A sertéshús további jelentős drágulására számít a szövetség elnöke

A Magyar Húsiparosok Szövetségének budapesti sajtóeseményén közölték, hogy nőtt a legkeresettebb élelmiszerek kínálatában a magyar termékek aránya. A Nébih vizsgálata szerint a magyar tulajdonú üzletek teljesítettek a legjobban. Kínálatukban átlagosan 80 százalék körüli volt a magyar termékek részesedése.

Kasza Gyula, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal osztályvezetője közölte, a magyar áru aránya jellemzően az alacsonyabb hozzáadott értéket tartalmazó termékcsoportokban magasabb.

A költségek folyamatosan emelkednek, a takarmány, az energia, a szállítás, a csomagolóanyag mellett a bérek is növekedtek, ezért muszáj emelni a fogyasztói árakon
A költségek folyamatosan emelkednek, a takarmány, az energia, a szállítás, a csomagolóanyag mellett a bérek is növekedtek, ezért muszáj emelni a fogyasztói árakon (Fotó: Pixabay)

Rámutatott a bolti kínálatok gyakori hibáira is, ilyenek a pontatlan jelölések, a származási országot sokszor nem tüntetik fel – emelte ki a magyarmezogazdasag.hu tudósítása.

A fogyasztók vásárlási szokásai is átalakultak

A GfK Hungária Kft. üzletág-igazgatója, Turcsán Tünde kiemelte, hogy az élelmiszer-fogyasztással együtt a fogyasztók vásárlási szokásai is átalakultak az elmúlt években. A legnagyobb változást a járvány idézte elő. A vevők ennek hatására ritkábban mentek üzletekbe, de többet költöttek, és egyszerre nagyobb mennyiséget vásároltak.

A GfK összesítése szerint 2021 húsvétjára 3,2 millió háztartás 17,1 milliárd forint értékben összesen 7992 tonna sonkát, füstölt húst vásárolt, ami háztartásonként 2,5 kilogrammot, illetve 5400 forintot jelent.

A magyar vásárlók a többi húsáruhoz viszonyítva aránylag ritkán vásárolnak ilyen termékeket – tette hozzá Turcsán Tünde.    

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke a sertéshús további jelentős drágulására számít. A költségek folyamatosan emelkednek, a takarmány, az energia, a szállítás, a csomagolóanyag mellett a bérek is növekedtek, ezért muszáj emelni a fogyasztói árakon.

Szerinte nehéz lesz a következő hónapokban elfogadtatni az üzletláncokkal és a vevőkkel az áremelkedést, de más lehetőség nincs, máskülönben tönkre mennek a sertéstartók.

Gyengülhet a versenyképesség

A kockázatot be kell vállalni, még akkor is, ha emiatt visszaesik a forgalom, illetve sokan az olcsóbb, külföldi termékeket keresik. A jövedelmezőség visszaesésével a termelők spórolhatnak a korszerűsítéseken. Így gyengülhet a versenyképesség, emiatt nagy szükség lesz a kormány által biztosított fejlesztési támogatásokra – tette hozzá Éder Tamás.

A jobb minőségű húsvéti termékek a hosszabb érlelés miatt még olyan sertésből készülhettek, amelyet az év eleji drágulás előtt dolgoztak fel, így az ünnepi kínálatból még viszonylag jó áron lehetett hozzájutni.

Share Button

Kapcsolódó cikkek

A sertéshúsok piacának alakulása 2014 első negyedé... Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) prognózisa szerint 2014-ben mintegy 1 százalékkal 116 millió tonnára nőhet a világ sertéshúste...
6 százalékkal nőtt a vágósertés termelői ára... Mintegy 6 százalékkal magasabb volt a vágósertés termelői ára hasított súlyban Magyarországon 2014. júniusában mint egy évvel korábban, így elérte az ...
Bulgária lehet az új piaca a magyar sertéshúsnak... Bulgária lehet az új piaca a magyar sertéshúsnak, mivel a balkáni ország nem önellátó sertéshúsból - mondta Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakm...
Sertéshús-előállítás az Európai Unióban és Magyaro... Cikkünkből kiderül, hogy mennyi sertéshúst állítanak elő az Európai Unió területén, illetve hogy Magyarországon hogyan alakul a sertéshús-export és im...
Sertéstartás – megéri? A kérdésre nem egyszerű a válasz, több tényező is komolyan befolyásolhatja a sertéstartás sikerességét. Így mielőtt belevágnánk, jól meg kell gondolnu...
Sertéshús árcsökkenés a láthatáron! Kedden a sertés tőkehús általános forgalmi adójának csökkentését jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. A tervek szerint, 2016-ban 5 sz...