemeltetők a létező legnagyobb megengedett terhelést szeretnék vinni.

Farmtech Durus 2000 pótkocsi opciótól függően 20-25 ezer kg megengedett össztömeggel vesz részt a közúti forgalomban

Miben különböznek egymástól a Durus-változatok?

Méreteiben. A felépítmény mérete az az 1600-osnál és az 1800-asnál egyforma, 15 köbméter, és 20 köbméterig magasítható az 1600-os, valamint 22 köbméterig az 1800-as. A 2000-es alapfelépítménye 20 köbméteres és 32-ig magasítható, míg a 3000-es 28 köbméteres és 45-ig magasítható.

Magyarországon melyik változat a legjellemzőbb?

Legnagyobb darabszámban a Durus 2000-est adtuk el, de az utóbbi években növekszik a 3000-esek száma. Néha a kisebb gazdák is teknős kocsit választanak. Főleg azok, akiknek nemcsak gabona-, hanem trágyaszállításra, silózásra vagy pl.  cukorrépa illetve burgonya szállítására is használják.

Ponyvázhatók ugyan, de jellemzően inkább ponyva nélkül vásárolják. Nagyon jó terepjáró képességű abroncsokkal vannak felszerelve, 550-től 710-es mm szélességig. Amíg a kombájnok és a silózógépek tudnak járni a tarlón, addig ezeket is el lehet ott húzni. A nagy rúdterhelés is hozzájárul a nagyon jó a terepjáró képességükhöz.

Farmtech Durus 3000 pótkocsi 28 köbméteres és 45-ig magasítható

Mekkora vonóerő szükséges a mozgatásukhoz?

A 3000-est 250 LE-s, a 1600-ost 105 LE-s traktorok már el tudják húzni. Az 1800-asnál 120 LE, a 2000-esnél 160-170 LE szükségeltetik, nyilván a feladattól és a terepviszonyoktól függően.

Beszéljünk most ennek az időszaknak a másik sokat hasznát eszközéről, az átrakóberendezésről.

A kínálatunkban megtalálhatók az úgynevezett átrakóberendezések is, az ukrán Kobzarenko PBN sorozatú átrakókocsijai, A TZP sorozat tolófalas csigás hátfallal szerelt univerzális pótkocsijai, illetve a BNP és RVM sorozatú traktorhajtású mobil vagonrakó eszközei is, amelyek telepített átrakóberendezésként használhatók. Így a mezőgazdasági szállítójárművek a legközelebbi közúti csatlakozásnál átadhatják a terményt egy kamionnak.

A Kobzarenko átrakókocsi egytengelyes, tandem, illetve tridem futóművel készül

Miért és mikor van szükség az átrakóeszközre?

Egy átrakókocsi akkor lehet fontos, ha nincsenek olyan szállítójárművek, amelyek talajkímélő abroncsozással vannak szerelve. Ilyenkor az átrakók elhozzák a terményt a kombájntól úgy, hogy nem károsítják a talajt. Ezek mind széles kerekűek, nagy felfekvő felülettel, ráadásul a kombájnoknak meg sem kell állni ürítés közben, tehát egyúttal megnöveljük a kombájn teljesítményét is. Egy ilyen eszköz kiszolgálhat egy vagy két kombájnt és mivel munka közben nem kell megállnia, nem pocsékolja az üzemanyagot állóhelyzetben történő ürítéssel, továbbá növeli a kombájnok kapacitás kihasználtságát is. Mérleges átrakókocsi használata esetén a kamionok közvetlen a célállomásra indulhatnak, mivel nincs szükség rakomány rendezésre, az átrakókocsik megengedett össztömegig rakodják a közúti szállítójárműveket.

Milyen méretben elérhetők ezek az átrakókocsik?

9-50 köbméteres felépítménnyel elérhetők. Magyarországon 40 köbméteres volt a legnagyobb, amit eladtunk. Jellemzően az egytengelyes 20 köbméterest és a tandem 30 köbméterest vásárolják.

Jellemzően minek az átrakására szolgálnak?

Leggyakrabban szemes terményt és vetőmagot mozgatnak velük. Az a fő szempont, hogy a szántóföldtől tudjon indulni a kamion, ne kelljen neki bemenni egy hídmérlegre. De sok ügyfelünk használja műtrágyaátrakásra is. Ezt azonban csak azoknak ajánljuk, akik a karbantartásra a szokásosnál több gondot hajlandóak fordítani, mert a műtrágya erősen korrózív anyag, így napi szinten takarítani kell utána a gépet.

Mit érdemes még tudni a termék eredetéról?

A Kobzarenko ukrán termék, de például olasz a hajtómű, a csigák, a tengelyek, a mérleg, a kardánszett, osztrák a vonóberendezés. Tehát inkább egy európai termékről beszélünk, aminél a munkaerő és a vaslemez az ukrán, de van olyan része is, amit a német Krupp gyárt. CE minősítéssel rendelkezik, az uniós forgalmazása szabadon zajlik, a beltartalma is uniós.

