A termékeladásokon túl tudástranszferre is törekszik az UBM

Az UBM csoport hazánk 100%-ban magyar tulajdonú, piacvezető takarmánygyártója, gabona és fehérjekereskedő cégcsoportja. A 30. Alföldi Állattenyésztés és Mezőgazda Napok termékdíjátadóján a nagydíjat is ők kapták a tejelőtehenek pálmaolajmentes takarmányozásának és az ezt tanúsító védjegy kidolgozásáért. Ennek apropóján Bustyaházai Lászlóval, a cégcsoport ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Mik motiválja a cégcsoport a folyamatos fejlődésre?

Magyarországon a mezőgazdaságban az egyik legnagyobb vállalat az UBM. A takarmányipari ágazaton belül piacvezetők vagyunk, késztápgyártásban és komplex megoldásokban. A cégcsoportunknak egy igen jelentős mozgatórugója, hogy nemcsak Magyarországon, hanem regionálisan is szeretnénk meghatározó cégcsoport lenni, és nemcsak a termékeladásokra fókuszálni, hanem kifejezetten fontos számunkra a tudástranszfer. Hiszünk abban, hogy innovatív megoldásokkal tudjuk segíteni a partnereinket, és ezeket szeretnénk meghonosítani a környező országokban is.

Az egyik innovációjukra nagydíjat kaptak. Honnan jött az ötlet?

A nagy tejtermelésű teheneknek a takarmányozásában mindig fontos az energia hozzáadása. Ezt a takarmányipar a takarmányadagban különféle pálmazsírokkal oldotta meg a múltban, és mi most ezt az alapanyagot váltottuk ki egy komplex takarmányozási megoldással, amelynek az egyik lényege, az általunk gyártott, magyar szójababból készített termék, amely nemcsak, hogy kiváltja a pálmaolajat a takarmányban, hanem egészségesebb állatot, és ezáltal egészségesebb végterméket, tejet állít elő a tehén.

Mi lehet a sikerük titka?

Az UBM csoport nemzetközi menedzsmentjével több mint 25 éve áll a magyar állattenyésztés szolgálatában az európai színvonalú és elismert, takarmányozási hatékonyságával, gyártástechnológiájával és minőségbiztosításával. Kollégáink tevékenységükkel egész Magyarországot lefedik, de a környező országokban is jelen vannak.

Folyamatosan keressük a partnereket, kapcsolatot létesítünk velük a nagy rendezvényeinken, de természetesen a honlapjaink is ezt a célt szolgálják. Arra bíztatunk mindenkit, hogy akik netán még nem rendelkeznek UBM-es kontakttal, vegye fel velünk a kapcsolatot azon keresztül vagy telefonon.

Fotó: UBM

Milyen üzleti eredményeket értek el a tavalyi évben?

A cégcsoport összesített éves növekedési rátája 2020 és 2022 között 22% volt. Az árbevétel 48,5%-a exportból származik, melyet 15 országba végzünk. Az UBM termékpalettáján több mint 450 féle termék között lehet válogatni. Mi vagyunk Magyarország piacvezető takarmánygyártója és szójadara-értékesítő cége. Közel 1000 partnerrel rendelkezünk Magyarországon és az exportpiacainkon.

Mik a rövid távú céljaik?

A célunk az, hogy a régióban elérjük az egymillió tonna késztápgyártást, és kifejezetten azt szeretnénk, hogy a partnereinkkel közösen értéket teremtsünk, ezért a hatékonyságra helyezzük a hangsúlyt. Azt gondolom, hogy kéz a kézben, közös megoldásokban kell együtt haladnunk velük.

(x)

Share Button

Kapcsolódó cikkek

Örülhet a baromfi és a malac: ötmilliárdos takarmá... Új takarmányüzemet épít Pápán a Cargill Takarmány Zrt. Az új gyárban főként sertés- és baromfitakarmányokat állítanak majd elő. Egy havi 10 ezer tonná...
9 emeletes takarmánygyárat épített a legnagyobb ma... A Gyermelyi Tojás Kft. 1,7 milliárd forintos beruházással új takarmánygyárat épített, a létesítmény évi 60 ezer tonna keveréktakarmány gyártására képe...
A magyar takarmányok felét az Alföldön gyártották ... Tavaly Magyarországon 3,526 millió tonna haszonállat takarmánykeveréket állítottak elő, ez mintegy 4 százalékkal volt kevesebb, mint a 2016-os adat. A...
9 milliárdos beruházással, napraforgódarából gyárt... Mintegy 9 milliárd forint értékű vállalati beruházásaként épített új üzemet a Bunge Zrt. a martfűi gyárában. Az új feldolgozó egységben főként hazai a...
Nagydíjunk – az értékteremtő UBM újabb elismerése... 23 – köztük 11 takarmányozási és állategészségügyi, valamint 12 agrárinformatikai és tartástechnológiai – színvonalas pályázat került a bírálóbizotts...
Szegeden gyültek össze a baromfitartók az UBM Baro... Nagy érdeklődés mellett, 224 üzleti partner részvételével zajlott le május 8-án a szegedi Novotel Hotelben az UBM Baromfi Szakmai Nap. A plenáris ülé...