Ár-érték arányban kiváló termék, jelentős darabszámmal fut a piacon. Nagyon robusztusra, egyszerűre tervezték, mert a gyártó filozófiája, hogy ami egyszerű, az tartósabb és jobb. Műszaki problémák ezzel az eszközökkel nagyon ritkán adódnak.

Jellemzően mikor használják?

Az aratás kezdetétől, június közepétől november végéig ezek a kocsik állandóan dolgoznak. Alkalmasak arra is, hogy a fóliatömlőket töltsék meg szemesterménnyel. Aki a szemesterményt nem síktárolóban, hanem fóliában tárolja, annak a töltésére is alkalmas egy-egy ilyen eszköz. Nem is lehet máshogy megoldani, mert a töltőgépek fogadógarata 2,5-3 méter magas.

Mennyibe kerülnek a bemutatott eszközök?

Egy 30 köbméteres, jól felszerelt, mérleges átrakókocsi 40 ezer euró, a mulde kocsik – feleszereltségtől függően – 25-60 ezer euróba kerülnek. A vagonrakókért pedig, amelyek alkalmasak telepített átrakóállomásként is működni, 30-50 ezer eurót kell fizetni.


Magyarországon a Farmtech pótkocsik importőre az AGIO Kft. A teljes termékportfólió azonban a területileg illetékes disztribúciós központokban érhető el, az alábbi elosztás szerint: 

  • A szombathelyi Agro-Alfa Kft. a Nyugat-Magyarországi Értékesítési Centrum feladatkörét látja el, Somogy-, Zala-, Veszprém-, Vas-, Komárom-Esztergom-, Győr-Moson-Sopron megyékből várja az érdeklődőket és a leendő tulajdonosokat.
  • A Szekszárdon működő AGIO Kft. a Farmtech termékek Közép-Magyarországi Értékesítési Centruma, a Baranya-, Tolna-, Bács-Kiskun-, Fejér-, Pest-, Nógrád- és Heves megyékben jelentkező igényeket szolgálja ki.
  • A makói székhelyű Hanki-Ker Kft. a Kelet-Magyarországi Értékesítési Centrumként szolgálja ki a Békés-, Csongrád-Csanád-, Jász-Nagykun-Szolnok-, Hajdú-Bihar-, Szabolcs-Szatmár-Bereg-, Borsod-Abaúj-Zemplén megyék gazdáinak igényét.

A magyarországi kizárólagos értékesítési joggal rendelkező három cég raktárkészlete biztosítja a gyors, azonnali kiszolgálást, a termék paletta 80 százaléka elérhető. Amennyiben a vevő olyan terméket választ, mely nincs raktáron, rövid határidővel vállalják beszerzését, szállítását. Az eladott szállítójárművekhez teljes körű szerviz, alkatrész és garancia hálózatot biztosítanak.  Az értékesítési centrumok az egységes tájékoztatás érdekében közös digitális felületet működtetnek, amely a www.kampany.farmtech.hu linken érhető el, és bemutatja a márka kiemelt típus kínálatát.

(x)

Share Button

Kapcsolódó cikkek

A Farmtech 2020-tól új disztribúciós rendszert ala... A szekszárdi AGIÓ Kft. 1999-től kizárólagos forgalmazóként importálta a FARMTECH d.o.o. által gyártott mezőgazdasági pótkocsikat és szervestrágyaszór...
Agrárgépek, robotjuhász, precíziós gazdálkodás ... Májusban is több fontos, és olvasásra érdemes interjút is készítettünk mezőgépes szakemberekkel. Szóba kerültek az erdészeti gépek és az öntözés is. ...
Professzionális pótkocsikkal segíti a terményszáll... Megkezdődött a kalászosok aratása az országban. A betakarított termény szállításához jól jöhet egy sokoldalú felhasználást lehetővé tevő pótkocsi. Sz...
30 éve áll a dél-alföldi régió gazdálkodóinak rend... 2023. jubileumi év a dél-alföldi régió egyik vezető mezőgazdasági gép-forgalmazója számára, ugyanis fennállásának 30. évfordulóját ünnepli a makói sz...
Jubileumi Partnertalálkozóra kerül sor a Hanki-Ker... A Hanki-Ker Kft. szeretettel vár minden érdeklődőt a 2023. május 19-20-án megrendezésre kerülő Jubileumi Partnertalálkozó hétvégén, mely a mezőgazdas...
Az újdonságoké volt a főszerep a Hanki-Ker Kft. Ju... Külföldi és magyar partnereivel, valamint ügyfeleivel, a gazdálkodókkal együtt ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját a Hanki-Ker Kft. A május 19-2...